اخبار داغ

توسط انتشارات سوره مهر؛

«جانِ آتش» با موضوع دفاع مقدس در یزد منتشر می‌شود

«جانِ آتش» با موضوع دفاع مقدس در یزد منتشر می‌شود
کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «جانِ آتش» روایتی از زندگی شهید امیر سرلشکر محمدکاظم واعظ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوچک‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در اسفندماه، چاپ و انتشار آثاری با موضوع شهدا را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: در همین راستا نویسندگان مرتبط با این نهاد از تابستان امسال پژوهش و نگارش زندگی‌نامه تعدادی از شهدای شاخص استان را آغاز کردند که برخی از این آثار در دست چاپ و انتشار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه کتاب «جانِ آتش» به قلم محمد بلوچی نویسنده یزدی در نوبت چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی روانه بازار کتاب خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم سایر آثار نیز چاپ و در کنگره رونمایی شود.

,

رییس حوزه هنری استان ادامه داد: «جانِ آتش» در حدود 150 صفحه به بررسی زندگی شهید امیر سرلشکر محمدکاظم واعظ یکی از فرماندهان ارتش در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

,

وی افزود: این زندگی‌نامه‌ داستانی، بخشی از زندگی خصوصی و شغلی این شهید والامقام را از زبان خواهر، برادرها و همرزمانش روایت می‌کند.

,

کوچک‌زاده بیان کرد: این اثر یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری به لحاظ قالب و نثر به شمار می‌رود و یک اثر از منظومه آثار فرماندهان شهید است.

,

وی افزود: این کتاب با همکاری حوزه هنری یزد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد آماده چاپ شده است.

,

رییس حوزه هنری یزد با بیان اینکه خاطرات و میراث مجاهدان و شهدای دفاع مقدس باید ثبت و ماندگار و به نسل‌های آینده منتقل شود، گفت: یکی از اهداف ادبیات پایداری و تبیین خاطرات دفاع مقدس، بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تقویت روحیه مجاهدت و مقاومت در جامعه است.

,

, ,

محمدکاظم واعظ متولد 16 دی‌ماه 1331 در شهر یزد پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1350 در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت. وی چهار سال بعد از دانشکده فارغ التحصیل و به «گروه 55» توپخانه اصفهان منتقل شد.

,

در سال‌های 56 و 57 که اوج مبارزات مردم با رژیم طاغوت بود او نیز با مردم همگام و همراه شد و با توجه به ارتباطی که با دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) و سایر علمای یزد و اصفهان داشت شروع به آگاه سازی کارکنان ارتش کرد.

,

واعظ پس از پیروزی انقلاب در غرب کشور در برابر ضد انقلاب وگروه‌های معاند به مقابله پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنوب شد و در مأموریت‌های مختلف رزمی حضوری فعال داشت؛ او این افتخار را داشت که در بیشتر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس حضور داشته باشد .

,

این شهید گرانقدر سرانجام  25 تیرماه 1367 در «سه راه دزفول ـ شوش» بر اثر اصابت گلوله‌های تیربار هوایی دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

,

گزیده‌ای از کتاب:

,

غروب حزن‌انگیزی بود و خورشید داشت خون می‌خورد. دیدم یک جیپِ فرماندهی از کنارم گذشت و چند متر جلوتر متوقف شد. دنده‌عقب گرفت و جلوی پایم زد روی ترمز. ابروهایم را در هم فرو کردم و با دقت به جلو خیره شدم که ببینم چه خبر است. دیدم کاظم از ماشین پرید پایین...

,

محمد بلوچی متولد 1368در یزد، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و هم اکنون به عنوان معلم در یزد مشغول فعالیت است.

,

وی از اردیبهشت 98 به طور جدی در دوره‌های آموزش داستان‌نویسی و رمان‌نویسی حوزه هنری استان یزد شرکت کرده و پس از یک سال موفق به نگارش نخستین اثر خود شده است.

,

«جانِ آتش» حاصل بیش از چهار ماه پژوهش، مصاحبه و نگارش این نویسنده جوان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه