اخبار داغ

با کلنگ‌زنی کارخانه بطری‌سازی در مراغه؛

بی اعتنایی "کاوه سودا" به محیط زیست ادامه دارد

بی اعتنایی "کاوه سودا" به محیط زیست ادامه دارد
علی‌رغم تاکید مدیرکل محیط زیست استان بر آلایندگی کارخانه "کاوه سودا"ی مراغه، امروز این کارخانه بطری‌سازی کلنگ‌زنی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، امروز با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی‌کلنگ احداث کارخانه بطری‌سازی کاوه سودا و نیروگاه برق در شهرستان مراغه و عجب‌شیر زده خواهد شد. اگرچه افتتاح طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی موجب رشد منطقه می‌شود اما حواشی پیرامون آلودگی زیست محیطی کارخانه کاوه سودا این افتتاح را زیر سوال می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کلنگ احداث کارخانه بطری سازی کاوه سودا در حالی به زمین زده خواهد شد که حسن عباس نژاد،مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در نشست مطالبه‌ای دانشجویان بر آلایندگی این کارخانه تاکید کرده بود.

,

وی در این نشست با تاکید بر اینکه کارخانه کاوه سودا مطابق با مطالعات دانشگاه تبریز واحدی آلاینده است، گفت: کاوه سودا ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آلوده کرده و آلودگی فاضلاب آن ۵۰۰ برابر استاندار است که موجب آلودگی آب و خاک شده است.

,

علی‌رغم این صحبت‌های مدیرکل محیط زیست استان، کارخانه کاوه سودا امروز فاز دیگری را افتتاح می‌کند و مشخص نیست که مساله آلایندگی این واحد حل شده است و یا خیر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه