اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه اسفراین:

علامه مصباح خود را تابع و سرباز ولایت می دانست/ فراگیری زبان انگلیسی و فرانسه برای پاسخگویی به شبهات مارکسیستی

علامه مصباح خود را تابع و سرباز ولایت می دانست/ فراگیری زبان انگلیسی و فرانسه برای پاسخگویی به شبهات مارکسیستی
حجت الاسلام علی ابراهیمی گفت: علامه مصباح یزدی علی‌رغم داشتن تمام فضائل و ویژگیها، شخصیتی متواضع داشتند که همیشه در مقابل علما و بزرگان با فروتنی رفتار می کردند و خود را سرباز و تابع ولایت معرفی کرده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی ابراهیمی، رئیس حوزه علمیه اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین در رابطه با همزمانی اربعین درگذشت علامه مصباح یزدی با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: هر گاه عالمی از دنیا می رود، رخنه‌ای در دین ایجاد می شود که تا روز قیامت با هیچ چیز قابل جبران نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین ,


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه آیت الله مصباح یزدی فرموده است، نسبت به ایشان  به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم و اگر نسل کنونی کشور از حضور شخصیت هایی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری بی بهره بوده اند اما این عالم خلا آنها را پر کرده بود.

,
,


حجت الاسلام ابراهیمی گفت: آیت الله یزدی درعلوم مختلف صاحب نظر و ایده بود و در جایگاه یک فقیه توانمند در سن 27 سالگی به مقام اجتهاد رسیده بود.

,
,


رئیس حوزه علمیه اسفراین اضافه کرد: همچنین ایشان در علم تفسیر با بهره گیری از کلاس درس اساتید توانمندی همچون علامه طباطبایی حضور داشت تا کسب تخصص کند، به گونه ای که در همان دوره شاگردان علامه طباطبایی نوشته های تفسیری شان را برای اظهار نظر و اصلاح و بررسی به ایشان می دادند.

,
,


حجت الاسلام ابراهیمی افزود: علاوه بر این در علم فلسفه و عرفان نیز با کسب فیضی از دریای علم علامه طباطبایی، فیلسوفی شهیر در فلسفه اسلامی و غربی بود و در این باب ، تالیفات بسیاری از خود به یادگار گذاشتند.

,
,


وی با اشاره به اینکه وی در علوم اخلاق، کلام و تاریخ توانمندی های عظیمی داشت، ادامه داد: شاید یکی از ویژگی های بارز ایشان توانمندی و توجه در علوم جدید همچون فیزیک، شیمی، ریاضیات، زبانهای خارجه همچون انگلیسی و فرانسه بود.

,
,


مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد:  آیت الله یزدی بعد از ورود به حوزه علمیه قم و مواجه با رواج افکار و اندیشه مارکسیستی به منظور پاسخگویی به شبهات و دفاع از حرم اندیشه دین آشنائی با فلسفه غرب را در دستور کار قرار داد و برای یافتن زبان مشترک در مباحثات و مناظرات با تحصیل کردگان دانشگاه ها ، به قرار گرفتن تئوری ها و اصلاحات خاصی علوم دانشگاهی و همچنین فراگیری زبان انگلیسی و فرانسه کرد.

,
,


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اجحاف و تبلیغات سوء که بر علیه این عالم وجود دارد، گفت: بصیرت بالا، ولایتمداری و تامل ایشان از جمله ویژگی های بارز این فقیه بوده است که در حول دوران حکومت اسلامی با تمام توان، با جان و آبرو و تمام قد در مقابل کینه توزی ایستاد و از حریم ولایت دفاع می کرد.

,
,


وی آزاداندیشی را یکی دیگر از ویژگی های آیت الله یزدی اعلام کرد و گفت: وی در تمام دوران در مقابل انتقادات صعه‌صدر داشت و با ابزار علم ‌و دانش فضا را برای اظهارعقاید و مناظره فراهم می کرد.

,
,


حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: این عالم ربانی علی‌رغم داشتن تمام فضائل و ویژگیها، شخصیتی متواضعی که داشتند، همیشه در مقابل علما و بزرگان با فروتنی رفتار می کردند و خود را سرباز و تابع ولایت معرفی می کردند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه