اخبار داغ

تصویرسازی‌های غلط از انقلاب اسلامی

تصویرسازی‌های غلط از انقلاب اسلامی
رسانه های ضد انقلاب همواره سعی کرده اند که از ایران اسلامی تصویرسازی‌های غلط را به اشتراک بگذارند، در میان انیمیشن هایی که برای کودکانشان طراحی می کنند آدم بده داستان یک ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس امروزه نمی توان نقش و تاثیر رسانه ها به ویژه رسانه های جمعی را در جامعه نادیده گفت، رسانه‌هایی که بر پوشش و رفتار ما تاثیر گذاشته است، عصبی شدن های پی در پی، گوشه گیری همه اینها تنها بخش کوچکی از تاثیر رسانه ها بر زندگی ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اما این رسانه ها چه اهدافی دارند و چه چیزی را دنبال می کنند، شاید خیلی کم به این موضوع فکر کرده باشیم که چرا اینترنت و فضاهای مجازی به راحتی در اختیار مردم قرار داده شده است.

,

رسانه های دنیا اهداف مختلفی را دنبال می کنند، اما کارکرد همه آن ها در ایران متافوت تر از سایر کشورها است، رسانه های غربی سعی می کنند با فضای مجازی  سلطه افکار جامعه را در دست بگیرند و هدف مد نظر شان را به مردم القا کنند.

,

 این رسانه ها با ترفندهای مختلف بر روی افکار عمومی مردم جامعه تاثیر می گذارند، آن ها گاهی با نوعی جریان سازی نیز روایت مورد نظرشان را به گونه ای به ذهن مخاطب وارد می کنند که روایت غالب باشد و دیگر روایت ها نتواند تاثیر آنچنانی داشته باشد.

,

از آغاز انقلاب اسلامی می توان گفت که جریان رسانه های ضد انقلاب نیز در کشور شدت گرفت و صد ها شبکه فارسی زبان راه اندازی شد، این شبکه ها با اهدافی از جمله  به ایجاد نا امنی در کشور، از بین بردن اعتماد در کشور و جلوه دادن ضد ارزش ها به عنوان ارزش  بوده است.

,

رسانه های غرب به دنبال آتش افروزی در ایران بوده اند، برای ایجاد این آتش افروزی ها از هیچ دروغ و تهمتی به شخصیت های مختلف کشور فروگذار نکرده اند و  بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی  فشارهای رسانه ای خود را نه تنها کاهش نداده اند بلکه بیشتر هم کرده اند.

,

رسانه های غربی همواره در تلاش بوده اند که چهره ایران اسلامی را در دیگر کشورها چهره ای ترسناک جلوه دهند، حتی در خیلی از فیلم هایی که توسط اروپایی ها ساخته شده است از ایران به عنوان یک کشوری که هیچ وجهه قانونی ندارد یاد می کنند.

,

, ,

آن ها سعی می کنند که چهره ای که از اسلام به دیگر کشورها معرفی می کنند چهره ای خطرناک و غیر موجه باشد چرا که از پیوستن مردم به اسلام ترس و دلهره دارند و نمی خواهند جمعیت مسلمانان جهاد افزایش پیدا کند و آن را یک زنگ خطر برای خود می دانند.

,

رسانه های ضد انقلاب همواره سعی کرده اند که از ایران اسلامی تصویر سازی های غلط را به اشتراک بگذارند، در میان انیمیشن هایی که برای کودکانشان طراحی می کنند آدم بده داستان یک ایرانی است و یا لباس ها و پوشش ایرانی است به گونه ای که این مطلب را به ذهن کودکان شان القا کنند که ایران همچنین کشوری است.

,

این در حالی است که کودکان ما به راحتی توسط انیمیشن هایی که ساخته دست امریکایی هاست استفاده می کنند بدون اینکه متوجه باشیم همه آن ها با هدف مشخص وارد زندگی کودک ما شده است، گاهی عدم توجه والدین به کتاب های داستانی که خریداری می کند صدمات جبران ناپذیری را به آن ها وارد می کند.

,

رسانه ابزار قدرت مندی است که می توان گفت از شمشیر برنده تر و از اسلحه نشانه گیری قوی تر و حساس تری دارد، این رسانه ها دست آوردهای انقلاب اسلامی  ناچیز و هر نقص و کمبود کوچکی که وجود دارد را در بوق و کرنا می کنند، این همان جریان سازی با استفاده از دروغ بزرگ است، در همه جای دنیا گاهی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد اما چرا یک اتفاق کوچک در ایران بزرگ تر از خیلی اتفاقاتی است که در کشورهای دیگر رخ می دهد، همه اینها نتیجه حکم رانی رسانه ای است.

,

, ,

آن ها با عملیات  و جنگ روانی سعی دارند که دست اوردهای انقلاب اسلامی را خیلی کم جلوه دهند و نا امیدی را در میان مردم افزایش دهند، گاهی با زبان طنز، گاهی با انیمیشن و متن های مختلف به مردم القا می کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ دردی از مردم دوا نکرده اند.

,

در این میان اگر مردم به دو سلاح بصیرت و سواد رسانه ای مسلح نباشند متاسفانه مورد اصابت ترکش های این جنگ روایت ها قرار می گیرند و بدون شک ممکن است دچار تاثیرپذیری منفی نیز شوند.

,

مواظب باشم و بدانیم که جنگ امروز نه اسلحه و نه توپ و تفنگ است، جنگ امروز بمبی است که در دست خیلی از ما وجود دارد و اگر مواظب نباشیم ممکن است هر لحظه ضامن آن کشیده و در دستانمان منفجر شود، این انفجار نه تنها خود شما را بلکه سایر اعضای خانواده تان را دچار مشکل می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه