اخبار داغ

یک مشاور خانواده:

برای موفقیت در فضای مجازی باید سواد رسانه داشته باشیم؛ مهارت رسانه به تنهایی کافی نیست

برای موفقیت در فضای مجازی باید سواد رسانه داشته باشیم؛ مهارت رسانه به تنهایی کافی نیست
یک مشاور خانواده گفت: امروزه و با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی کاری غیر انکار است و خانواده ها بیشترین زمان خود را در همین فضا سپری می کنند، برای اینکه بتوانند در استفاده از فضای مجازی کاربران موفقی باشند، باید علاوه بر مهارت رسانه سواد رسانه نیز داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عظیم هاشم زاده کارشناس و مشاور خانواده در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در حسینیه شهدای سپاه ناحیه نایین برگزار شد، به اهمیت سواد رسانه پرداخت و گفت: امروزه حضور فراگیر رسانه‌ها موجب شده است افراد خود را مقابل حجم وسیعی از اطلاعات ببینند و امکان کسب تجربه‌های متنوعی برای آن‌ها فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس و مشاور خانواده ادامه داد: ما در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که رسانه‌ها نقش غالب را در روابط و تعاملات ایفا می‌کنند. ما عمدتاً اطلاعات و معلومات خود را از رسانه‌ها از جمله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم و برای اینکه بتوانیم در استفاده از این رسانه‌ها کاربرانی موفقی باشیم، باید اطلاعات موجود در آن‌ها را دریافت، تحلیل و ارزیابی کنیم و قابلیت‌های هر کدام را به خوبی بشناسیم. این امر، پدیده‌ای به نام سواد رسانه‌ای و آموزش آن را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

,

هاشم زاده خانواده ها را در مواجه با فضای مجازی به سه دسته تقسیم کرد و گفت: بعضی از خانواده ها ساده انگارند و از اینکه فرزندشان ولو فرزند خردسالشان، بدون آموزش، مهارت استفاده از فضای مجازی را دارد، خرسند هستند و این امر را جزء افتخارات خود می دانند غافل از اینکه همین فضای مجازی و همین مهارت بدون سواد ممکن است ضربه ای جبران ناپذیر بر روح و روان کودک بزند.

,

وی دومین دسته از خانواده ها را در مواجه با فضای مجازی بدبین معرفی کرد و گفت: این خانواده ها فضای مجازی را شیطان می دانند و به هیچ وجه حاضر نیستند، از امکانات و فرصت های این فضا به خوبی استفاده کنند.

,

این کارشناس و مشاور خانواده سومین و موفق ترین خانواده در مواجه با فضای مجازی را واقع بین معرفی کرد و گفت: بعضی از خانواده ها در برخورد و مواجه با فضای مجازی واقع بین هستند و تهدیدات و آسیب های فضای مجازی را به فرصت تبدیل می کنند و از این فضا بهترین استفاده را می برند که در واقع این خانواده ها، موفق ترین خانواده در این فضا هستند.

,

عظیم هاشم زاده فضای مجازی را سکه ای دو رو عنوان کرد و گفت: فضای مجازی مانند سکه ای است که دو رو دارد، یک رو تهدیدات و آسیب ها و روی دیگر این سکه فرصتها،که باید تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد و این اتفاق رخ نمی دهد مگر با آموزش سواد رسانه!!!

,

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده از رسانه ها و فضای مجازی همه گیر و چشمگیر شده است،از حضار خواست تا سواد رسانه ای خود را بالا برده و در کنار مهارت رسانه، برای داشتن سواد رسانه نیز تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه