اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

باید با مطالعه تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از اندیشه هایشان به خوبی بهره ببریم

باید با مطالعه تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از اندیشه هایشان به خوبی بهره ببریم
سردار سلیمانی گفت: امروز بایستی با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از کارهای بزرگ آنها و اندیشه‌های والای آنها به خوبی بهره ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آیین بازدید از روستای هزاوه و منزل امیرکبیر اظهار کرد: در ایام‌الله مبارک دهه فجر امروز توفیق حاصل شد در سفری که به استان مرکزی داشتیم در روستای تاریخی هزاوه که یک منطقه شهیدپرور و انقلابی است حضور پیدا کنیم و به زیارت مضجع شریف سلطان سید احمد شرفیاب شویم و همچنین در منزل مرد بزرگ تاریخ ایران امیرکبیر حاضر شدیم و از نزدیک این خانه تاریخی را مشاهده کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: استان مرکزی در پرورش علمای بزرگ پیشتاز بوده و امام عظیم‌الشأن به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این استان برخاسته‌اند و این استان، استان علما و بزرگان است که در طول تاریخ تشیع مردان بزرگی از این استان برخاسته‌اند و خدمات بسیار گسترده‌ای به ایران و جهان بشریت ارائه داده‌اند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه امروز بایستی با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از کارهای بزرگ آنها و اندیشه‌های والای آنها به خوبی بهره ببریم اضافه کرد: امیرکبیر به فرموده مقام معظم رهبری یک شخصیت دینی بود و اگرچه در لباس روحانیت نبود اما یک شخصیتی بود که در کنار علما پرورش یافته بود و در طول مدت ۳ سال توانست اقدامات اثرگذاری انجام دهد.
,
 
,
سلیمانی بیان کرد: تمام کارها و اقدامات نو و جدیدی که در ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرده بود آغازگر آنها امیرکبیر بوده و آغازگر آن کارهای بزرگ نه قاجاریان بودند و نه رژیم پهلوی، بلکه همه موضوعاتی که از دوران تاریخ معاصر ایران به عنوان نوگرایی و استفاده از روش‌های جدید برای پیشرفت در ایران مورد توجه واقع شد آغازگر آنها امیرکبیر بوده که در نهایت امیرکبیر پس از انجام اقدامات و خدمات اثرگذاری که انجام داده بود توسط بیگانگان به شهادت رسید.
,
 
,
وی با بیان اینکه امیدواریم جوانان عزیز ایران اسلامی امروز برای پیمودن با قدرت گام دوم گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند و سرگذشت مردان بزرگ و افتخاراتی که این سرزمین داشته را به خوبی آگاه باشند تأکید کرد: جوانان استان مرکزی نسبت به شناخت مفاخر و شخصیت‌های بزرگ استان اهتمام داشته باشند چراکه همین مردان بزرگ که از این استان به پا خواستند برکات و خیرات آنها هنوز تداوم دارد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: روستای هزاوه با وجود یک منطقه‌ای کوچک بیش از ۶۰ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و این‌ها بیان‌کننده وجود یک فرهنگ اصیل و عمیق شیعی است و تصادفی نیست و نباید ساده از کنار آنها عبور کنیم.
,
 
,
سلیمانی اظهار کرد: امروز برای انتقال داشته‌هایی که داریم به نسل جوان باید همت بیشتری داشته باشیم و برنامه‌ریزی دقیقی کنیم که بسیج هم در این زمینه با موضوع گردشگری تعالی‌بخش برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد که امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا بتوانیم توسعه‌ای در زمینه آشنا کردن نسل جوان با این مفاخر و سرمایه‌های ارزشمند و بزرگان و علما انجام دهیم تا دستاوردی اثربخش برای نسل جوان تولید شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه