اخبار داغ

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت پیامبر، غدیر و عاشورا دارد

انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت پیامبر، غدیر و عاشورا دارد
آیت‌الله‌ سید هاشم‌ حسینی بوشهری در مراسم ۲۲ بهمن رشت با اشاره به ۸ هزار شهید استان گیلان گفت: انقلاب ما ریشه در بعثت پیامبر(ص)، غدیر و عاشورا دارد و با دادن خون شهدا بر دشمن پیروز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی آیت‌الله‌ سید هاشم‌ حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم ۲۲ بهمن رشت اظهار کرد: استقامت شما اجازه نمی‌دهد که دشمن حضور شما در صحنه ۲۲ بهمن را خالی ببیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند به حضرت موسی می‌فرماید که مردمی که در ظلمت و تاریکی و منجلاب هستند را نجات بده و ایام الله و ۲۲ بهمن ها را به یاد مردم بینداز تا این کارنامه درخشان را هرگز فراموش نکنند.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام اهداف تربیتی و انسانی که از ناحیه قرآن و انبیای الهی منتشر شده یک جمله برجسته دارد افزود: آن جمله برجسته این است که باید مردم را از ظلمت و تاریکی به سمت نور هدایت کنند.

,

آیت‌الله بوشهری ادامه داد: اگر چه کتب آسمانی نقش هدایتگری دارد اما قانون هر چقدر مترقی باشد به تنهایی نمی‌تواند سعادت را تضمین کند بلکه باید رهبری مقتدر، تحولی بنیادین در جامعه ایجاد کند.

,

وی با بیان اینکه حضرت موسی مردم زمان خود را از ظلمت کفر به ایمان دعوت کرد بیان داشت: از ظلمت ستم و بی عدالتی به عدالت فراخواند و آنها را از گناه به سمت پاکی آورد و این نقش یک رهبر است.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قانون مترقی و رهبر مقتدر، آگاه، بصیر و بیدار دو عامل هدایت جامعه هستند.

,

آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه انسان‌ها در اوج پیروزی خوشحال هستند اما ممکن است کم کم دچار غفلت شوند گفت: خدا به پیامبرش دستور می‌دهد برای آنکه مردم به غفلت دچار نشوند آنها را به ایام الله تذکر دهد.

,

وی با اشاره به علت نامگذاری برخی روزها به ایام الله تصریح کرد: روزهایی مانند ۲۲ و ۱۲ بهمن روزهای خدایی است که خدای متعال منت بر سر مردم می‌گذارد و آنها را هدایت می‌کند.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد در سختی احساس شکست و ناامیدی می‌کنند و یا در پیروزی دچار غرور و مستی می‌شوند عنوان کرد: انسان‌های صبور و شکور مثل کوه استوار هستند و مشکلات را به جان می‌خرند و به خاطر گرانی ایام الله را فراموش نمی‌کنند چون آرمان بالایی دارند.

,

آیت‌الله بوشهری با اشاره به ۸ هزار شهید استان گیلان اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در بعثت پیامبر(ص)، غدیر و عاشورا دارد و با دادن خون شهدا بر دشمن پیروز شد.

,

وی با بیان اینکه پیشوای انقلاب اسلامی ما یک مرجع تقلید، فرد کمال یافته، عارف و سالک الی الله بود افزود: امتیاز سوم انقلاب ما این است زمانی پیروز شد که جهان دوقطبی بود و معتقد بودند دین افیون ملت‌ها است و جایی برای اخلاق نیست.

,

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب ما نه تنها وابسته به شرق و غرب نبود بلکه حکومت جدیدی به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی پدید آورد.

,

آیت‌الله بوشهری تاکید کرد: موانع بر سر راه انقلاب به همت رهبری فرزانه و مردم برداشته می‌شود و ویژگی مردم اتقلابی ایران این است که ضعف و سستی از خود نشان نمی‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه