اخبار داغ

نگاهی به دستاوردهای انقلاب؛

مقایسه حوزه «سلامت و بهداشت» قبل و بعد از انقلاب اسلامی/۹۷ درصد شهرهای کشور دارای بیمارستان هستند

مقایسه حوزه «سلامت و بهداشت» قبل و بعد از انقلاب اسلامی/۹۷ درصد شهرهای کشور دارای بیمارستان هستند
در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای قابل توجهی در حوزه سلامت و بهداشت هستیم که موضوعات مهمی را در این حوزه در برگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یکی از مولفه های مهم و قطعی در تامین رفاه مردم بخش بهداشت است ،موضوعی که کم و بیش گریبانگیر همه افراد جامعه از بدو تولد تا لحظه مرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

همه افراد تشکیل دهنده جامعه قطعا به سیستم بهداشتی و درمانی نیاز پیدا خواهند کرد و هرچه این سیستم سهل الوصول تر ،جامع تر ، به روز تر و مقرون به صرفه تر باشد در سطح رفاه افراد جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

,

مردم کشور عزیزمان نیز جدا از سایر جوامع نبوده و نیاز مند سطح مطلوبی از خدمات درمانی و پزشکی هستند ،به فضل پروردگار ایران بعد از انقلاب اسلامی در یکی از عرصه هایی که بسیار خوش درخشید عرصه پزشکی و درمانی بوده است.

,

افزایش امید به زندگی در اقشار مختلف مردم ، گسترش شبکه‌ها و زیرساخت‌های نظام سلامت، کاهش نرخ مرگ و میر مادران و کودکان، افزایش تعداد کل پزشکان دارای کارت نظام پزشکی، افزایش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان، پیشرفت‌های دارویی و کشف و تولید داروهای جدید و نوترکیب، پیشرفت در حوزه تخصص‌های جراحی و ابداع روش‌های جدید درمانی، ریشه‌کن کردن بعضی از بیماری‌ها از پیشرفت‌های کشور در حوزه سلامت عمومی بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

,

همچنین دانشمندان ایرانی با جهاد علمی و تلاش های خود در حوزه‌هایی، چون سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، تولید داروهای راهبردی، شبیه‌سازی حیوانات و … پیشرفت‌های چشمگیری داشته اندو ایران را در ردیف اولین‌ها قرار داده اند.

,

 به واسطه این سطح بهداشت بعد از انقلاب جمعیت کشور تاکنون بیش از ۲ برابر شده یعنی از ۳۶ میلیون سال ۵۷ به ۸۲ میلیون نفر حال حاضر شده است.

اکنون به برکت انقلاب درصد شهرهای دارای بیمارستان کشور از ۳۷ درصد سال ۵۷ به ۹۷ درصد حال حاضر رسیده است و خدمات پزشکی به اقشار مردم بسیار اسان تر ارائه می شود.

در عرصه تربیت و اموزش پزشک نیز ایرانی که قبلا از انقلاب نیاز به اوردن پزشک از خارج از کشور داشت و تعداد کل پزشکان دارای کارت نظام پزشکی در کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر بودند که از این میزان، حدود ۶ هزار نفر پزشکان خارجی بودند ،یعنی نصف نیاز سیستم درمانی کشور از خارج تامین میشد اکنون با رشد دوبرابری جمعبت کشور با تربیت ۱۴۰ هزار پزشک بعد از انقلاب در حال حاضر کشور مازاد نیاز پزشک و متخصص دارد.

,
,
,
,
,

 

,

, ,

 در حوزه تولید دارو نیز از کشوری که پیش از انقلاب تنها ۲۵ درصد نیاز دارو در داخل تامین  می شد و ۷۵ درصد از خارج از کشور به تولید ۹۵ درصد نیاز در داخل و تنها ۵ درصد واردات دارو ار خارج رسیده ایم .

,

در همین رابطه به گزارش خبرنگار مرات در استان سمنان نیز پس  از انقلاب در عرصه پیشرفت شبکه درمان و ساخت بیمارستان و خدمات درمانی پیشرفت های زیادی را داشته است .

,

 

,

, ,

در عرصه تربیت پزشک  و کادر درمان  دانشگاه علوم پزشکی سمنان پس از سال 67 تاکنون در رشته های مختلف پزشکی و پیرا پزشکی  و پرستاری و مامایی  جهت تقویت کادر درمان پزشکی کشور پزشکان و سایر کادر درمان را تربیت کرده است.

,

 

,

, ,

در مورد واحد های بهداشتی درمانی فعال در سطح استان نیز تعدا 17 پایگاه سلامت غیر ضمیمه در سطح استان افتتاح شده است که در قل انقلاب این نوع پایگاه وجود نداشته در مورد خانه بهداشت نیز از تعداد 12 عدد به 70 عدد رسیده ایم.

,

 

,

, ,

پیرامون تاسیس بیمارستان و کلینیک تخصصی  با تلاش ها و پیگیری های مسئولان سطح استان اکنون ۷ بیمارستان مجهز  و ۸ کلینیک تخصصی در سطح استان داریم که این نیز یکی از پیشرفت های سطحدرمان و خدمات درمانی استان سمنان است.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه