اخبار داغ

رنج تمام نشدنی بیماران کلیوی؛

بیمارستان‌های دولتی حاضر به تهیه کاتتر نیستند

بیمارستان‌های دولتی حاضر به تهیه کاتتر نیستند
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به افزایش شدید داروها و تجهیزات دیالیز گفت: بسیاری از بیماران توان تهیه اقلامی مانند کاتتر را ندارند و بیمارستان‌های دولتی هم حاضر به تهیه آن نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شیوع کرونا بسیاری از بیماران را خانه‌نشین کرده زیرا با پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و سیستم ایمنی ضعیف بیمارانی مانند بیماران سرطانی، این بیماران ترجیح داده‌اند که چند ماهی درمان خود را به تعویق بیندازند. بیماران کلیوی نیز از جمله بیمارانی هستند که از ابتدای امسال عمل پیوند آنها به دلیل شیوع کرونا با وقفه مواجهه شده و علاوه بر این مشکل افزایش هزینه برای بیماران دیالیزی نیز رنج بیماران کلیوی را چند برابر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

زنگ هشدار افزایش بیماران دیالیزی نیز به صدا در آمده و طبق گفته رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ثبت بیماران جدید کلیوی افزایش یافته است.

,

شانه خالی کردن بیمارستان‌های دولتی از تهیه کاتتر

, شانه خالی کردن بیمارستان‌های دولتی از تهیه کاتتر,

عادل فیروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اصلی ترین دغدغه انجمن و بیماران کلیوی را افزایش قیمت داروها و تجهیزات لازم برای دیالیز عنوان کرد و گفت: الان قیمت یک «کاتتر» حدود سه میلیون تومان است و اکثر بیماران توان تهیه این مورد را ندارند، بیمارستان‌‌‌های دولتی ملزم به تهیه کاتتر هستند، اما به بهانه اینکه بیمه‌ها هزینه این تجهیزات را دو ماه دیر می‌دهند، از خرید این لوازم ضروری برای دیالیز بیماران امتناع می‌کنند.

,

وی با اشاره به رایزنی با بیمه سلامت برای تامین اقلام مورد نیاز بیماران دیالیزی عنوان کرد:طی صحبتی که با مدیر کل بیمه سلامت استان داشتیم، وی قول اختصاص مبلغی به عنوان تن‌خواه به بیمارستان‌ها را داد تا این تجهیزات را تهیه کنند، اما بیمارستان‌ها همچنان مقاومت کرده و این امر موجب سردرگمی‌بیماران شده است.

,

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی تاکید کرد: بنا بر شرایط خاص بیماران کلیوی آنها نمی‌توانند به خاطر عدم توان مالی در تامین کاتتر یا سایر تجهیزات، عمل دیالیز خود را یکبار حذف کنند. آنها باید مرتب دیالیز شوند و این ناسازگاری بیمارستان‌ها برای بسیاری از بیماران مشکل آفرین شده است.

,

زنگ هشدار افزایش بیماران کلیوی در استان

, زنگ هشدار افزایش بیماران کلیوی در استان,

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۳ بیمار دیالیزی در تبریز، اسکو، آذرشهر و خامنه وجود دارد، افزود: در سال جاری ۲۳۷ بیمار دیالیزی جدید شناسایی شده که به عبارتی با ادامه این روند کم کم به ازای هر روز یک بیمار دیالیزی به ثبت می‌رسد.

,

فیروزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۲۰ بیمار دیالیزی عمل پیوند کلیه انجام داده اند که از این تعداد ۱۳ نفر در تبریز و ۷ نفر در ارومیه و تهران پیوند شده‌اند.

,

وی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور بیان کرد: بیماران کلیوی به دلیل ضعف شدید سیستم ایمنی در صورت ابتلا به کرونا ظرف یک روز جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین در ماه‌های ابتدایی سال عملا انجام پیوند کلیه به دلیل ازدحام بیماران کلیوی در بیمارستان‌ها و احتمال سرایت ویروس ممکن نبود.

,

فیروزی تعداد فوتی‌های بیماران کلیوی استان در سال را حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر اعلام کرد و از افزایش ابتلا به بیماری‌های کلیوی از سال ۹۵ به بعد در استان خبر داد.

,

وی ضمن قدردانی از کمک‌‌‌های خیرین و مردم بیان کرد: این انجمن تعداد ۳۰۰ صندوق در سطح شهر تبریز نصب کرده است و در ماه‌‌‌های رمضان، محرم و ایام عید آمار مبالغ واریزی به صندوق‌ها افزایش می‌یابد اما در فصل‌های سرد سال یا ایام کرونایی که تردد مردم در شهر کم می‌شود، به تبع آن میزان کمک‌ها نیز کاهش می‌یابد.

,

سرکیسه کردن مردم به روش فروشندگان کلیه

, سرکیسه کردن مردم به روش فروشندگان کلیه,

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی نرخ قانونی پیوند کلیه را ۳۴ میلیون تومان عنوان کرد و از مردم خواست تا گول تبلیغات فروش کلیه را نخورند، چرا که آنها تنها قصد سرکیسه کردن بیماران را دارند و در بیشتر موارد بعد از چند جلسه آزمایش و دریافت چند میلیون مبلغ ناپدید می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه