اخبار داغ

نگاهی به بازار بورس؛

«سصفها» سهم طلایی بازار در سه ماه گذشته/ «شپنا» در روزهای قرمز بورس با بازده مثبت ۱۵ درصد

«سصفها» سهم طلایی بازار در سه ماه گذشته/ «شپنا» در روزهای قرمز بورس با بازده مثبت ۱۵ درصد
سهام شرکت سیمان اصفهان که در مدت سه ماه و بر خلاف روند بازار با بازده ۱۴۹ درصد مثبت همراه بود روند اصلاحی در پیش گرفته است و در این هفته روند نزوای داشت و با صف فروش روز پایانی معاملاتی را پشت سرگذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای قرمزی را پشت سر گذاشت و شاخص از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحئ نیز پایین تر رفت و حتی در مرز این قرار گرفت که کنال یک میلیون هزار و ۱۰۰ واحدی را نیز از دست دهد، اما در ۱۳۸ و نزدیکی این حوالی بود که در حالی که نمی شد دیگر امیدوار بود که بازهم بازار روند نزولی خود را دنبال نکند، نتایج یک جلسه شوکی به بازار وارد کرد.

جلسه ای که به خاطر مشکلات بازار سرمایه برگزار شده بود چند خروجی داشت که شاید مهمترین خروجی آن تغییر دامنه نوسان در بازار بود که در واقع کمک می کرد ریسک منفی بازار برای سرمایه گذار کاهش یابد؛ این خبر با تجزیه تحلیل های متفاوت و دیدهای مثبت و منفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در این میان شاید نگرانی بازار این بود که این مصوبه قرار بود یک هفته بعد از اعلام و در ۲۵ بهمن ماه اجرایی شود.

از لحظه اعلام تا اجرا فرصت یک هفته ای برای بازار ایجاد کرد تا کنش بازار بسیار در این هفته پر اهمیت باشد، خوشبختانه با این خبر بازار روی خوش خود را به این مصوبات نشان داد و با رشد در این هفته همراه بود، البته این رشد بیشتر در لیدرهای بازار اتفاق افتاد و در پایان هفته دوباره شاخص کل در کانال یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد قرار گرفت.

حال بایید دید از روز شنبه و با اجرای تغییر در دامنه نوسان چه میزان پول وارد این بازار می شود و آیا این تغییرات می تواند بازار سرمایه که مدتی است در همین حوالی نوسان و روند رفت و برگشتی دارد را به مدار صعودی برساند، این هفته بازار به این تغییرات روی خوشی نشان داد و از این رو انتظار این وجود دارد که در هفته آتی نیز این روند ادامه یابد که باید گفت روز شنبه و یکشنبه برای بازار و کنش آن پر اهمیت خواهد بود.

در میان شرکت های حاضر اصفهانی در بازار سرمایه سهام فولاد مبارکه اصفهان که از لیدر های بازار ه حساب می آید این هفته رشد داشت و روند صعودی را پشت سرگذاشت و در بسیاری از مواقع با صف خرید همراه بود و با صف خرید نیز آخرین روز معاملاتی را به پایان برد، قیمت هر سهم این شرکت در حال حاضر در محدود ۱۱ هزار ۹۰۰ ریال مورد معامله قرار خواهد گرفت.

بعد از مدت ها بازده یک ماهه و سه ماهه این سمهم نیز مثبت شد و در یک ماه ۵ و در سه ماه ۲ درصد بازده مثبت را به همراه داشت، البته شایان ذکر است کسانی که با دید بلند مدت این سهم را خریدارای کردند با بازده خوبی همراه هستند و این سهم در یکسال اخیر با بازده مثبت ۲۰۴ درصد همراه بوده است.

ذوب آهن نیز یکیدیگر از شرکت های حاضر در بازار سرمایه است که در آخرین روز معاملاتی ۴۳۷ تومان قیمت هر سهم آن فروخته شد و روز شنبه در این محدوده نوسان خواهد داشت؛ ذوب روی اصفهان نیز در این هفته با بازار همراهی داشت و روند صعودی را پشت سر گذاشت و در محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

سهام قند اصفهان دراین هفته روزهای متفاوتی را پشت سرگذاشت و نوسانی مورد معامله قرار گرفت و در آخرین روز معاملاتی ۱۷ هزار و ۲۰ تومان مورد معامله قرار گرفت؛ بزده یک ساله سهام این شرکت ۲۱۱ درصد بوده است؛ پالایش نفت اصفهان نیز که یکی دیگر از شرکت های اصفهانی در بازار سرمایه است در این هفته روند صعودی را پشت سرگذاشت، سهام این شرکت در یک ماه گذشته بازده ۱۵ درصد را به همراه داشته است که با توجه به روند کاهشی بازار مورد توجه است.

سهام شرکت سیمان اصفهان که در مدت سه ماه و بر خلاف روند بازار  با بازده ۱۴۹ درصد مثبت همراه بود روند اصلاحی در پیش گرفته است و در این هفته روند نزوای داشت و با صف فروش روز پایانی معاملاتی را پشت سرگذاشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه