اخبار داغ

ائمه جمعه استان چهارمحال وبختیاری:

مردم با حضور در صحنه ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات خود افزودند

مردم با حضور در صحنه ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات خود افزودند
ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از حضور با شکوه و متفاوت ۲۲ بهمن اظهار داشتند: مردم با حضور در صحنه ۲۲ بهمن افتخاری بر افتخارات خود افزودند،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکردبا بیا ن اینکه مردم با حضور در صحنه ۲۲ بهمن افتخاری بر افتخارات خود افزودند، گفت: انقلاب اسلامی پیش‌مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: کسانی که باید دولت امام زمان(ع) را یاری کنند و جزو کارگزاران امام باشند باید حکم ترازو را داشته باشند و اهل عدالت و رعایت باشند و این امر ما را به دقت در تربیت‌های عمومی، خانوادگی و رسانه‌ای وا می‌دارد تا افراد را به رعایت حقوق یکدیگر و حلال و حرام سوق دهیم زیراکه این موارد در شرع اسلام از مهمترین مسائل است.

فاطمی اظهار داشت: متاسفانه افراد به علت برخی تربیت‌های غلط و غیر اسلامی دچار خطاهایی می‌شوند، در واقع خطاها یک دفعه رخ نمی‌دهند و اگر شخص از بدو تولد با تربیت اسلامی رشد یابد سمت تقلب، گران‌فروشی، دزدی و ...نمی‌رود، تربیت خانوادگی در پیشگیری از فسادها بسیار مهم است که از ابتدای تولد فرزندان باید مورد دقت قرار گیرد.

وی در خصوص تفاوت‌های حکومت اسلامی با دیگر حکومت‌ها در جهان توضیح داد: حکومت مقدس جمهوری اسلامی از جهات عدیده غیرقابل مقایسه با تمام حکومت‌های پیشین است زیرا که این حکومت را مردم با حضور و جانفشانی به وجود آوردند و مرجعیت تقلید در رأس این نظام است، این حکومت امتیازات بی‌سابقه و بزرگی نسبت به حکومت‌های دیگر دارد که به تبع این امتیازات سبب داشتن انتظارات بزرگی نیز از این حکومت می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار کرد: همه تلاش‌ها طی این چند سال این بوده که این نظام مایه شرف و سربلندی اسلام باشد که هم بتواند مشکلاتی از قبیل هجوم و چپاول کشورهای بیگانه و هم مسائل فرهنگی را مدیریت کند.

فاطمی گفت:  این وضعیت حاضر از لحاظ نظم، امنیت و مسائل فرهنگی روز قابل مقایسه با اوایل انقلاب و حتی زمان شاهنشاهی نیست و در اوج افتخار است اما مسائل مذهبی و معنوی نیز باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه یک لحظه غفلت سبب نابودی یک میراث گرانبها خواهد شد، خاطرنشان کرد: افراد دولتی و افرادی که در این بین نقش دارند باید بدانند که شخص خودشان مطرح نیست بلکه آبروی ایران و اسلام مطرح است و یک لحظه سستی سبب آسیب دیدن فرهنگ تشیع و میراث پیغمبر(ص) خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
, این چند, این چند,
,
,
,
,

ساده زیستی، کار فراوان و قناعت در زندگی از ارزش‌های الهی است

, ساده زیستی، کار فراوان و قناعت در زندگی از ارزش‌های الهی است,

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: فردا ، ماه رجب از راه می‌رسد. ماه نزول قرآن. ماه بعثت رسول خدا. ماه ولایت. ماهی پر از خیر و رحمت و کرامت. ماه عبادت و بندگی خدا. فرصتی تازه، از طرف پروردگار عالم برای سرعت بخشیدن به رشد معنوی و کمال انسانی. یکی از ماه‌هایی که حرمت دارد با ویژگی‌های فراوان. ماه دعا با مضامین بلند معرفتی و انسانی. در دعاهای ماه رجب از خداوند درخواست می‌کنیم که در ماه رمضان توفیق عبادت داشته باشیم. این خیلی نکته مهمی است.
 
وی افزود: اولِ این ماه پرفضیلت در سال ۵۷ قمری، شهر مقدس مدینه، به نور پنجمین آفتاب درخشنده آسمان امامت و ولایت روشن شد و محمد بن علی الباقر به دنیا آمد. پدر این بزرگوار، حضرت سجاد علیه‌السلام و مادر، ام عبدالله دختر امام مجتبی علیه‌السلام. امام باقر هم حسنی است و هم حسینی.
 
وی تصریح کرد:  جای تشکر دارد از مردم عزیز کشور و باید شکر گذار خداوند متعال باشیم  الحمدالله در طول این چهل‌ودو سال مردم بزرگوار ایران اسلامی در تمام مقاطع و عرصه‌ها و تحت هر شرایطی حضور مقتدرانه‌ای داشته و این مسیر منقطع نخواهد شد و امسال هم به برکت خون شهدا و ارزش‌های الهی این مسیر خیلی خوب برگزار شد  از همه عزیزانی که زحمت کشیدند ممنونیم .
 
وی اظهار داشت: 27 بهمن ماه / سوم ماه رجب سال ۲۵۴ قمری شهادت امام هادی علیه‌السلام واقع شد.حضرت هادی (ع) در مقابل شیوه زندگی ظالمانه، پرتجمل و اشرافی گری حکام وقت با سبک زندگی اسلامی، بااخلاق، معنویت و ساده‌زیستی‌اش، قلوب مردم را جذب کرد.
 
وی بیان داشت:  و این سیره و رفتار اخلاقی و اجتماعی، امروز باید بیش از گذشته موردتوجه واقع شود، بخصوص در رفتار وزندگی مسئولان نظام در رده‌های مختلف باید این شیوه و روش زندگی امام هادی مدنظر باشد، چون ساده زیستی، کار فراوان و قناعت در زندگی از ارزش‌های الهی است که انقلاب ما هم به این ارزش‌ها توجه دارد.
 
امام جمعه فارسان گفت: سخنرانى رهبر حکیم انقلاب اسلامى در جمع فرماندهان نیروى هوایى ارتش فرازهاى مهمى را در برداشت. شاید یکى از مهم‌ترین فرازها این فراز باشد. سیاست قطعى جمهورى اسلامى در مورد برجام‌ لغو همه‌ى تحریم‌ها توسّط آمریکا و راستى آزمایى آن توسّط ایران؛ و آنگاه برگشت ایران به تعهّدات برجامى‌
 
وی افزود:  این بیانات  تماما عین سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامى و به‌منزله نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام است. کلماتى روشن، قاطع، بدون ابهام و به دور از ایهام که جاى هرگونه برداشت دلخواه و تفسیر به راى را مى‌بندد.
 
وی تصریح کرد:  براى تحقق این نقشه راه  تنها و تنها باید یک صدا از ایران و مسؤولان ارشد و میانى ایران شنیده شود. هر صدایى که غیر از این بیانات باشد  برای ما به منزله  صداى دشمن است و خیانت به مردم و کشور و خون شهداست.هم مسؤولان و هم صاحبنظران نباید عجولانه و شتابزده عمل کنند. این آمریکا و اروپایند که فرصت زیادى ندارند و ما نیز نباید بیش از اندازه منتظر باقى بمانیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه