اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

هیمنه آمریکا امروز بهم ریخته است/ جمهوری اسلامی وعده و وعید برجامی از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد

هیمنه آمریکا امروز بهم ریخته است/ جمهوری اسلامی وعده و وعید برجامی از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد
آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد. ائمه جمعه استان در خطبه‌های خود از شروط بازگشت به برجام را رفع کامل تحریم ها دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش مرصادنیوز ، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در برخیشهرستانهای کرمانشاه برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ،,

 

,

هیمنه آمریکا امروز بهم ریخته است

, هیمنه آمریکا امروز بهم ریخته است, هیمنه آمریکا امروز بهم ریخته است,

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمانشاه، در خطبه های اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و دوری از معصیت، اظهار داشت: خدای تبارک و تعالی در آیاتی از  قرآن به همه انسانها توصیه کرده که از حدود و مرزها خارج نشوید.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از وظایف مهم ما انسانها رعایت حد و مرز است؛ والدین، فرزند، استاد، همسر و ... هر کدام در جایگاه خود حدود و حرمتی دارند و همانطور که خانه انسان، باغ، مغازه، مزرعه و کشورها مرزی دارند؛ پس  زندگی همه ما بلا استثنا قانون و مرزی دارد.

آیت الله علما گفت: همین نماز جمعه یک قانون  و یک مرز است؛ قبله مرز است و  روزه، زکات، کمک به فقرا، کمک به جوانان و امثالهم اینها حدودی هستند که خدای متعال برای ما قرار داده است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مرزها  ،اخلاق و معنویت است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ما را متوجه حفظ مرز معنویت و اخلاق کرده و در اسلام این مرزها بصورت حلال، حرام، مکروه و مباح بیان شده که رعایت اینها برای سعادت و ترقی  ما است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به حرکت سیاسی حماسی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: حرف و هدفش، حرکت ۱۲ بهمن و قیام ۲۲ بهمن  دفاع از اسلام و مرزها بود.

وی تاکید کرد امر به معروف و نهی از منکر برای این  است که مرزهای اسلام حفظ شود.

با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: دل ما حرم خداست، پس باید مراقبت کنیم و در حرم خدا، غیر خدا راه ندهیم و در چارچوب، اسلام را مراقبت کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه در خطبه های دوم نماز به حضور حماسی مردم در گرامیداشت ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: با وجود بیماری کرونا ، همه اقشار مردم و مسئولان به شکل دیگری ، با موتور، خودرو، دوچرخه بصورت  خانوادگی به خیابانها آمدند و از ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب حمایت کردند.

وی از شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی بخاطر این کار نو و جدید تشکر و قدردانی کرد.

آیت الله علما ضمن اشاره به فضایل ماه رجب یادآور شد: روز شنبه اول ماه رجب است؛ این ماه  و ماه شعبان ورودی ماه مبارک رمضان است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی هوایی اشاره  داشتند و گفت: نیروی هوایی حق بزرگی به گردن انقلاب و مردم دارد.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به قضیه برجام اشاره کرد و گفت: آمریکاییها  حق هیچگونه پیش شرطی ندارند، چرا که برجام به دستور ترامپ دیوانه لغو شد، مگر اینکه تمام تحریمها برداشته شود.

وی با بیان اینکه  ما با قدرت حرفمان را می زنیم، گفت: امروز هیمنه آمریکا بهم ریخته و افول ترامپ را دیدیم.

خطیب جمعه استان با اشاره به اینکه امام از سال ۴۲ ، قدرت آمریکا را بهم ریخت، بیان داشت: جوانان قدر این تفکر را بدانند که این پیرمرد چگونه مقابل استکبار ایستاد.؛ بدانید امروز ما قدرتمندیم و رهبر ما مقابل استکبار ایستاده است.

وی گفت: دشمن، دشمن است، دنیا بداند اتکای به آمریکا خطای محض است. ما باید روی پای خودمان بایستیم.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

استراتژی جمهوری اسلامی در برجام رفع تمام تحریمها و راستی آزمایی طرف مقابل توسط کشور است

, استراتژی جمهوری اسلامی در برجام رفع تمام تحریمها و راستی آزمایی طرف مقابل توسط کشور است, استراتژی جمهوری اسلامی در برجام رفع تمام تحریمها و راستی آزمایی طرف مقابل توسط کشور است,

به گزارش بازی دراز، حجت‌الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: ملت انقلابی ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ماه با وجود خطر شیوع بیماری کرونا راهپیمایی ۲۲ بهمن را به شیوه ای دیگر و به صورت خودرویی و موتوری برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

, بازی دراز,

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش، افزود: رهبر انقلاب در این دیدار به خطای محاسباتی آمریکا در برابر ملت ایران اشاره کرد که اصلی ترین دلیل شکست آمریکا در مصاف با ملت ایران هم این نکته است.

,

وی ادامه داد: اولین خطای محاسباتی آمریکا در ۱۵ خرداد و کشتار مردم و حبس امام به تصور سرکوب کامل قیام مردم ایران بود.

,

خطیب جمعه شهرستان اذعان داشت: دومین خطای محاسباتی آمریکا در طبس بود که با یک حمله مخفیانه در صحرای طبس قصد براندازی انقلاب را داشت ولی بصورت مفتضحانه ای در آن شکست خورد.

,

فاطمی نسب تصریح کرد: خطای راهبردی در تحریک صدام برای حمله به ایران خطای محاسباتی در دوران پسا امام خمینی (ره)، خطای محاسباتی در فتنه سالهای ۸۸، ۹۶ و ۹۸ برای جدایی بین مردم و حاکمیت و خطای محاسباتی در تشدید تحریم های حداکثری برای تغییر رفتار مردم و ایستادگی در برابر نظام از خطاهای بعدی آمریکا در دوران انقلاب اسلامی بوده که باعث شکست آنها در برابر ملت بزرگ ایران شده است.

,

وی در ادامه بابیان اینکه رهبر انقلاب استراتژیست نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: استراتژی نظام در برابر برجام در همین دیدار توسط رهبر انقلاب اعلام شد و بیان داشتند که آن طرفی که حق دارد برای ادامه کاری برجام شرط معین کند ایران است.

,

امام جمعه شهرستان ادامه داد: استراتژی نظام این است که همه تحریمهای ظالمانه لغو شود و راستی آزمایی توسط ایران انجام شده و آنگاه ایران اسلامی به تعهدات برجامی خود باز می گردد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ماه ظرفیت سازی های معنوی در حوزه فردی و اجتماعی است.

,

وی با اشاره به مناسبتهای ماه رجب اذعان داشت: میلاد امام محمد باقر (ع) و شهادت امام هادی (ع) از مناسبتهای پیش رو است.

,

فاطمی نسب افزود: امامان معصوم (ع) چراغ راه هدایت هستند و راه رسیدن به سعادت در پیروی از خداوند، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) است.

,


جمهوری اسلامی وعده و وعید برجامی از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد

,
, جمهوری اسلامی وعده و وعید برجامی از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد, جمهوری اسلامی وعده و وعید برجامی از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد,


 به گزارش مرصادنیوز ، حجت الاسلام سید علی ساداتی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان دالاهو، با اشاره به دیدار افسران نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب در نوزدهم بهمن ماه، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در بحران ها و طوفان ها برای ما راهگشا بوده و هست و رهنمود های معظم له در دو راهی های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای ما راهگشاست، دوستان و دشمنان نظام اسلامی تمام سخنان و مواضع ایشان را رصد می کنند و ما نیز باید قدر این موهبت الهی بعنوان رهبر جامعه اسلامی را بدانیم و در خط ولایت باشیم و با معرفت و از رهنمودهای ایشان در خانواده و جامعه استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان دالاهو افزود: یکی از محورهای بیانات امام خامنه ای برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی جامعه غرب به سردمداری آمریکا بر علیه ملت ایران بود که مقام معظم رهبری فرمودند برای برگشت به برجام آمریکا باید کلیه تحریم های وضع شده بر علیه ملت ایران را بردارد.

امام جمعه دالاهو گفت: جمهوری اسلامی وعده و وعید را از دولت جدید آمریکا نمی پذیرد و فقط حرف زدن از نور تابان برجام و میوه باغ برجام کفایت نمی کند و آمریکا باید قدم اول را بردارد و تمام تحریم ها را برداشته و ایران راستی آزمایی کند و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی باز می گردد.

وی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی مورد مذاکره به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکردند و این حق ماست که پس از چند سال معطلی استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را  برای منافع ملی دستور کار قرار دهد.

خطیب جمعه دالاهو بیان داشت: آنچه غرب را دچار ضعف در تصمیم گیری کرده فراتر از برجام است و اصل آن اقتدار نظام اسلامی است که درگام بعدی آن نظارت های داوطلبانه ای که ایران آن را انجام داده که اگر تا سوم اسفند آمریکا تحریم ها را برندارد، ایران پروتکل های الحاقی را ملغی می کند.

وی با اشاره به این فرموده رهبری که تا جریان تحریف شکست نخورد جریان تحریم شکست نمی خورد، اظهار کرد: جریان تحریف هم در داخل و هم در خارج کشور وجود دارد و در موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی وجود دارند و اینها بدنبال این هستند که ایران را متهم به ساختن سلاح هسته ای بکنند تا این را مستمسک تحریم های ظالمانه خود قرار دهند تا جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرند.

امام جمعه دالاهو گفت: برنامه های ضد ایرانی دشمن که از خارج مشخص است اما متاسفانه وقتی یک مسئول یا مقامی در داخل کشور بیاید این سخنان را مطرح کند که ایران بدنبال بمب هسته ای است و بهانه دست دشمنان بدهد این کار همان جریان تحریف است که این کار را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هسته ای را برای اهداف صلح آمیز در زمینه های پزشکی، کشاورزی، صنعت تولید برق و بیش از 2000 فراورده و دانش که از این علم بدست می آید به کار می گیرد و بدنبال سلاح های هسته ای نبوده  و نیست چون منطق اسلام با سلاح های کشتار جمعی  و قربانی شدن بی گناهان مخالف است.

حجت الاسلام سید علی ساداتی عنوان کرد: برنامه دوم جریان تحریف این است که با دادن امتیاز های کوچک درخصوص فروش نفت و آزاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده ایران القاء کنند که رییس جمهور جدید آمریکا اهل مذاکره است و مثل بچه ای که آبنبات دست کودک می دهند او را فریب دهند و دوباره برجام 2 و 3 و بحث مذاکره درخصوص موشک و مقاومت و ... از سر گرفته شود و شو تبلیغاتی و رسانه ای در داخل و خارج انجام دهند، لذا ما باید زیرک باشیم.

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر گفت: دشمن گاهی اوقات دشمن به اسم صلح، دوستی، سازش و مذاکره به شما نزدیک شوند پس دور اندیش باشید و دشمن را بشناسید و فکر نکنید که دشمنان دست از خباثت خودشان برمی دارند.

حجت الاسلام ساداتی در خطبه اول در خصوص فرصت ماه رجب و توجه به جلب مغفرت الهی در آیه ۱۳۳ آل عمران به ایراد سخن پرداخت.

 

,
, مرصادنیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه