اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛

استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی میاندوآب‌

استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی میاندوآب‌
دیانتی با اشاره به استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع میاندوآب گفت: کشاورزان پس از دریافت مشاوره‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و با گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند از تسهیلات کم بهره بانکی برای خرید دستگاه مورد نیاز بهره‌مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل سخت‌گذر بودن، شیب‌دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی امکان‌پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپادها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر،,

وی افزود: مدیریت مصرف سموم، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه کارگری، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، امکان سمپاشی در باد و کاهش باد بردگی سموم، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش و بطور کلی کاهش هزینه‌های تولید محصول از مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی است.

,

مدیر جهاد کشاورزیمیاندوآب با اشاره به مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی در مقایسه با تراکتور، گفت: با استفاده از پهپادها مدت زمان سمپاشی به طور تقریبی سه برابر کاهش می‌یابد و یک پهپاد به طور متوسط در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌تواند یک هکتار و روزانه ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین را سمپاشی کند.

,

دیانتی با بیان اینکه در سمپاشی با تراکتور روزانه می‌توان حداکثر ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین را سمپاشی کرد، بیان کرد: استفاده از پهپادها قابلیت کاهش ۳۰ درصدی در مصرف سموم را دارد که این مورد از لحاظ زیست‌محیطی، اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید بسیار حائز اهمیت است.

,

وی با اشاره به اینکه در سمپاشی با پهپادها میزان مصرف آب ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد، افزود: برای سمپاشی یک هکتار زمین با تراکتور به ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب نیاز است اما در صورت استفاده از پهپاد سمپاش با ۱۴ تا ۱۵ لیتر آب می‌توان یک هکتار را سم‌پاشی کرد.

,

وی اظهار کرد: همچنین با عبور چرخ‌های تراکتور و ادوات کشاورزی به مزرعه بخش بزرگی از محصول در اثر لهیدگی و خوابیدگی از بین می‌رود (در گندم و جو حدود ۱۰ درصد و در کلزا که ساقه‌ها بلندتر است حدود ۲۰ درصد) در حالی که پرواز پهپاد در آسمان مزارع این مشکل را حل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه