اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

خرید بیش از یک هزارتن میوه برای شب عید در استان مرکزی هدف گذاری شد

خرید بیش از یک هزارتن میوه برای شب عید در استان مرکزی هدف گذاری شد
فرخی با بیان اینکه خرید بیش از یک هزارتن میوه برای شب عید در استان هدف گذاری شده،گفت:با توجه به شرایط موجود کرونا هنوز قیمت و نحوه توزیع مشخص نیست اما تاکید داریم که میوه های خریداری شده سریعا به استان حمل شوند تا در روزهای آینده در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به وضعیت مرغ در استان گفت: در خصوص قیمت مرغ نیازمند این هستیم هماهنگی ها با دستگاه های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی و اصناف صورت پذیرد چراکه در روزهای گذشته وزارت کشور طی تماسی که با استان داشتند از گرانی مرغ در استان سوال کردند و این نیازمند بررسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: نگرانی های مردم در خصوص کمبود و گرانی مرغ کاملا به حق است و لازم است تدبیرهای لازم در این خصوص اندیشیده شود.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تأکید کرد: در خصوص برخورد با متخلفین باید با جدیت صورت پذیرد و این در مورد عمده فروشان باید بیشتر دیده شود و البته برای تامین نیازهای اساسی باید از ظرفیت ها و مجوزهای موجود که در اختیار دامپزشکی است به خوبی استفاده شود و البته دامداران و مرغ داری ها هم باید قیمت مصوب را رعایت کنند.
,
 
,
وی با اشاره به گزارشات انتقادی رسانه ها بیان کرد: ستاد تنظیم بازار استان مرکزی پاسخگوی هرگونه سوالات و شبهات در مورد اقلام اساسی به رسانه هااست و اعتقاد داریم که انتقادات و پرداختن به کمبودها و گرانی ها می تواند مشکلات را بهتر بررسی کند و البته نیاز جامعه به آرامش نباید فراموش شود.
,
 
,
فرخی با اشاره به تأمین اقلام در شب عید گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد تنظیم بازار پیش بینی وضعیت اقلام اساسی در طی ماه های آینده است که با توجه به ایام پیش رو و فرا رسیدن شب عید باید تامین کالاهای اساسی مد نظر باشد و متولیان باید برنامه ها و راهکارهای عملیاتی خود را در دستور کار داشته باشند.
,
 
,
وی افزود: اگر کالایی برای شیب عید و ایام شعبان ممکن است با کمبود مواجه شود امروز زمان تصمیم گیری برای رفع آن مشکل است و لذا گزارشات باید با دقت بررسی و نتیجه آن اعلام شود.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه در خصوص روغن مشکلی که در برخی از مراکز تولیدی و توزیعی وجود دارد این است که فروش اجباری برای دیگر اجناس نباید انجام شود ، گفت: حتما بر روی این مسئله باید با جدیت دقت شود.
,
 
,
وی افزود: امروز نسبت به دو ماه گذشته در خصوص روغن وضعیت خوبی را شاهد هستیم ولی هنوز قدرت تصمیم گیری در انتخاب روغن وجود ندارد و امیدواریم این مشکل در روزهای آینده حل شود.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به کمبود سیمان در کشور بیان کرد: متاسفانه به دلیل قطعی های برق و گازی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم تولید سیمان با توقف هایی روبه رو بوده که در کل کشور اینگونه است که در این خصوص باید برنامه ریزی های جدی تری صورت گیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه خرید بیش از یک هزارتن میوه برای شب عید در استان هدف گذاری شده،گفت:با توجه به شرایط موجود کرونا هنوز قیمت و نحوه توزیع مشخص نیست اما تاکید داریم که میوه های خریداری شده سریعا به استان حمل شوند تا در روزهای آینده در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
,
 
,
فرخی افزود: نیازمند این هستیم سناریوهای مختلف برای میوه شب عید و نحوه توزیع آن با توجه به وجود بیماری کرونا دیده شود و نباید به وضعیت سال گذشته که در برخی از استان ها ایجاد شد و تنها توانستند ۴۰ درصد میوه شب عید را بفروشند دچار شویم و البته در استان با تمهیداتی که انجام شد سال گذشته ۱۰۰ درصد میوه شب عید به فروش رفت.
,
 
,
وی تاکید کرد: تا انتهای سال هیچ گونه کمبود در کالاهای اساسی در سطح استان نداریم و کمبودهایی در خصوص روغن و شکر بوده که کاملا مرتفع شده و نیازمند تمرکز دقیق بر روی نحوه توزیع هستیم.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: بررسی ها و رصدهای از وضعیت بازار با جدیت انجام می شود و تاکنون هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی توسط دولت را شاهد نیستیم.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه