اخبار داغ

اعتراض شهروندان خضری به فروش زمین اهدایی؛

۳۹ سال بلاتکلیفی برای زمین اهدایی به مخابرات/ مخابرات: منع قانونی برای فروش زمین وجود ندارد

۳۹ سال بلاتکلیفی برای زمین اهدایی به مخابرات/ مخابرات: منع قانونی برای فروش زمین وجود ندارد
طبق گفته رئیس شورای اسلامی شهر خضری، در سال ۱۳۶۱ یک قطعه زمین برای توسعه فضا و زیرساخت‌های مخابراتی توسط مردم اهدا شده اما شرکت مخابرات نه‌تنها این زمین را نساخته است بلکه اکنون آن را برای فروش به مزایده گذاشته که این موضوع سبب اعتراض شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، موضوع مزایده یک قطعه زمین متعلق به شرکت مخابرات در خضری دشت بیاض، سبب اعتراض شهروندان این شهر شده است. این قطعه زمین در سال 1361 و از طرف اهالی به صورت رایگان برای ساخت ابنیه به اداره مخابرات واگذار شده که تنها اقدام انجام شده برای ساخت آن، فقط حصارکشی و ثبت سند آن بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

یکی از شهروندان خضری دشت بیاض در این خصوص گفت: چند سال قبل شرکت مخابرات برای فروش و مزایده این زمین اقدام کرد که مردم با اعتراض جلوی آن را گرفتند. اما دوباره این ملک به مزایده گذاشته شده که این موضوع خشم مردم را برافروخته و قضیه به یک پیامد اجتماعی تبدیل شده است.

,

وی افزود: تاکنون همه ادارات این شهر امکانات و اعتباراتی برای ساخت ساختمان های خود به شهر آورده اند به جز شرکت مخابرات که ساختمان فعلی آن بسیار فرسوده و مربوط به دوران قبل از انقلاب هست.

,

وی بیان کرد: اکنون علاوه بر مشکلات فرسودگی ساختمان و همچنین مشکلات نرم افزاری که وجود دارد، شرکت مخابرات می خواهد زمینی را که مردم به صورت رایگان اهدا کرده اند را بفروشد. این موضوع سبب گلایه اهالی و به خصوص مالکینی که زمین را اهدا کرده اند شده است.

,

۳۹ سال بلاتکلیفی

سید حسن موسوی رئیس شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی در خصوص کمبود فضا و توسعه زیرساخت ها در منطقه، اداره مخابرات از شهرداری و شورای شهر وقت، درخواست زمین کرده بود که در این خصوص بنا به درخواست خود مخابرات، در ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۶۱ زمینی به این اداره واگذار شد.

وی افزود: در این خصوص شش خانواده ۲۴۰۰ متر زمین را به شهرداری واگذار کردند که یک هزار و ۲۰۰ متر آن به صورت رایگان بود و قرار شد شهرداری یک هزار و ۲۰۰ متر زمین دیگر به صورت معوض به این شهروندان بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض گفت: علی رغم ناهنجاری های موجود در زمینه زیرساخت های مخابراتی و مشکلات مردم و همچنین تاکیدات و پیگیری های مکرر شوراهای اسلامی از دوره های گذشته تاکنون، اما متاسفانه پس از گذشت حدود ۳۹ سال از این موضوع، هنوز هم هیچ اتفاقی در این زمین ها نیفتاده و نه تنها هیچ ساخت و سازی در این اراضی انجام نشده، بلکه اکنون شاهد اقدام مخابرات برای فروش این اراضی هستیم.

, ۳۹ سال بلاتکلیفی, ۳۹ سال بلاتکلیفی,
,
,
,
,
,
,

داد مالکان سابق بلند است

, داد مالکان سابق بلند است, داد مالکان سابق بلند است,

موسوی با تاکید بر اینکه مردم این اراضی را برای توسعه فضا و زیرساخت ها واگذار کردند، افزود: اکنون داد مالکان در این خصوص بلند است که این اراضی را برای ساخت و ساز واگذار کرده ایم نه برای فروش.

,

وی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون ضعف های زیرساختی زیادی در این شهر وجود دارد، به طوری که ساکنان مسکن مهر و سالن ورزشی در ابتدای شهر از تلفن ثابت بی‌بهره‌اند. شهروندانی هم هستند که با گذشت یک سال از قطع تلفن، هنوز موفق به اتصال دوباره آن نشده اند. قدیمی بودن دستگاه ها و زیرساخت ها، بی کیفیت بودن کابل های قبلی و قدیمی شهر، پایین بودن سرعت اینترنت، مشکلات همیشگی خطوط تلفن ثابت در برخی از نقاط شهر و ... از دیگر مشکلات مخابراتی در این شهر است.

,

موسوی با اشاره به اینکه این موضوع از طریق اطلاعات و دستگاه قضا در حال پیگیری است، بیان کرد: متاسفانه این موضوع سبب ایجاد تنش های اجتماعی و دردسر در منطقه شده و مردم حتی شورای شهر را هم به چشم دیگری می بینند. فروش این زمین‌ها سبب خواهد شد تا دیگر شهروندی املاک خود را برای توسعه و پیشرفت شهر،  واگذار و اهدا نکند.

,

در صورتجلسه صراحتا عنوان شده این زمین بابت ساخت فضای مخابراتی است

, در صورتجلسه صراحتا عنوان شده این زمین بابت ساخت فضای مخابراتی است, در صورتجلسه صراحتا عنوان شده این زمین بابت ساخت فضای مخابراتی است,

علی عباسی عضو شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: واگذاری این اراضی به اداره مخابرات به دلیل فضای اداری کم بوده است.

,

وی افزود: شورای شهر وقت برای رفع نیاز مخابرات و توسعه فضای زیرساختی، پیگیر اختصاص زمین شد و به نوعی مالکان این اراضی را مجبور کرد تا زمین های خود را واگذار کنند، چراکه در این شهر با کمبود زمین مواجه هستیم.

,

عضو شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض تصریح کرد: در صورتجلسه‌ای که شورا این زمین را به مخابرات واگذار کرده است، صراحتا عنوان شده که این زمین بابت ساخت فضای مخابراتی است.

,

اراضی به شهرداری یا مالکان سابق برگردد

, اراضی به شهرداری یا مالکان سابق برگردد, اراضی به شهرداری یا مالکان سابق برگردد,

عباسی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی، فضای مخابراتی زیادی نیاز نیست و این اراضی مازاد است، گفت: اکنون خواسته شورای شهر و مالکان این است که این اراضی به جای فروش، به خود مالکان یا شورای شهر برگردد.

,

وی بیان کرد: نیمی از مساحت اراضی به صورت رایگان توسط مردم اهدا شده و شهرداری باید معادل نصف دیگر این اراضی را به مالکان آن زمین می داد که هنوز زمین های معوض داده نشده و شهرداری زیربار آن مانده است. در این شرایط فروش این اراضی توسط مخابرات، برای مالکان سابق آن سخت است.

,

عضو شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض تصریح کرد: مخابرات قصد دارد تا این اراضی را فروخته و هزینه آن را صرف ایجاد زیرساخت های دیگر مخابراتی کند، اما نکته ای که وجود دارد این است که خضری دشت بیاض هم مانند تهران، بیرجند و قاین شهر است و هرچه بر شهرها مترتب است، بر این شهر و منطقه هم مترتب است.

,

توسعه همه شهرها با فروش املاک مازاد رقم خورده؟

, توسعه همه شهرها با فروش املاک مازاد رقم خورده؟, توسعه همه شهرها با فروش املاک مازاد رقم خورده؟,

عباسی گفت: آیا در شهرهای دیگر که زیرساخت های مخابراتی ایجاد و توسعه پیدا می کند، املاک اضافه به فروش می رسد و هزینه آن صرف زیرساخت ها می شود؟ آن هم املاکی که رایگان واگذار شده است؟

,

وی افزود: تاکنون چندین بار توسط شوراهای شهر وقت با اداره مخابرات مکاتبه شده که اگر قرار نیست این اراضی ساخته شود، اعلام شود تا به اداره دیگری واگذار شود، اما متاسفانه در هیچ برهه ای، جوابی از سوی این اداره دریافت نشده است.

,

عباسی یادآور شد: در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ نیز اداره مخابرات این اراضی را به مزایده گذاشت که به دلیل اعتراضات مردمی لغو شد، اما اکنون دوباره این زمین ها به مزایده گذاشته شده است.

فروش برای توسعه تجهیزات

حسن آذری‌نصرآباد مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با بیان اینکه شرکت مخابرات در ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۸۸ و بر اساس سیاست های اصل ۴۴، خصوصی شده است، گفت: این شرکت اکنون از اعتبارات دولتی بهره مند نیست و برای بهینه سازی دارایی ها و کارآمدی آن اقدام به برگزاری مزایده کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در سطح کشور برای تمام املاک مازاد خود مزایده برگزار کرده است و تمام اعتبارات حاصل از فروش این املاک، برای خرید تجهیزات مخابراتی همان شهر صرف خواهد شد، چراکه اکنون هزینه‌های خرید تجهیزات بسیار بالا است و برای توسعه نیاز به فروش این املاک است.

,
,
, فروش برای توسعه تجهیزات,
,
,
,
,

شرکت مخابرات املاک را از دولت خریده است/ برنامه‌ای برای زمین نداریم

, شرکت مخابرات املاک را از دولت خریده است/ برنامه‌ای برای زمین نداریم, شرکت مخابرات املاک را از دولت خریده است/ برنامه‌ای برای زمین نداریم,

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی بیان کرد: اراضی متعلق به شرکت مخابرات چه اهدایی باشد و چه نباشد، قبلا به عنوان دارایی های دولت ثبت شده و در سال ۱۳۸۸ که فعالیت این شرکت به صورت خصوصی شد، واگذار شده است. در واقع مالک و سهامدار شرکت مخابرات ایران، این دارایی ها را از دولت خریده است و اکنون جزو دارایی های این شرکت است نه دولت.

,

آذری‌نصرآباد تاکید کرد: این اراضی واگذار شده تا شرکت مخابرات به مردم تلفن بدهد که این وعده محقق شده و خلف وعده ای اتفاق نیفتاده است. البته پاسخ آن زمان را باید خود دولت بدهد، اما اکنون جزو دارایی های شرکت مخابرات است و فروش آن از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد. برای برگزاری مزایده هم تمام مراحل قانونی آن طی شده و سازمان خصوصی سازی نیز آن را تایید کرده است.

,

وی بیان کرد: این زمین اکنون بلااستفاده و راکد مانده و مخابرات نیز هیچ برنامه ای برای آینده آن ندارد، چرا که نیازهای مخابراتی را با تکنولوژی حل کرده است.

,

شهرداری زمین را از مخابرات بخرد

, شهرداری زمین را از مخابرات بخرد, شهرداری زمین را از مخابرات بخرد,

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه باید مردم از فروش این زمین استقبال کنند، تصریح کرد: فروش املاک مازاد به توسعه شهرها کمک می کند و در واقع شهر را از بن‌بست توسعه خارج و آن اراضی را برای کاربری های دیگری آزاد می‌کند و سبب سرمایه‌گذاری‌های جدید در آن می‌شود.

,

آذری‌نصرآباد ادامه داد: اکنون اگر شهرداری این زمین را لازم دارد باید آن را از مخابرات بخرد و تملک کند چرا که این زمین پس از اهدا شدن در دارایی های دولت ثبت شده و دوباره توسط شرکت مخابرات از دولت خریداری شده است.

,

وی با بیان اینکه اکنون شرکت مخابرات ایران در هیچ جایی ساختمان نمی سازد چرا که تکنولوژی به داد مخابرات رسیده و دیگر نیازی به ساخت این زمین ها نیست، گفت: در آن زمان تکنولوژی مخابراتی بوسیله ایجاد مراکز تلفنی بوده اما اکنون در هیچ جایی دیگر چنین مراکز و ساختمان های عریض و طویلی ساخته نمی شود و تکنولوژی در کنار خیابان ها هم قابل اجرا است.

,

هیچ مشکل قانونی برای فروش زمین وجود ندارد

, هیچ مشکل قانونی برای فروش زمین وجود ندارد, هیچ مشکل قانونی برای فروش زمین وجود ندارد,

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم این اراضی را به دولت واگذار کرده اند نه یک شرکت خصوصی، تصریح کرد: بنده در مقام پاسخگویی از طرف دولت نیستم که چرا این زمین تاکنون ساخته نشده است، البته برخورداری مردم از زیرساخت تلفن به عنوان هدف؛ محقق شده است، اما اکنون شرکت خصوصی مخابرات چرا نباید حق داشته باشد املاکی را که از دولت خریده است، بفروشد؟

,

آذری‌نصرآباد با بیان اینکه اکنون این اراضی جزو املاک شرکت مخابرات است و برای فروش آن اجازه دارد و هیچ مسئله ای به لحاظ قانونی وجود ندارد، گفت: املاک مازاد در کل کشور به فروش می رود و دوباره به چرخه تولید برمی گردد.

,

تا کی باید زمین راکد و بلاتکلیف بماند؟

, تا کی باید زمین راکد و بلاتکلیف بماند؟, تا کی باید زمین راکد و بلاتکلیف بماند؟,

وی با تاکید بر اینکه باید در این خصوص اطلاع رسانی درستی انجام شود چراکه هم تصمیم درست و هم موضوع قانونی است، بیان کرد: تا کی قرار است این زمین راکد و بلااستفاده بماند؟ فروش آن هم شهر را از بن‌بست توسعه خارج می‌کند و هم اعتبار حاصل از آن دوباره به چرخه تولید وارد می شود که مردم باید از این موضوع خوشحال باشند.

,

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی اظهار کرد: بنده ایجاد تنش‌های اجتماعی در این خصوص را نفی نمی‌کنم، اما سوالی که وجود دارد این است که شرکت مخابرات دارایی های راکدی دارد که قرار است آن را مولد کند. این اقدام جای تشویق دارد یا توبیخ؟  

,

آذری‌نصرآباد بیان کرد: این زمین تاکنون چندین بار به مزایده گذاشته شده اما به دلیل نبود متقاضی و خریدار، به فروش نرفته است. این بار هم ممکن است خریداری برای آن وجود نداشته باشد چرا که قیمت آن بالا است.

,

برنامه برای توسعه خضری

, برنامه برای توسعه خضری, برنامه برای توسعه خضری,

وی گفت: شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت خصوصی، در حالی که تعهدی ندارد، اما برای توسعه خضری از جمله توسعه قسمت جدید شهرک‌سازی، برنامه دارد.

,

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی در خصوص عدم‌برخورداری ساکنان مسکن مهر خضری دشت بیاض از تلفن ثابت اظهار کرد: ارائه خدمات تلفن ثابتی که در تعهد پروانه‌ای شرکت مخابرات است، به صورت تلفن سیمی یا بی‌سیم است. در این خصوص هم‌اکنون امکان ارائه تلفن بی‌سیم وجود دارد، اما مردم تلفن ثابت سیمی می‌خواهند و این تناقض قانونی وجود دارد.

,

آذری‌نصرآباد یادآور شد: تعهد شرکت مخابرات در خصوص بهره مندی از تلفن ثابت این است که مردم مکالمات خود را انجام دهند اما اینکه به چه نحو و در چه بستری باشد، قانون تفاوت زیادی برای آن قائل نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه