اخبار داغ

بایدن:

تبرئه ترامپ، نشانه تزلزل دموکراسی است

تبرئه ترامپ، نشانه تزلزل دموکراسی است
رئیس‌جمهور آمریکا از تبرئه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح سنا بعنوان فصل غم‌انگیزی در تاریخ ایالات متحده یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تبرئه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح سنا، تصریح کرد که این فصل غم‌انگیز از تاریخ آمریکا یادآور تزلزل دموکراسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در جلسه رأی‌گیری سنا در خصوص رسیدگی به اتهام ترامپ در تحریک به شورش، ۵۷ سناتور آمریکایی علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا رأی دادند و ۴۳ نفر از او حمایت کردند و از آنجایی که این لایحه دو سوم اکثریت سنا را به دست نیاورد، ترامپ از اتهام تحریک به شورش در حمله هوادارانش به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) تبرئه شد.
,
 
,
بایدن پس از تبرئه ترامپ در جلسه استیضاح سنا، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که علیرغم آنکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این جلسه تبرئه شد اما وی همچنان گناهکار است.
,
 
,
وی در این خصوص توضیح داد: «حتی آنهایی همچون "میچ مک‌کانل" رهبر اقلیت سنا که با این محکومیت (ترامپ) مخالفت کردند، نیز بر این باورند که ترامپ در «تخلف شرم‌آور از وظیفه» مقصر و گناهکار است و "عملاً و از نظر اخلاقی مسئول تحریک" خشونت‌های ایجاد شده در کنگره است».
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه