اخبار داغ

تزریق اولین واکسن کرونا در خراسان جنوبی+تصاویر

تزریق اولین واکسن کرونا در خراسان جنوبی+تصاویر
واکسن کرونا به ۳۰ نفر از کادر درمان بخش کرونای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند تزریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در برنامه تزریق اولین دوز از واکسن کرونا در خراسان جنوبی گفت: فاز نخست واکسیناسیون کرونا با واکسن اسپوتنیک روسی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی با بیان این‌که ۱۵۰ دوز واکسن به دست ما رسیده است عنوان کرد: در مجموع در این زمان سهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۵۰ واکسن است که در دو مرحله و در فاصله سه هفته به ۷۵ نفر زده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳۰ نفر از این افراد دریافت کننده واکسن کرونا از کادر درمان بخش کرونای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند و ۴۵۰ نفر از کادر درمان شهرستان‌های قاین، طبس و فردوس خواهند بود.

دهقانی با تأکید بر این‌که اولویت تزریق واکسن با کادر بهداشت و درمان و پرسنلی است که در بخش‌هایی کار می‌کنند که بیشتر با بیماران کرونایی در تماس هستند افزود: این پرسنل شامل بخش‌های آی‌سی‌یو کرونا که قبلا دچار کرونا نشده‌اند، هستند.

وی با بیان این‌که در چهار فاز طبق دستورالعمل وزارتخانه واکسیناسیون انجام می‌شود گفت: فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان، افراد در معرض خطر، سالمندان و کسانی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند که این فاز دو تا سه ماه است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز اول به اتمام برسد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: ما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنیم چراکه تعداد واکسن به اندازه‌ای نیست که بتوان همه را یکدفعه واکسیناسیون کرد و باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه