اخبار داغ

دبیرکل مجمع جوانان کشور:

آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است

آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است
راشد پرستار با بیان اینکه وضعیت آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است، اظهار کرد: اگر در این حوزه اقدام اساسی در انجام نشود،در سالهای آینده تبعات جبران ناپذیری گریبانگیر کشور خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راشد پرستار در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:  در بحث طلاق دفتر برنامه ریزی تسهیل گری ازدواج جوانان اقدامات بسیار متفاوتی انجام داده، اما این اقدامات قطعا کافی نبوده و نیست که یکی از مولفه های بحث توانمند سازی زوجین و تقویت مهارت زندگی آنان از راه های مختلف بویژه آموزش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی افزود: باید روند صدور مجوز مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در دفتر برنامه ریزی تسهیل گری ازدواج جوانان تسهیل شود تا روانشناسان متخصص به راحتی از مجوز بهره مند شده و خدمات را در جامعه ارائه دهند.

,

دبیرکل مجمع جوانان کشور با بیان اینکه دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در طلاق نقش دارند، گفت: از نظر اقتصادی که نیاز به فعالیت کلان همه دستگاه های کشور است، اما از نظر فرهنگی و اجتمای می توان کارهای بسیاری مطلوبی در کاهش این امر انجام داد.

,

وی با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی سبب اختلافات بسیار زیادی بین خانواده ها شده است، خاطر نشان کرد: مقایسه زندگی خود با دیگران، ارتباطات نامشروع، به اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی خانواده از جمله مواردی است که امروز در بستر مجازی و شبکه های اجتماعی در حال وقوع است که آسیب های جدی به بنیان خانواده ها وارد می کند.

,

پرستار با بیان اینکه وضعیت آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است، اظهار کرد: اگر در این حوزه اقدام اساسی در انجام نشود،در سالهای آینده تبعات جبران ناپذیری گریبانگیر کشور خواهد بود.

,

دبیرکل مجمع جوانان کشور با اشاره به اینکه دولت بعدی باید برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و از مشاره مجموعه های درگیر حوزه بهره ببرد، افزود: باید هزینه های فرهنگی اجتماعی حوزه ازدواج جوانان را افزایش داد.

,

پرستار بیان کرد: همواره در جلسات ستاد ساماندهی پیشنهاد داشتم و اعتقادم بر این است که باید از پایگاه های اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی که در تمام محلات فعالیت می کنند از جمله مساجد می توان با تشکیل تیم های متخصص متشکل از سازمان های مردم نهاد، ریش سفیدان محل، هیات های مذهبی و پایگاه های بسیج برای پیشگیری از طلاق و تسهیل ازدواج تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه