اخبار داغ

کارشناس آسیب‌های اجتماعی:

اعتماد متقابل زن و مرد مهمترین عامل در کاهش طلاق است

اعتماد متقابل زن و مرد مهمترین عامل در کاهش طلاق است
معزی گفت: عدم اعتماد متقابل زن و مرد به یکدیگر، شکاک شدن و سوءتفاهم نسبت به یکدیگر و بسیاری از مسائل، حواشی و اتفاقات رخ داده در زندگی و کینه‌توزی، به مرور زمان باعث می‌شود که زن و شوهر به یکدیگر اعتماد و اطمینان اولیه را نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ نوعی از طلاق، طلاق عاطفی است که متأسفانه میزان آن در جامعه ما زیاد بوده و البته آمار دقیقی هم در این زمینه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اگر بخواهیم آسیب شناسی کنیم که چرا طلاق عاطفی رخ می‌دهد، باید مسائل موجود در بطن جامعه و خانواده‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود چرا برخی از زن و شوهر‌ها که زیر یک سقف زندگی می‌کنند و از نگاه دیگران زندگی خوبی دارند و خوشبخت هستند.

,

, ,

چرا زوجین بعد از مدتی، احساس می‌کنند که اصلاً  برای همدیگر تازه نیستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند. در نتیجه زن و مرد هر دو برای خودشان زندگی می‌کنند و حتی وقتی از آنها سوأل می‌شود که چرا به این زندگی ادامه داده‌اید، اگر فرزندی داشته باشند، آن فرزند را دلیل ادامه زندگی می‌دانند و اگر آن فرزند نبود جدا می‌شدند و در واقع فرزند را بهانه ای برای طلاق نگرفتن می‌دانند.

,

برخی زن و شوهر زیر یک سقف به صورت اجباری با همدیگر زندگی می‌کنند و شاید اگر فرزند نبود زودتر از یکدیگر جدا می‌‏شدند؛ گاهی فرزندی هم وجود ندارد اما صرفاً به دلیل اینکه طلاق در جامعه ما قبح دارد، قصد ندارند تا خودشان را درگیر حرف و حدیث‌های فامیل و دوستان کنند، در حالی‌که فرزندان آنها قربانیان اصلی خواسته‌های نامعقول این خانواده‌ها هستند.

,

, ,

فاصله بین زن و شوهر و سرد شدن روابط از چه مسائلی نشأت می‌گیرد

, فاصله بین زن و شوهر و سرد شدن روابط از چه مسائلی نشأت می‌گیرد,

سید حسین معزی کارشناس آسیب های اجتماعی در خانواده، در گفت و گو با سپاس، اظهار کرد: عدم اعتماد متقابل زن و مرد به یکدیگر، شکاک شدن و سوءتفاهم نسبت به یکدیگر و بسیاری از مسائل، حواشی و اتفاقات رخ داده در زندگی و کینه توزی، به مرور زمان باعث می‌شود که زن و شوهر به یکدیگر اعتماد و اطمینان اولیه را نداشته باشند. گاهی زن و شوهر یک بدبینی و تصور ذهنی از همسر خود دارند، در حالی‌که زوج‌های جوان نباید بر اساس  شنیده نسبت به هم قضاوت منفی کنند.

,

معزی افزود: زن و شوهری که نسبت به یکدیگر اعتماد دارند، حتی هزار نفر هم که پشت سر همسرشان حرف بزنند نباید از همدیگر سلب اعتماد کنند.درست نیست که بر اساس شنیده‌هایمان در مورد همدیگر قضاوت کنیم. به طور حتم همین مسائل و جزئیات یکی از دلایل طلاق عاطفی میان زوج‌های جوان است.

,

, ,

کارشناس آسیب‌های اجتماعی خانواده گفت: از جمله دلایل بروز طلاق های عاطفی می توان به این موارد نیز اشاره کرد که البته در میان دیگر دلایل طلاق، شایع ترین ها هستند؛ وجود ویژگی های اخلاقی نامطلوب در زوجین، ازدواج دیر هنگام، خشونت یکی از زوجین، دخالت های بی مورد دیگران در زندگی مشترک، بیکاری یا از دست دادن موقعیت شغلی، به خطر افتادن وضعیت اقتصادی خانواده و در نهایت ضعف مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی در همسران است.

,

معزی عنوان کرد: مهم ترین نکته ای که توجه به آن می تواند مانع از بروز بسیاری از جدایی های عاطفی شود این است که همسران در شناخت و برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر، ناموفق هستند.

,

, ,

وی با توصیه به زوج‌های جوانی که روابطشان دچار دلزدگی و روز مرگی شده است، تاکید کرد: چنانچه زن و شوهر احساس کنند که برای یکدیگر تازگی و طراوت اولیه را ندارند باید سعی کنند با یکدیگر به یک نقطه اشتراک رسیده و از یک روانشناس نیز مشورت بخواهند. این زوج‌های جوان بدانند که زندگی‌شان دچار یک تهدید و خطر شده است و اگر زندگی‌شان را دوست دارند، باید در مورد علت رسیدن به این شرایط از مشاور و روانشناس کمک بخواهند تا دلایل اصلی آن بررسی و موشکافی شود.

,

کارشناس آسیب‌های اجتماعی خانواده ابراز کرد: مردانی که بعد از فراغت از کار، در منزل روزنامه می‌خوانند و تعامل و صحبتی با همسر و اعضای خانواده خود ندارند و زندگی مستقلی را درکنار همسرتجربه می‌کنند باید برای اصلاح و بهبود روابط خود گام‌های زیادی بردارند. اگر برخی سنگ‌‌اندازی و دخالت‌های اطرافیان باعث ایجاد اختلاف و دوری میان زن و شوهر‌ها شده است و هنوز یکدیگر را دوست دارند باید برای اصلاح روابط اقدام کنند و اجازه ندهند که سایه‏ای سنگین روی روابطشان سایه بیندازد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه