اخبار داغ

در جلسه بررسی مشکل زمین‌های منظریه بیرجند مطرح شد؛

ترک فعل ادارات دولتی در زمین‌های "منظریه"/ افزایش دامنه تخفیف ۷۰ درصدی برای کمک به مردم محروم روستا

ترک فعل ادارات دولتی در زمین‌های "منظریه"/ افزایش دامنه تخفیف ۷۰ درصدی برای کمک به مردم محروم روستا
در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی، مشکل زمین‌های روستای منظریه به دستور آیت‌الله رئیسی مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای حل مشکل و کمک به مردم روستا، مصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی، مشکل زمین‌های روستای منظریه به دستور آیت‌الله رئیسی مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای حل مشکل و کمک به مردم روستا، مصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

به گزارش خبرنگار خاورستان، شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی صبح امروز در محل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد.

,

بررسی موضوع اراضی منظریه براساس دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به استان خراسان جنوبی، بررسی موضوع زمین‌های روستای شمس‌آباد و نتیجه اقدامات به عمل آمده تاکنون و بررسی موضوع تصرف اراضی دولتی توسط افراد سودجو، دستور کار جلسه امروز بود.

,

برخی ادارات دولتی ترک فعل کردند

, برخی ادارات دولتی ترک فعل کردند, برخی ادارات دولتی ترک فعل کردند,

حجت‌الاسلام و المسلمین علی نسائی‌زهان دادستان مرکز استان در این جلسه گفت: پلاک‌های ۲۳۳ و ۲۳۴ در روستای منظریه بیرجند شناسایی شده و مساحت تمام اراضی، ۳۱۶ هزار و ۳۴۸ مترمربع است و ۲۸ هزار و ۴۲۵ مترمربع به مالکان فروخته شده است و بقیه شامل ۲۸۷ هزار و ۹۲۳ مترمربع باقی‌مانده است.

وی افزود: در خصوص مشکل ایجاد شده، برخی ادارات دولتی ترک فعل کردند.

دادستان بیرجند گفت: زمانی که هیئتی در راستای قانون، رأیی به نفع بیت‌المال صادر کرده است، چرا سازمان‌های متولی از اراضی دولتی حفاظت نکردند و سکوت کردند و برخی افراد توانستند ادارات دولتی را بفروشند؟

حجت‌الاسلام نسائی افزود: با چه مجوزی بخشی از اراضی ۲۸۷ هزار و ۹۲۳ مترمربع به کارکنان امور اراضی به میزان ۷۰ هکتار واگذار شده است؟

وی اظهار کرد: مردمی که زمین‌ها را خریداری کردند، با قول‌نامه اقدام به ساخت‌وساز کردند که بیش از ۸۰ نفر هستند. اکنون رأیی به ضرر مردم صادر شده است که باید مکان را تخلیه کنند. لازم است ادارات متولی پاسخ دهند چرا چنین مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است؟

,
,
,
,
,
,
,
,
,

در ۲۵ سال گذشته حتی یک اخطاریه صادر نشده/ مردم توانایی پرداخت مبالغ اعلامی را ندارند

در ادامه جلسه، نماینده اهالی گفت: طرح هادی توسط بنیاد مسکن در روستای منظریه آغاز شده است که در آن زمان، ارزش اراضی کم بود اما بعد از اجرا، ارزش زمین‌ها بالا رفت.

وی افزود: بنیاد مسکن با چه مجوزی اقدام به اجرای طرح هادی در روستای منظریه کرده است؟ به علاوه ادارات اقدام به ارائه خدمات به مردم کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در ۱۰ سال پیش، بنیاد مسکن مجری و ناظر طرح‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: از ۲۵ سال پیش که اولین منزل‌ها در این منطقه بوده است، تاکنون حتی اخطاریه از ادارات به مردم مبنی بر این‌که ساخت‌وساز ممنوع است، داده نشده است اما اکنن اخطاریه‌ها ارسال می‌شود.

این فرد ساکن در روستای منظریه بیرجند گفت: اگر دخل و تصرفی در اراضی روستایی بوده است، باید فوری رسیدگی می‌شد اما چرا اراضی که کنار شهر و جلوی چشم مسئولان قرار دارد، تاکنون اخطاریه دریافت نکرده است؟

وی با بیان این‌که مردم ساکن در روستای منظریه، افراد محروم هستند افزود: مردم حاضر به همکاری هستند اما توانایی پرداخت مبالغ اعلامی را ندارند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم‌حل این مشکل، شاهد بروز این مشکل در روستاهای اطراف نیز خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ماکلان اصلی سند داشتند که ابطال شده اما در سال ۱۳۹۳ از روی سند ابطال شده، دوباره سند صادر شده است.

, در ۲۵ سال گذشته حتی یک اخطاریه صادر نشده/ مردم توانایی پرداخت مبالغ اعلامی را ندارند, در ۲۵ سال گذشته حتی یک اخطاریه صادر نشده/ مردم توانایی پرداخت مبالغ اعلامی را ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دستور آیت‌الله رئیسی برای طرح موضوع در شورای حفاظت

, دستور آیت‌الله رئیسی برای طرح موضوع در شورای حفاظت, دستور آیت‌الله رئیسی برای طرح موضوع در شورای حفاظت,

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اوایل امسال، تعدادی از اهالی به من مراجعه کردند و مشکل عدم‌خدمات‌رسانی و سپس مشکل اراضی را مطرح کردند.

,

وی با بیان این‌که بازدید از روستا داشتیم افزود: مقرر شد جلسه‌ای در فرمانداری برگزار و به موضوع وجوه کلانی که بنیاد مسکن طلب می‌کند، ورود کند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در سفر آیت‌الله رئیسی به استان، ایشان دستور دادند در شورای حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی مطرح شود.

,

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان این‌که مردم باید در زمان خرید، سند را مطالبه می‌کردند تصریح کرد: باید فردی که زمین‌های دولتی را به مردم فروخته، تحت تعقیب قرار گیرد.

,

وی متذکر شد: اگر موضوع در استان حل نشود، به مرکز کشور ارسال خواهد شد.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن مبالغ را قسط‌بندی کرده است اما افرادی که در روستای منظریه زندگی می‌کنند، کارگران هستند و چگونه می‌توانند این مبالغ را پرداخت کنند؟

,

حجت‌الاسلام حمیدی تأکید کرد: اگر ترک فعل نشود، چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شود و اگر مسئولان نظارت و پیگیری کنند، حتما از ایجاد مشکل جلوگیری می‌شود و هزینه‌ها کم‌تر می‌شود.

,

وی گفت: اگر وظایف را به درستی انجام دهیم، مشکلات در سایر روستاها ایجاد نمی‌شود.

,

از ابتدای سال ۱۳۹۸ زمین‌ها را تحویل گرفتیم

تنها نماینده بنیاد مسکن خراسان جنوبی در این جلسه گفت: از ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۸ زمین‌های روستای منظریه به میزان ۳.۷ هکتار تحویل ما شده است.

وی با بیان این‌که در سال ۱۳۸۹ روستا را تعیین محدوده کردیم افزود: ۳.۷ هکتار، ۱۲۲ قطعه می‌شود که ۷۰ مورد منزل و ۵۲ مورد محوطه است.

نماینده بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: براساس دستورالعمل، قیمت روز را می‌گیریم و ۲۵ درصد زیرقیمت محل قیمت‌گذاری می‌کنیم و براساس دستورالعمل ۷۰ درصد تخفیف طبق اقساط ۳ ساله دادیم.

تنها افزود: قیمت‌ها را ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان برای یک مترمربع تعیین کردیم.

وی اظهار کرد: از زمانی که تحویل بنیاد مسکن شده است، ۷۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود و حد نصاب ۱۶۰ مترمربع است.

, از ابتدای سال ۱۳۹۸ زمین‌ها را تحویل گرفتیم, از ابتدای سال ۱۳۹۸ زمین‌ها را تحویل گرفتیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مردم می‌گویند ما قانون را رعایت کردیم

, مردم می‌گویند ما قانون را رعایت کردیم, مردم می‌گویند ما قانون را رعایت کردیم,

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت: مردم می‌گویند ما قانون را رعایت کردیم. افرادی که تخلف کردند، تخفیف می‌گیرند اما ما که قانون را رعایت کردیم و نساختیم، از تخفیف بهره‌مند نمی‌شویم.

وی افزود: طبق جلسه قبلی با بنیاد مسکن درخواست کردیم حد نصاب ۱۶۰ مترمربع را بردارند.

,
,
,

مصوبات برای حل مشکل روستای منظریه

, مصوبات برای حل مشکل روستای منظریه, مصوبات برای حل مشکل روستای منظریه,

مصوبات این جلسه درباره زمین‌های روستای منظریه شامل موارد زیر است:

۷۰ درصد تخفیف شامل زمین‌هایی که ساخته نشده نیز بشود.

حدنصاب مشمول تخفیف به ۲۵۰ مترمربع افزایش پیدا کند.

اقساط دریافتی از مردم به ۵ سال افزایش پیدا کند.

در صورتی که مشکلی در اجرای مصوبات ایجاد شده، از پایتخت پیگیری شود.

در مدت ۶ ماه، این موضوع با محوریت فرمانداری شهرستان بیرجند، پیگیری شود.

در ادامه جلسه، دستورهای دوم و سوم بررسی شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت‌الاسلام و المسلمین علی نسائی‌زهان دادستان مرکز استان در این خصوص گفت: ساخت‌وسازهایی بدن ضابطه در روستای شمس‌آباد انجام شده است و خدماتی دریافت کردند.

,

مسئول جهاد کشاورزی بیرجند در این خصوص گفت: در روستای شمس‌آباد درخواست الحاق طرح هادی بود.

,

وی افزود: با دادستان وقت جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و قرار بر تعیین تکلیف قضائی شد.

,

علی نسائی‌زهان اظهار کرد: به افراد متخلف، اخطاریه داده شد.

,

حصارکشی به معنای تغییر کاربری نیست

, حصارکشی به معنای تغییر کاربری نیست, حصارکشی به معنای تغییر کاربری نیست,

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز با بیان این‌که مصوبه قبلی را اجرا کنید گفت: چهاردیواری غیرمجاز که سکنه ندارد را تخریب کنید و مکان‌هایی که ساختمان ایجاد شده را شکایت کیفری مطرح کنید تا در دادگاه بررسی شود.

وی با تأکید بر این‌که حصارکشی به معنای تغییر کاربری نیست افزود: مجوز برای احداث اتاقک در باغ برای نگهدای ادوات کشاورزی، اعطا می‌شود اما این به معنای تغییر کاربری نیست.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شهرداری پلیس ساختمان یا یگان حفاظت که ضابط قضائی محسوب می‌شود، راه‌اندازی کند تا بتوانیم حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام حمیدی تأکید کرد: در زمان تعطیلات نوروز، حفاظت و نظارت افزایش پیدا کند تا افرادسودجو از موقعیت سوءاستفاده نکنند.

وحید داعی مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که زمین‌خواری را تسهیل می‌کند. گاهی برای زمینی که مالک آن دولت است و مجوز ندارد، انشعاب اعطا می‌شود و اگر انشعاب داده نشود، از واحد مجاور تهیه می‌کند که باید با این موضوع برخورد شود.

وی افزود: مواردی وجود دارد که زمین متعلق به دولت است اما فردی ساخت‌وساز غیرقانونی انجام داده و در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده و پرداخت آن جریمه، باعث ایجاد حق مالکیت کاذب برای فرد شده است که لازم است در کمیسیون ماده ۱۰۰ اصل بر مالکیت باشد و ابتدا مالک را شناسایی کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مصوبات

, مصوبات, مصوبات,

ادارات تمامی املاک خود را در بانک اطلاعاتی به شهرداری اعلام کنند. تا دریافت این بانک اطلاعاتی، شهرداری قبل از ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰، از ادارات مختلف درباره مالکیت استعلام کند. ادارات ملزم به پاسخ‌گویی در مدت یک هفته هستند.

,

خدمات‌دهی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز ممنوع است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه