اخبار داغ

گزارشی از آخرین اقدامات تامین اجتماعی قزوین:

۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود/ حذف دفترچه‌های تامین‌اجتماعی از اول اسفندماه در قزوین

۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود/ حذف دفترچه‌های تامین‌اجتماعی از اول اسفندماه در قزوین
محمدصادق بابایی،مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: راه‌اندازی ۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال انجام خواهد شد و چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی که دربخش آی سی یو بستری هستند خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمدصادق بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) در ساختمان مدیریت تامین اجتماعی قزوین برگزار شد با اشاره به اجرای نسخه الکترونیک و حذف دفترچه از ابتدای اسفند ماه، اظهار کرد: نسخه الکترونیک یکی از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی است که در این راستا زیرساخت پرونده سلامت و کارت هوشمند سلامت با حذف دفترچه و نسخه الکترونیک از ابتدای اسفند ماه آغاز می‌شود و این موضوع با هدف اثر بخشی، دقت و افزایش سرعت کار برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای درمان مستقیم از حدود چهار سال پیش این طرح شروع شده و دفترچه در مراکز ملکی سازمان در بیمارستان‌ها و کلیه مراکز مربوطه حذف شده تا افراد بتوانند با کد ملی به مراکز درمانی مراجعه و خدمات دریافت کنند.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در سطح استان قزوین نزدیک به ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد وجود دارد که در بحث نسخه الکترونیک توفیقات خوبی رقم خورده و اکنون نزدیک به ۶۵ الی ۷۰درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیک در مراکز طرف قرارداد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بیماران می‌توانند با داشتن کد ملی به راحتی به آزمایشات و داروهایی که در گذشته برای آن‌ها تجویز شده دسترسی داشته باشند؛ چراکه با حذف دفترچه تمام سوابق بیماری فرد در سیستم ثبت خواهد شد.

بابایی بیان کرد: در ارزیابی ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی استان قزوین بین استان‌های تیپ یک در سراسر کشور رتبه اول را بین ۳۰شاخص مهم کسب کرده‌ است و ۸۰درصد تعمیرات اساسی پروژه‌های برخی واحدها انجام شده و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

۶۰درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی اضافه کرد: خرید دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رازی در حال انجام است و تامین هزینه به میزان سه میلیارد تومان برای این کار قطعی شده که تا پایان سال سومین دستگاه اکسیژن برای بیمارستان رازی تجهیز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: موضوع سی تی اسکن بیمارستان تاکستان از دو اسلاید به ۱۶اسلاید قطعی شده و برای این موضوع شش میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

بابایی ابراز کرد: راه‌اندازی ۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال انجام خواهد شد و چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی که دربخش آی سی یو بستری هستند خریداری شده و سه دستگاه به بیمارستان رازی و یک دستگاه به تاکستان اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول درباره میزان تولید نسخه الکترونیک عنوان کرد: بیش از ۶۰درصد از جمعیت استان قزوین تحت تکلف بیمه تامین اجتماعی هستند که تا کنون ۸۵ هزار نسخه الکترونیک در استان تولید شده است.

وجود بیش از هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین

وی در ادامه گفت: از ابتدای اسفند ماه هیچ گونه دفترچه تامین اجتماعی صادر نخواهد شد و از مهم‌ترین مزایای این طرح این است که در گذشته به دلیل خوانا نبودن دست خط برخی پزشکان، مشکل در روند تهیه دارو وجود داشت که اکنون با نسخه الکترونیکی این موضوع برطرف شده است.

وی افزود: از تاریخ اول خرداد ماه سال جاری بیمه شدگان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آن‌ها نخواهد بود و بیماران می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۲۰ از اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شوند.

بابایی تاکید کرد: در سطح استان قزوین هزار و ۶۱۳ تخت بیمارستانی وجود دارد و در بیمارستان رازی ۳۶۰ تخت بیمارستانی وجود دارد و تاکنون ۲۵ الی ۳۰ درصد از خدمات به بیماران کرونایی از طریق بیمارستانهای تامین اجتماعی استان تامین شده است.

وی در پایان عنوان کرد: بیشتر داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌های استان برای انجام نسخه الکترونیک تجهیز هستند و مشکلی وجود ندارد؛ برای مطب‌های غیر تجهیز ۴۰میلیون تومان وام و درمانگاه‌ها ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/



 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۶۰درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند, ۶۰درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود بیش از هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین, وجود بیش از هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه