اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

در صدد انجام برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۰ هستیم

در صدد انجام برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۰ هستیم
امید قادری گفت: درصدد انجام برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۰ هستیم که پروتکل های بهداشتی رعایت و محدودیتهایی در نقاطی که مقصد آن در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد، اعمال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید قادری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: گردشگری مشاغل فراوانی را در بر می‌گیرد و برخی مشاغل هم مرتبط با این صنعت هستند.

وی افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برای صنعت گردشگری به صورت رسمی برآورد شده  که شامل خسارت به هتل‌ها، بوم گردی ها، دفاتر گردشگری، حمل و نقل گردشگری، راهنمایان و صنعتگران صنایع دستی است در حالی که خسارت بسیار بیشتر از این بوده زیرا بسیاری از مشاغل به صنعت گردشگری مرتبط هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با ممنوعیت تردد و تعطیلی اماکن اقامتی ضریب اشغال تخت در هتل ها کاهش یافته و صنعت گردشگری در تمام دنیا دچار مشکل شده است و در کشور و استان ما نیز به تبع شاهد آسیب به صنعت گردشگری هستیم.

قادری تصریح کرد: در زمان کرونا و پس از آن باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام و از صنعت گردشگری حمایت شود که در این راستا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی  و تدوین دستورالعملهایی برای گردشگری می تواند راهگشا باشد.

وی عنوان کرد: درصدد انجام برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۰ هستیم که پروتکل های بهداشتی رعایت و محدودیتهایی در نقاطی که مقصد آن در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد، اعمال شود.

قادری گفت: این موضوع سبب رونق گردشگری در آینده نزدیک خواهد شد البته به شرطی که وضعیت کرونا حادتر نشود همچنین انجام واکسیناسیون عمومی یک نوع ایمنی جمعی ایجاد می‌کند که در پی آن صنعت گردشگری رونق می گیرد که در آن شرایط به صورت ضربتی اقدامات لازم به منظور جبران خسارت انجام می شود.

وی عنوان کرد: همه مشاغل در صنعت گردشگری به هم وابسته هستند و نمی‌توان گفت کدام یک بیشترین آسیب را دیده اند هرچند که سرمایه گذاری آنها متفاوت است به طور مثال در هتل های پنج ستاره نسبت به یک دفتر مسافرتی رقم خسارت ناشی از کرونا قابل مقایسه نیست با این حال همگی از شیوع این ویروس آسیب دیده اند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه