اخبار داغ

کارشناس حمل‌و‌نقل و ترافیک در گفت‌وگو با دانا:

تصادف از تخلف برمی‌آید؛ باید مقابل «تخلف» ایستاد/ کنترل سرعت یعنی کاهش مرگ‌ومیر و خسارت‌های اقتصادی

تصادف از تخلف برمی‌آید؛ باید مقابل «تخلف» ایستاد/ کنترل سرعت یعنی کاهش مرگ‌ومیر و خسارت‌های اقتصادی
کارشناس حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه کاهش تخلفات رانندگی، کاهش هزینه‌های ملی، دولتی و مردمی، را در پی خواهد داشت، گفت: تصادفات بیشتر از تخلفات برمی‌آید و به‌طور قطع پشت یک تصادف، یک تخلف وجود دارد و باید مقابل تخلفات ایستاد.
[

غلامرضا شیران، کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: ما کشوری هستیم که توانسته‌ایم ۲۸ هزار مورد آمار تلفات جاده‌ای را به ارقام پایین‌تری برسانیم و ثابت کردیم این شدنی است.

وی به یکی از موارد افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: سرعت‌بالای خودروها، آدم کشی و تخلفی بزرگ است؛ چراکه اگر با سرعت ‌بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت به شخصی برخورد کنیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد احتمال مرگ شخص عابر افزایش پیدا می‌کند و با این‌حال ضرورت دارد بر روی فرهنگ‌سازی و قانون‌مند کردن رانندگی تلاش کنیم.

این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: رانندگی امری حیاتی است و بسیاری از مردم درحالت رانندگی با موبایل کار می‌کنند، این رفتار قبل از چراغ‌قرمز و حتی در بین جاده نیز به چشم می‌خورد که رفتار و عادتی بسیار خطرناک است.
 

, غلامرضا شیران، کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, غلامرضا شیران, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,
,
, .,
,
,
,

کنترل سرعت یعنی کاهش مرگ‌ومیر/تصادف از تخلف برمی‌آید

, کنترل سرعت یعنی کاهش مرگ‌ومیر/ت, صادف از تخلف برمی‌آید,

وی بر کنترل سرعت رانندگان تأکید کرد و گفت: کنترل سرعت یعنی کاهش مرگ‌ومیر و با پایین آمدن خسارت‌های اقتصادی و مالی همراه خواهد بود.

,

شیران، اضافه کرد: تصادفات بیشتر از تخلفات برمی‌آید و به‌طور قطع پشت یک تصادف، یک تخلف وجود دارد و باید مقابل این تخلفات ایستاد.

وی در رابطه با نظارت پلیس بر رانندگی‌ها گفت: ما نیازی نداریم که خیابان‌ها مملو از پلیس باشد؛ کافی است آنها به‌صورت رندوم در خیابان‌ها حضور داشته باشند.

, .,
,
,

 

,

رانندگان خوش گذران باید از رانندگی محروم و جریمه شوند

این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند با دوربین‌های سیار و ثابت می‌توان تخلفات رانندگی را کنترل کرد که مردم حس کنند ۲۴ ساعته زیر ذره‌بین هستند؛ اما  این‌گونه نیست و اتوبان‌های ما محلی برای خوش‌گذرانی جوانان است. باید این دست از جوانان و رانندگان از رانندگی محروم شوند و جریمه‌های سنگینی پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: حواس پرتی و گفت و گو با تلفن همراه در حین رانندگی مشکل بسیاری از رانندگان است و اگر به این دو عامل دقت نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

, رانندگان خوش گذران باید از رانندگی محروم و جریمه شوند, رانندگان خوش گذران باید از رانندگی محروم و جریمه شوند,
,
, .,
,
,


شیران افزود: افراد در بخش‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند و آن مجموعه‌ها مسئولیت رفتاری آن‌ها را باید بپذیرند. در واقع ما می‌بینیم که یک فرد از چند نقطه تحت‌فشار قرار دارد مانند یک پیک موتوری که به خاطر صاحب شغل خود قانون را زیر پا می‌گذارد و در خیابان‌ها با سرعت حرکت می‌کند تا بتواند سفارش را به دست مشتری برساند. باید پرسید چرا مدیران این رستوران مسئولیت امنیت اجتماعی و ایمنی ترافیکی را نمی‌پذیرند و چرا به جلسه‌ای خوانده نمی‌شوند تا موتورسوارها تخلف‌شان را کم کنند.

 وی ادامه داد: جاده‌ها هیچ تقصیری ندارند و آنها بی‌جان هستند، همان‌طوری که خودروها بی‌جان هستند اما مدیریت جاده و خودرو همچنان بر عهده انسان است.

,
, .,
,
,


این کارشناس ترافیک با انتقاد از سرعت‌بالای برخی خودروها در جاده، عنوان کرد: در کشورهای غربی سرعت‌ خودروها لجام‌گسیخته نیست، بلکه نهایتا سرعت همان ۱۱۰ کیلومتر است و در برخی نقاط آزادراهی ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بیشتر نمی‌توان حرکت کرد. کشورهای غربی این را می‌دانند که باید سرعت مطمئنه و کنترل‌شده را رعایت کنند تا بتوان با آرامش حرکت کرد و تصادفات را در پرونده خود نداشته باشند.

,
,

 

,

رانندگی روی خط‌ های بین جاده‌ای 

وی به یکی از ایرادات جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در جاده‌های ما آن‌قدر میان دو خط فاصله وجود دارد که دو خودرو می‌توانند در کنار هم در یک باند قرار گیرند و این‌یک اشتباه است و موجب تصادفات می‌شود. می‌بایست یک مقداری در تخصیص لاین‌ها و کنترل خط‌کشی‌ها نظارت درستی داشته باشیم و به مردم یاد دهیم که از خط عبور نکنند.

این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک یادآور شد: رانندگی روی خط‌های بین جاده‌ها در کشورهای خارجی جرم است و اگر پلیس رانندگی افراد روی این خطوط را مشاهده کند رانندگان جریمه می‌شوند اما در ایران این گونه نیست.

, رانندگی روی خط‌ های بین جاده‌ای , رانندگی روی خط‌ های بین جاده‌ای ,
,
, ., .,
,
,

 

,

کنترل بیشتری بر رفتار رانندگان اعمال شود

, کنترل بیشتری بر رفتار رانندگان اعمال شود, کنترل بیشتری بر رفتار رانندگان اعمال شود,

وی در توصیه‌ای به رانندگان، ابراز کرد: ما نباید از رفتارهای پر خطر رانندگان در داخل شهرها چشم‌پوشی کنیم چراکه در جاده نیز همین رفتار را تکرار می‌کنند و موجب تصادفات در جاده‌ها می‌شوند.

این کارشناس ترافیک، نقش حمل‌ونقل ریلی در کاهش تصادفات را مهم خواند و گفت: ما باید بار حمل‌ونقل را به بخش ریلی انتقال دهیم چراکه ایمن‌تر است.

وی هزینه‌های خسارات رانندگی در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و یادآور شد: خسارت رانندگی می‌تواند هزینه‌های مستقیم، غیرمستقیم و احساسی و غیراحساسی بسیاری را به بدنه جامعه وارد کند و ما تخلفات را باید کم کنیم که این در طولانی‌مدت، کاهش هزینه‌های ملی، دولتی و مردمی را به دنبال خواهد داشت.

شیران عنوان کرد: هزینه‌های تصادفات، می‌تواند صرف آموزش مردم و آموزش مطلوب در آموزشگاه‌های رانندگی شود، باید نظارت بیشتری بر محل‌های اعطای گواهینامه صورت بگیرد و معتقدم باید کنترل بیشتری بر رفتار رانندگان اعمال شود. 

انتهای پیام/ا

, .,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه