اخبار داغ

دیو کرونا را در چهارمحال و بختیاری بیدار نکنیم؛

بسته‌شدن مسیرهای تردد به استان‌های با وضعیت قرمز؛ مطالبه به‌حق مردم

بسته‌شدن مسیرهای تردد به استان‌های با وضعیت قرمز؛ مطالبه به‌حق مردم
مردم در چهارمحال و بختیاری یک سال است که با تعطیل کردن اکثر امورات زندگی خود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا بیماری کنترل شود اما با فرارسیدن روزهای آخر سال و همچنین آغاز سال جدید و تعطیلات عید نوروز حضور مسافران و گردشگران از استان‌های هم‌جوار که بعضاً خانه‌هایی برای سکونت در این استان دارند، می‌تواند روزهایی سخت و جبران نشدنی برای مردم و این استان رقم بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ یک سال است که با ویروس کرونا دست به گریبان هستیم و در این جنگ نابرابر تعداد زیادی از افراد سالخورده گرفته تا جوانان را از دست دادیم.
 
کرونا دیوی با چندین سر است که هر روز با یک شکل جدید خودنمایی می‌کند، زمانی تنها یک ویروس سرماخوردگی ساده بود که کارشناسان اعتقاد داشتند مرگ و میر آن از آنفولانزا N1H1 کمتر است اما سرایت بالاتری نسبت به این بیماری دارد، به‌مرور این ویروس موزی آن روی خود را نشان داد و رفته‌رفته وحشی‌تر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
, ,

ویروسی عجیب که با سرما و گرما تغییر ماهیت می‌دهد و هرروز خبر جهش تازه‌ای از این موجود میکروسکپی دنیا را تکان داده و در لایه‌های ترس فرومی‌برد.
 
حالا بعد از یک سال ویروس کرونایی که اولین بار در ووهان چین دیده شده بود، توسعه‌یافته‌تر شده است، حالا با نوع‌های جهش‌یافته این بیماری همچون  کرونای انگلیسی، آفریقایی و حتی ژاپن مواجه شده‌ایم که موارد ابتلا و مرگ و میر، تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت آن افزایش یافته است.
 
بیش از 4 میلیون نفر در کشور انگلیس گرفتار ویروس کرونا شده‌اند و در کشوری همچون آمریکا مبتلایان مرز 5 میلیون نفر را نیز گذرانده‌اند، این در حالی است که سایر کشورهای جهان نیز چندان وضعیت مناسبی ندارند.
 
در ایران نیز ویروس منحوس روزها و شب‌های سختی را برای مردم رقم زد، تاکنون چندین پیک بیماری را شاهد بودیم که در پی آن خانواده‌های زیادی عزیزان خود را از دست دادند.
 
همین پاییز امسال بود که آمار مرگ و میر در کشور به روزانه حدود 500 نفر و آمار مبتلایان به  بیش از 13 هزار نفر در روز هم رسید.
 
در همین ایام، برای کنترل آمار مبتلایان تصمیم بر آن شد تا مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل شوند و ادارات و کارمندان دولتی نیز با یک‌سوم نیرو و بعضاً به‌صورت دورکاری خدمت‌رسانی کنند.
 
با انجام این اقدام در ابتدای آذرماه 99 امسال و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، روند مرگ و میر مبتلایان به کرونا در کشور نزولی و آمار مرگ و میرها دورقمی شد.

اما این روزها باز هم شاهد اوج‌گیری بیماری در کشور هستیم تا جایی که بسیاری از مناطق کشور که زرد و بعضاً آبی بودند تغییر رنگ داده و نارنجی و یا حتی قرمز شدند.

نگرانی‌ها از قرمز شدن وضعیت چند شهر و شهرستان در استان همجوار خوزستان
 
استان خوزستان که در همسایگی چهارمحال  و بختیاری واقع شده است هم‌اکنون دارای بالاترین میزان شیوع بیماری در کشور است و 9 شهرستان این استان به رنگ قرمز درآمده است.
 
در کنار این موضوع و تغییر رنگ برخی از مناطق کشور، مشاهده چند مورد کرونای جهش‌یافته انگلیسی در کشور بر نگرانی‌ها دامن زده است، طی روزهای گذشته مواردی از فوت بیماران بر اثر کرونای انگلیسی در استان‌های قزوین، تهران و البرز مشاهده شده است.
 
با توجه به اینکه همیشه با گرم شدن هوا در استان چهارمحال و بختیاری، سیل عظیمی از گردشگران از استان‌های مختلف ازجمله استان خوزستان و اصفهان به این استان سرازیر می‌شوند و با ساده‌انگاری که این روزها در بین مردم شاهد هستیم خطر خیزش بیماری در این استان بسیار محتمل است.
 
تجربه تابستان فراموش نشود

تجربه تابستان امسال نباید فراموش شود، وقتی با حضور مسافران از استان‌های دیگر در چهارمحال و بختیاری با افزایش روند بیماری مواجه شدیم و بسیاری از هم استانی‌هایمان را از دست دادیم.
 
یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های به‌حق مردم در چهارمحال و بختیاری کنترل مسیرهای تردد و حتی‌الامکان بستن برخی مسیرها به استان‌های با وضعیت قرمز است.
 
طبق برآوردها مردم چهارمحال و بختیاری بیش از 70 درصد ماسک می‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، لذا این صحیح نیست بخواهند تاوان سهل‌انگاری عده‌ای که هیچ اعتقادی به بیماری کرونا ندارند و علاوه بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، با توجه به هشدارهای متعدد،
به مناطق دیگر سفر می‌کنند را بپردازند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نگرانی‌ها از قرمز شدن وضعیت چند شهر و شهرستان در استان همجوار خوزستان,
,
,
,
,
,
,
,
, تجربه تابستان فراموش نشود,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

همچنان منع تردد از شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد

نگرانی از بابت خیز مجدد کرونا و احتمال شیوع کرونای انگلیسی در درجه اول از سوی مقامات رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری مطرح شد تا جایی که دکتر مجید شیرانی در سخنانی با اشاره به مشاهده چندین مورد ویروس جهش‌یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی در کشور و افزایش نگرانی‌ها در این خصوص دغدغه دیگر مسؤولان این استان را تغییر رنگ استان‌های مجاور، به‌ویژه استان خوزستان که مراودات طبیعی زیادی با چهارمحال و بختیاری دارد، عنوان کرد.

وی علاوه بر اینکه بر توجه جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمعات و دور همی‌ها تأکید کرد، این نکته را یادآور شد که همچنان منع تردد از شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد که مکاتبات لازم با نیروی انتظامی برای مراقبت بیشتر و نظارت بیشتر بر ورود وسایل نقلیه از استان خوزستان به استان به عمل آمده است.

, همچنان منع تردد از شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد,
,
,
,
,

,
, ,


نوع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا قدرت سرایت، انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در واکنش به نگرانی‌ها در خصوص خیز مجدد بیماری کرونا در کشور به‌ویژه در استان خوزستان و همچنین خطرات شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا از اعمال محدودیت تردد در بین شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی و زرد و بالعکس خبر داد.

به گفته جزایری نوع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا قدرت سرایت، انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد، شرایط سخت‌تر شده و باید مراقبت‌ها، بیماریابی و حتی اصول قرنطینگی با شدت بیشتری انجام شود.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین تأکید کرد: بر اساس طرح جامع مدیریت و تعیین رنگ‌بندی شهرستان‌ها با ورود شهرستان‌های زیادی از کشور به وضعیت قرمز، سطح هشدارها افزایش و محدودیت ورود و خروج از شهرستان‌های قرمز و نارنجی به شهرستان‌های زرد و بالعکس با همکاری نیروی انتظامی اعمال و ورود خودروها از استان هم‌جوار خوزستان تحت کنترل قرار می‌گیرد.

ملاحظات در بستن مسیرهای تردد به استان‌های با وضعیت قرمز، یعنی ترس و هزینه مجدد

به گزارش جهانبین نیوز؛ همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، با مناسب شدن هوا در چهارمحال و بختیاری نگرانی‌ها از حضور مسافران و گردشگران در این استان آن هم از استان خوزستان که اکنون حدود 9 شهرستان آن در وضعیت قرمز قرار دارد، دوچندان می‌شود.
 
خواسته مردم از استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مجموعه ستاد استانی مقابله با کرونا محدود کردن مسیرهای تردد به‌ویژه از شهرهای با وضعیت قرمز به چهارمحال و بختیاری است.
 
مماشات یا برخی ملاحظات در خصوص بستن مسیرهای تردد از استان‌های با وضعیت قرمز به چهارمحال و بختیاری جزء  ترس و دردسر مجدد برای مجموعه بهداشت و درمان و مردم این استان ندارد.
 
مردم در چهارمحال و بختیاری یک سال است که با تعطیل کردن اکثر امورات زندگی خود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا بیماری کنترل شود اما با فرارسیدن روزهای آخر سال و همچنین آغاز سال جدید و تعطیلات عید نوروز حضور مسافران و گردشگران از استان‌های هم‌جوار که بعضاً خانه‌هایی برای سکونت در این استان دارند، می‌تواند روزهایی سخت و جبران نشدنی برای استان رقم بزند.

,
, نوع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا قدرت سرایت، انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه