اخبار داغ

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم:

امام هادی(ع) شیعیان را برای عصر انتظار و غیبت آماده کردند/زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است

امام هادی(ع) شیعیان را برای عصر انتظار و غیبت آماده کردند/زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است، گفت: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز با اشاره به دوران زندگی امام هادی(ع) اظهار داشت: متوکل که کینه دشمنی اهلبیت(ع) را داشت  امام هادی(ع) را بسیار مورد شکنجه روحی قرار می داد و امام هم کرامات بسیاری از خود نشان می داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,


وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان اولیای الهی ، کرامات بسیاری از امام می دیدند اما بازهم حب دنیا نمی گذاشت آنها نور و روشنایی و حقیقت را ببینند.

,
,

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه متوکل امام را از مدینه به سامرا برای تحت نظر گرفتن آورد، گفت: با توجه به اینکه امام بسیار تحت نظر بود اما به فعالیت های روشنگرانه خود ادامه می داد .

,

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.

,

حجت الاسلام قدوسی بیان داشت: امام هادی(ع) شبکه ای از وکلا و نمایندگان خود را سامان دادند تا این افراد بتوانند در شهرهای مختلف دنیای اسلام، ضمن پاسخ دادن به پرسش های مردم و جمع آوری وجوهات، آنان را با شرایط عدم حضور فیزیکی امام معصوم (ع) آشنا کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است. این زیارت دارای سند بسیار معتبر و صحیح است و از نظر محتوا، فصاحت و بلاغت، در اوج متون دینی قرار دارد.

,

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: علمای اسلام، شرح های متعددی به زبان فارسی و عربی بر آن نوشته اند تا مضامین عالی و فرازهای حیرت انگیز آن را تفسیر و تشریح کنند. از این رو شایسته است تا مؤمنان در زیارت کردن ائمه معصومین (ع) توجه و عنایت بیشتری به این زیارت داشته باشند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه