اخبار داغ

امام جمعه شیروان:

"بی بی حور" و "بی بی نور" واقعیت تاریخی ندارند

"بی بی حور" و "بی بی نور" واقعیت تاریخی ندارند
حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: اماکنی که در برخی از شهرها با عنوان "بی بی حور و بی بی نور" به وجود آمده واقعیت ندارد و هیچ کسی نمی‌داند که این نام‌ها برای چه کسانی است و از کجا آمده‌اند و عاقبت آنها چه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری شیروان حجت‌الاسلام تکمیلی در بازدید از این مکان و دیدار با خادمین آن اظهار داشت: یکی از آفات در دینداری خرافات است، باید مراقب باشیم اعتقادات ما و دین مبین اسلام آلوده به خرافات نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , پایگاه خبری شیروان,

وی افزود: البته برخی از شواهد تاریخی نشان می دهد در زمان قاجار که تلاش گسترده ای برای به خرافات کشاندن عقائد مردم ایران وجود داشت، این اماکن در شهرها به وجود آمد.

,

امام جمعه شیروان تصریح کرد: در نامگذاری همین مکانی که در شیروان با این نام وجود دارد و قدیمی ترها چیزی به یاد ندارند سه تناقض وجود دارد؛ یک جا نوشته مقبره یعنی قبر اینها، یک جا نوشته غیبتگاه یعنی محل غیبت و یک جا نوشته مقام.

,

حجت الاسلام تکمیلی در پایان تاکید کرد: مردم خوب و مومن بدانند "بی بی حور و بی بی نور" واقعیت تاریخی ندارد و باید به واقعیات دین مانند امام زمان (عج) و اهلبیت و امامزادگان متوسل شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه