اخبار داغ

با ثبت چندین اختراع و فعالیت‌های علمی؛

نخبه هرمزگانی به‌عنوان مهندس برجسته کشور در حوزه شیلات تقدیر شد

نخبه هرمزگانی به‌عنوان مهندس برجسته کشور در حوزه شیلات تقدیر شد
یک نخبه هرمزگانی به عنوان مهندس برجسته حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی در ششمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان اگرچه به‌عنوان یکی از استان های محروم کشور محیوب می شود اما فرزندانی دارد که به خوبی نشان داده اند که می توانند در محروم ترین مناطق نیز بالاترین درجات علمی و پژوهشی را کسب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آنها در دورترین نقاط منتهی به آب های گرم خلیج فارس نیز علم را رها نکرده و درصدد پیشرفت مملکت خویش درس می خوانند آنها به خوبی می دانند که دشمن از علم و دانش متنفکرانی می ترسد و برای داشتن آنها غبطه می خورد.

,

این روزها که ایران در یک جنگ نرم با دشمن قرار گرفته است داشتن دانشمندان و اندیشمندان است که باعث سربلندی و پیروزی آن می شود، وجود جوانان ایرانی و خبه های علمی و پژوهشی که هر کشوری برای داشتنش راینی می کند.

,

اما در مقابل این مسئولین هستند که باید پرورش این استعدادها را در اولویت کاری خود قرار دهند، این مسئولین هستند که باید برای راضی نگه داشتن نخبگان ایرانی تمام تلاش خود را به کار بگیرند و این مسئولین هستند که باید زمینه رشد آنها را فراهم سازند.

,

اگر امکانات تحقق و تفحصص به اندازه کافی وجود داشته باشد دیگر در فرهنگ لغات ایرانی کلمه ای به نام فرار مغرها و نخبه کشی نیز نخواهیم دید، دیگر برای بورسیه های تحصیلی هزینه های هنگفتی نخواهیم کرد و برای نگه داشتن تفکر ناب ایرانی دچار بحران نخواهیم شد.

,

محمد گرگیج جاسکی، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی تکثیر لارو میگوی سنتدرف به عنوان مهندس برجسته حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی در ششمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور منتخب فرهنگستان علوم که توسط گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

, .,

این نخبه هرمزگانی که اصالت جاسکی دارد، با مدرک دکتری آبزی‌پروری، تغذیه آبزیان به عنوان یکی از مهندسان برجسته در حوزه شیلات کشور موفق به کسب موفقیت‌های متعددی شده است.

, .,

گرگیج اولین تکثیرکننده میگوی وانامی در کشور است که به‌عنوان مشاور شیلاتی سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی کشور نیز مشغول خدمت بوده و علاوه بر آن، مشاور چندین سایت پرورش میگو در هرمزگان و سایر استان‌ها فعالیت دارد.

, .,

وی برگزارکننده دوره‌های متعدد تخصصی در حوزه شیلات از جمله تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر خیار دریایی، کرم خونی، طرح تولید اسپیرولینا و غیره بوده است.

, .,

این نخبه حوزه شیلات کشور پس از کسب موفقیت‌های پیاپی مانند تکثیرکننده برتر میگوی کشور، تولیدکننده انبوه میگوی وانامی برای اولین بار در شمال کشور، پژوهشگر نمونه و غیره، جوایز و تقدیرهای متعددی از مقامات عالی کشور و استانداری‌ها و ادارات کل مرتبط با این حوزه شده است.

, .,

این دانش‌آموخته مقطع دکتری آبزی‌پروی فعالیت‌های متعدد علمی را نیز، دنبال کرده که منجر به چاپ مقالات متعدد و همچنین کتاب پلانگتون‌های دریایی شده است.

, .,

اختراعاتی مانند دستگاه تمام اتوماتیک برداشت ریز جلبک، دستگاه استخراج فیکوسیانین از جلبک اسپیرولینا، دستگاه اعلام قطع هوا در مزارع تکثیر ماهی و میگو، دستگاه شمارش و آنالیز پست لارو میگو و غیره، جزو دیگر ثمرات حاصل از تلاش‌های بی‌وقفه این نخبه هرمزگانی است.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه