اخبار داغ

نیاز مبرم دانش‌آموزان به رشته‌های جدید دبیرستانی؛

توسعه هنرستان‌ها از راهکارهای مهم تربیت نیروی انسانی ماهر است

توسعه هنرستان‌ها از راهکارهای مهم تربیت نیروی انسانی ماهر است
فراهم آوردن رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای از الزاماتی است که هر دولتی باید برای نسل آینده‌ساز مملکت خود فراهم آورد تا آنها را از پشت میزنشینی خارج کرده و کار عملی و مهارت‌های ارتباطی را به آنها آموزش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ زمانی برای تحصیل در مدرسه سه رشته علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و تجربی از رشته های به نام هر مدارس نمونه ای بود که دانش آموزان زرنگ آن منطقه را سر کلاس های درسی خود جای داده بود و هرچه دانش آموز زرنگ تر و باهوش تر بود رشته انتخابی او نیز ریاضی و فیزیک بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

فنی و حرفه ای و رشته‌های کامپیوتری و طراحی دوخت و لباس نیز در کنار رشته نظری انسانی برای دانش آموزان به اصطلاح تنبل کلاس بود و این یک قانون نوشته شده بین تمامی دانش آموزان و خانواده های آنها و معلمان مدارس بود.

,

حالا اما دانش آموزان نسل جدید تکنولوژی و اینترنت؛ پای را فراتر از یک انتخاب رشته گذاشته و نگران آینده شغلی خود هستند آنها علاوه برنمره بیست گرفتن به دنبال مهارت برای کسب تجربه هستند تا بتوانند در آینده شغلی و درآمدی خود نیز نمره های بالایی را کسب کنند.

,

به همین منظور فراهم آوردن رشته های جدید فنی و حرفه ای و رشته هایی که مهارت کار در فضای جامعه را به نسل جدید نوجوان یاد می دهند از الزاماتی است که هر دولتی باید برای نسل آینده ساز مملکت خود فراهم آورد امکاناتی که آنها را از پشت میز نشینی خارج کرده و کار عملی و مهارت های ارتباطی را به آنها آموزش می دهد.

,

رشته هایی که نوجوانان را بر اساس استعداد و علایق ذاتی می سنجد و قرار نیست هرآنچه که پدر نشده یا مادر آرزویش را داشته سطح درامدی آینده شغلی فرزند را تامین کند، فرزندان اکنون باید با یک دید ۱۰ ساله  افق زندگی خود را مشخص کنند و بدانند که در کجای این مملکت ایستاده اند.

,

در همین رابطه فریدون همتی استاندار هرمزگان توسعه هنرستان‌ها را از راهکارهای مهم برای تربیت نیروی انسانی ماهر دانست و اظهار کرد: توسعه هنرستان‌ها از راهکارهای مهم برای تربیت نیروی انسانی ماهر است که طی سال‌های اخیر دانش‌آموزان هرمزگان استقبال خوبی از رشته‌های مختلف در هنرستان‌ها داشته اند.

,

استاندار هرمزگان افزود: تربیت و مهارت آموزی دانش آموزان در هنرستان ها موجب می‌شود تا آینده شغلی و تحصیلی خوبی داشته باشند و با مهارت به سرعت جذب بازار کار شوند  همچنین باید هنرستان های تخصصی در کنار صنایع، پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و کشتی‌سازی در هرمزگان احداث شود، تا ارتباط و پیوند خوبی میان دانش آموزان با این مجموعه ها برقرار شود.

,

همتی ادامه داد: ۹ هنرستان و دبیرستان جدید در استان هرمزگان در حال احداث است که مقرر شده تا پایان سال جاری دو مورد از آنها تکمیل و مابقی نیز تا مهر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

,

وی با اشاره به پیگیری تامین تبلت برای دانش آموزان فاقد تبلت در هرمزگان، گفت: تاکنون تعداد دو هزار و ۳۶۰ دستگاه تبلت، تهیه و میان دانش‌آموزان فاقد تبلت در هرمزگان توزیع شده است و طی هفته های آینده نیز هزار و ۴۵۰ دستگاه تبلت دیگر خریداری و میان این دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

,

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: حدود ۹ هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان فاقد تبلت در هرمزگان نیاز است که تلاش می‌کنیم با کمک خیرین، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی و بانک‌ها این تعداد به سرعت تامین و در راستای آموزش دانش آموزان به آنها تحویل داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه