اخبار داغ

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج:

سرسپردگان اسطوره‌های خارجی مانع الگوسازی شهدا در کشور شدند

سرسپردگان اسطوره‌های خارجی مانع الگوسازی شهدا در کشور شدند
عادل جلیلی گفت: فیلم‌های "تک‌تیرانداز" و "منصور" را مدیران مشاهده کنند تا عمق جانشان بسوزد، متاسفانه یک جریان در کشور نمی‌خواهد این اسطوره‌ها الگو شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل خانه هنرمندان کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دو اثر اقتباسی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یعنی فیلم «تک تیرانداز» با اقتباس از زندگی شهید "عبدالرسول زرین" و فیلم «منصور» با اقتباس از زندگی شهید "ستاری" برگ برنده فیلم های این جشنواره بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

عادل جلیلی ادامه داد: در سینمایی که به عشق های مثلثی و سریال هایی که به خیانت و ... ختم می شود سینمای ایران مدت مدیدی از خلاء این گونه آثار رنج می برد، ولی با دیدن این دو اثر به ایرانی بودن خود بسیار افتخار کردم.

,

وی افزود: دو فیلم یاد شده فیلم های قهرمان محوری هستند که مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر می‌کنند و نشان می دهند که اگر به حرف خود اعتقاد داشته باشیم می شود قهرمان خلق کرد و شعار نداد و این اعتقاد راهش را در لحن‌مان پیدا می‌کند.

,

رئیس هیات اسلامی هنرمندان استان تصریح کرد: مدیران باید فیلم سینمایی "منصور" از برترین فیلم های جشنواره فجر سی و نه را ببینند. در این فیلم شهید ستاری به چند نکته مهم اشاره می کند؛ نکته ای که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند ولی مسئولین باز چشم شان به خارج از کشور است. شهید ستاری می گوید غیر ممکن ها با اراده ممکن می شود و کلید تمام مشکلات و گفتاری ها در داخل است نه خارج.

,

جلیلی ادامه داد: در این اثر، داستان دیر شروع می شود، مردم کمی سر در گم هستند اما وقتی داستان اصلی فیلم شروع می شود مخاطب را میخکوب می کند. من به ساخت فیلم، کاری ندارم و بیشتر محتوای فیلم مد نظرم است ولی مرور زندگی شهید ستاری به ما می گوید باید روی پای خود بایستیم. در آن زمان که خیلی از کشورها با ما نبودند شهید ستاری غیرممکن را ممکن کرد.

,
, ,

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری از هواپیمای شهید ستاری دیدن می کنند، در دیدار رهبری هواپیما پرواز کرد اما دچار نقص فنی شد ولی رهبری به شدت شهید را تشویق می کند و بالاخره هواپیما با اراده شهید و پشتکار وی پرواز موفقی داشت. این روحیه الان در بین مسئولین ما وجود ندارد.

,

هنرمند استانی تاکید کرد: با چه قمیتی و کجای دنیا ثبت شد که شهید ستاری با این اراده غیر ممکن را ممکن کرد ولی فهم و تهذیب نفس ما باید این گونه جوابگوی خون شهید باشد! شهید ستاری برای اراده اش جنگید. آرمان خواهی انسان مستلزم رنج و سختی است.

,

جلیلی خاطرنشان کرد: حضور تک تیر اندازان حرفه ای در جنگ هشت ساله علیه رژیم بعث کم نبوده و "علی غفاری" در جدیدترین اثرش سراغ زندگی شهید "عبدالحسین زرین"، اسطوره ای گمنام و استاد شلیک های طلایی رفته و تلاش کرده تا اثری قهرمان محور را در برشی کوتاه از زندگی این شهید به مخاطب عرضه کند.

,

وی ادامه داد: در "تک تیرانداز"، متن فیلمنامه، جلوه های ویژه و فیلمبرداری اثر بسیار عالی است و بازی خوب "کامبیز دیرباز" به فیلم ابهت خاصی داده است.

,

نویسنده و کارگردان تئاتر البرز گفت: فیلم های جنگی و پرداختن به اسطوره های جنگی هنوز هم جای کار دارد، در سال های پیش و در یک جلسه بود که رهبری در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس به فیلم «تک تیر انداز» آمریکایی ساخته کلینت ایستوود اشاره کردند و این که چگونه غربی ها در فیلم هایشان تشویق می کنند «یک جوانِ مثلاً فرض کنید مسیحی یا غیر مسلمان را که تا آنجایی که می تواند و از دستش برمی‌آید، مسلمان را اذیت بکند، اصلاً تشویق می کند» اما امسال علی غفاری به ساختن فیلم از بهترین تک تیرازندازهای دفاع مقدس خط شکن بود.

,

رئیس هیئت اسلامی هنرمندان استان افزود: در این فیلم نشان می دهد که گروهی دشمن در صدد زدن این شهید تک تیرانداز ما هستند، اما یکی از سربازان جنگ در وصف این تک تیرانداز می گوید: "این تک تیرانداز آدم خطرناکی است، این تک تیرانداز هر لحظه یک جا ظاهر می شود، این تک تیرانداز یک تنه هزاران نفر را حریف است و ..."

,

فرمانده در جواب وصف شهید پاسخ می دهد: "ایران کم از این اسطوره ها ندارد که شما دارید به اسطوره هایش اضافه می کنید." این جمله خودش یک کتاب مطلب می طلبد لذا قدر داشته هایمان را بدانیم: "شهید زرین یک نفری یک لشگر بود."

,

جلیلی گفت: یک سلبریتی به درد نخور بی خاصیت در مورد موضوعاتی اظهارنظر می کند، این افراد در مورد آدم هایی صحبت می کنند که هزار نفر از آنها را جمع کنید یک شهید زرین نمی شود.

,

وی ادامه داد: شهید زرین اگر در یک کشور خارجی بود، الگو و اسطوره جهان می شد اما یک جریانی در کشور نمی خواهد این اسطوره ها در کشور الگو شوند.

,

هنرمند تئاتر البرزی تاکید کرد: تداوم گام دوم انقلاب خیلی چیزها را به ما می فهماند و به ما نشان می دهد که ۲۰ساله های ۴۰سال پیش انقلاب و جنگ را بردند ولی با ۶۰ ساله های امروز، اقتصاد را باختیم...

,

چه کردیم که به این نقطه رسیدیم؟ من شک ندارم که رمز موفقیت در گرو حضور جوانان با تکیه بر اراده و باور نشأت گرفته از شهدایی چون منصور ستاری محقق می شود.

,
, ,

جلیلی افزود: در یک جایی از فیلم در تک تیرانداز، فرمانده ارشد به تک تیرانداز می گوید که شما در این عملیات شرکت نکن، بمان و به بچه ها آموزش بده، ما به آموزش فن شما نیاز داریم، شهید علیرغم اینکه دوست دارد در عملیات شرکت کند حرف فرمانده را گوش می کند و در منطقه می ماند و به گروه ها آموزش می دهد و یک تیم تک تیرانداز را راهی میدان می کند، ما الان در کشور این روحیه را نداریم.

,

وی تصریح کرد: فیلم های "تک تیرانداز" و "منصور" را مدیران ببینند تا عمق جانشان بسوزد. کشور از این اسطوره ها کم ندارد، ایران کشوری اسطوره ساز است و تکیه بر توان داخلی در هر سختی و مشکلی راه گشاست.

,

این هنرمند البرزی در خاتمه گفت: هر مدیری در نظام خیانت کند آن دنیا باید پاسخ دهد. مسئولین، این میراث ماندگار دست شما امانت است. وای به حال روزی که مدیران نتوانند جوابی برای شهدا داشته باشند، وای به روزی که بستر عمل فراهم باشد و شما کاری نکنید.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه