اخبار داغ

گزارشی از مشکلات زیست محیطی در محلات حاشیه‌نشین؛

اینجا انسان‌ها با زباله‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی دارند!

اینجا انسان‌ها با زباله‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی دارند!
نبود طرح جمع‌آوری فاضلاب از یک طرف و بی مهری شهرداری برای جمع آوری زباله‌ها از طرف دیگر سبب شده مردم مناطق حاشیه نشین از جولان حیوانات موزی و بوی نامطبوع زباله و فاضلاب رنج ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با برخورداری از صنایع مختلف و پالایشگاه‌های بزرگ عنوان قطب تجارت کشور را به یدک می کشد؛ اما شهروندان استانی با سرمایه های عظیم و در آمدزا برای کشور با مشکلات فراوانی از جمله فقر، بیکاری، بی مهری مسئولان و….. دست و پنجه نرم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در مرکز استان محلات قدیمی وجود دارد که هنوز بسیاری از آنها از طرح جمع آوری فاضلاب جامانده اند و دارای خانه های متراکم بوده که در زمان بروز حادثه امکان تردد خودروهای امداد رسان در آن نیست.

,

کمربندی، کوی آیت الله غفاری(شهناز سابق)، محله چاهستانی‌ها، کوی ملت(دوهزار) از محلات حاشیه نشین و قدیمی شهر بندرعباس به شمار می روند که هزار و یک مشکل لاینحل در آن وجود دارد.

,

با ورود غول خشکسالی به روستاهای هرمزگان، روستاییان مهاجرت به مرکز استان را برگزیده اند و در سرپناه های حاشیه شهر که فاقد هرگونه ایمنی بوده و به زور می توان نام خانه را بر آن گذاشت سکونت می کنند.

,

در برخی محلات حاشیه نشین بندرعباس فاضلاب و کثافت از مقابل در خروجی خانه تا انتهای محله را برداشته و حیوانات موزی و درنده خانه را جولانگاه خود کرده اند در این میان نیز پشت بام خانه ها یا گوشه و کنار حیاط ها میزبان زاد و ولد حیواناتی مانند موش، گربه و سگ است.

,

تجمع زباله ها در حاشیه خیابان ها و پیاده روها سبب مخدوش سازی چهره محله دوهزار شده است

, تجمع زباله ها در حاشیه خیابان ها و پیاده روها سبب مخدوش سازی چهره محله دوهزار شده است,

نبود طرح جمع آوری فاضلاب از یک طرف و بی مهری شهرداری برای جمع آوری زباله ها از طرف دیگر سبب شده مردم مناطق حاشیه نشین از جولان حیوانات موزی و بوی نامطبوع زباله و فاضلاب رنج ببرند.

,

کوی ملت(دوهزار)، یکی از محلات قدیمی و پرجمعیت بندرعباس به شمار می رود که با ورود به این محله در طول روز با حجمی از زباله ها رو به رو می شویم که عزمی برای ساماندهی آن وجود ندارد؛ نبود و کمبود سطل زباله در این محله قدیمی بیداد می کند.

,

تجمع زباله ها در حاشیه خیابان ها و پیاده روها سبب مخدوش سازی چهره محله دوهزار شده و بوی نامطبوعی نیز محله را فرا گرفته؛ بی شک شهرداری منطقه سه بندرعباس برای رفع معضل زباله ها در این منطقه تلاش کرده اما آنچه به صورت میدانی مشاهده می شود تلاش ها کافی نیست و کمبود سطل زباله وجود دارد.

,

اینجا انسان ها با زباله زندگی مسالمت آمیزی دارند

, اینجا انسان ها با زباله زندگی مسالمت آمیزی دارند,

زهرا حسینی، یکی از ساکنان محله کوی ملت در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در بسیاری از مناطق محله سطل زباله وجود ندارد و شهروندان زباله های خود را جلوی درب منازلشان و یا در حاشیه خیابان ها رها می سازند.

,

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه اینجا انسان ها با زباله زندگی مسالمت آمیزی دارند، گفت: دیدن هر روزه زباله ها در کوچه و پس کوچه های محله برایمان عادی شده است.

,

حسینی عنوان کرد: با تجمع زباله ها در این محله حیوانات موزی این منطقه زیاد شده و موش ها پس از جولان در زباله ها به منازلمان حمله ور می شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: دپوی زباله ها در سایه نبود و کمبود سطل زباله سبب باعث انتقال انواع بیماری ها می شود.

,

دوهزار زیر پونز نقشه مسئولان شهرداری

, دوهزار زیر پونز نقشه مسئولان شهرداری,

حسن جمشیدی، دیگر شهروند محله کوی ملت با بیان اینکه محله دوهزار یکی از مناطقی بوده که در زیر پونز مسئولان شهرداری قرار گرفته است، اظهار کرد: کوچه های بدون آسفالت تمیز، کمبود و نبود سطل زباله ها، چراغ های معابری که در لابه لای شاخ و برگ درختان گم شده، جولان سگ های ولگرد و…. از جمله مشکلاتی به شمار می رود که با گذر از محله می توان با آن مواجه شد.

,

این شهروند عنوان کرد: زباله های رها در کوچه پس کوچه های شهر و پاره کردن کیسه های زباله توسط زباله گردها تصویری ناشایست بوده که در محله کوی ملت می توان به وفور دید.

,

جمشیدی بیان کرد: فرزندانمان که برای بازی به کوچه می آیند با زباله ها همجوار می شوند و عزمی جدی برای جمع آوری و ساماندهی آن وجود ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: از شهردار منطقه سه که همجوار با کوی ملت بوده خواهشمندیم که به جمع آوری زباله ها و تعبیه سطل زباله در این محله نظارت و اقدام داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه