اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری استان مطرح کرد؛

همکاری بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی عشایر خراسان‌جنوبی/ از راه‌اندازی سامانه مدیریت آبرسانی تا خرید توافقی پشم

همکاری بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی عشایر خراسان‌جنوبی/ از راه‌اندازی سامانه مدیریت آبرسانی تا خرید توافقی پشم
عصمتی‌پور به همکاری بنیاد برکت برای تأمین دام سبک و ایجاد شغل برای عشایر خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای خرید و نگهداری دام در اختیار عشایر قرار داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عصمتی‌پور مدیرکل امور عشایر استان خرسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد اقدامات انجام شده برای عشایر استان اظهار کرد: استان خراسان‌جنوبی براساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال ۱۳۸۷ دارای ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۸۱ هزار نفر است.

وی افزود: این جمعیت در قالب ۵۸ طایفه مستقل عشایری هستند و حدود ۸۰ درصد در شهرستان‌های مرزی سربیشه ، درمیان ، زیرکوه و نهبندان استقرار دارند.

آبرسانی به ۶۵۰۰ خانوار عشایری

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
, آبرسانی به ۶۵۰۰ خانوار عشایری, آبرسانی به ۶۵۰۰ خانوار عشایری,

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از آبرسانی به ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری خبر داد و بیان کرد: سامانه مدیریت آبرسانی به عشایر در سطح استان از نیمه شهریور ماه در اختیار عشایر قرار گرفته است.

,

عصمتی پور عنوان کرد: با افتتاح این سامانه نیاز به حضور متقاضیان برای درخواست آب نیست و عشایر استان در هر منطقه ای که نیاز به آب داشته باشند می‌توانند از طریق شماره گیری کد  #۲۲۲۲۲۲۲*۶۶۵۵* به صورت رایگان درخواست خود را ارسال کنند. پس از ارسال پیامک درخواست آب؛ نام راننده، شماره تماس، تاریخ و محدوده ساعت تحویل آب برای متقاضی ارسال می‌شود.

,

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد سامانه؛ مدیریت دقیق توزیع آب، حمل به موقع، تاکید بر بیمه دام عشایر، کاهش هزینه‌های تردد، سهولت درخواست آب در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل، جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش هزینه متقاضیان و بررسی دقیق عملکرد ادارات امور عشایر شهرستان در کیفیت ارائه خدمات آبرسانی است.

,

خرید توافقی پشم دام عشایر

, خرید توافقی پشم دام عشایر, خرید توافقی پشم دام عشایر,

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی در مورد خرید تضمینی یا توافقی محصولات عشایر، بیان کرد: با توجه به این‌که خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی است لذا در مورد عشایر بحثی به نام خرید تضمینی نداریم و محصولات عشایر به صورت توافقی از آنها خریداری می‌شود.

,

عصمتی پور با بیان این‌که 34 درصد دام سبک استان در اختیار عشایر است، افزود: پشم، یکی از تولیدات مهم عشایر استان است که می‌توان از خام فروشی آن جلوگیری و به گونه‌ای به فروش رساند که سود واقعی حاصل از فروش پشم به دست عشایر برسد.

,

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از ماه‌های ابتدایی امسال پشم دام عشایر استان به صورت توافقی خریداری می‌شود تا از این طریق دست واسطه‌ها و دلالان کوتاه شود.

,

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: فرایند خرید پشم، مو و کرک عشایر خراسان‌جنوبی توسط ۱۱ تشکل دارای مجوز این استان انجام می‌شود.

,

عصمتی پور گفت: امسال برنامه‌ریزی کردیم برای حذف واسطه‌ها، تعاونی‌های عشایری دارای مجوز، پشم را با قیمت توافقی خریداری کنند و با این اقدام عشایر به سود واقعی محصول خود خواهند رسید.

,

وی عنوان کرد: برای امسال پیش‌بینی جمع آوری ۸۰۰ تن کرک، مو و پشم توسط عشایر استان انجام شده که بر این اساس برداشت این محصولات دامی نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

,

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پشم مرغوب یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی دام‌های عشایر استان در مناطق مختلف است و پشم چینی دام‌های عشایر در فصول بهار و پاییز انجام می‌شود که البته بیشترین برداشت پشم را عشایر در فصل بهار دارند.

,

عصمتی پور خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی یک میلیون دام سبک و سنگین، ۳۴ درصد دام سبک استان، ۴۰ درصد مراتع، ۳۰ درصد تولیدات دامی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان خراسان‌جنوبی در اختیار عشایر است.

,

وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه معمولا کار پشم‌ چینی از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

,

تامین آرد 

, تامین آرد , تامین آرد ,

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی در مورد تامین آرد برای عشایر استان، اظهار کرد: در این خصوص مشکلی وجود ندارد و هرماه 12 کیلوگرم آرد برای هر نفر از عشایر در نظر گرفته و توزیع می‌شود.

,

عصمتی پور در مورد کمک به سرانه مدارس عشایری استان، اظهار کرد: طبق اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی در دی ماه سال جاری مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه، به مدارس عشایری استان تخصیص یافته است.

,

کمک مومنانه به عشایر خراسان‌جنوبی

, کمک مومنانه به عشایر خراسان‌جنوبی, کمک مومنانه به عشایر خراسان‌جنوبی,

وی به شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این راستا و در سایه برگزاری رزمایش کمک مومنانه کمک هایی به جامعه عشایر استان نیز انجام شده است.

,

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: هدیه ای بسیار ناقابل در شکل کمک های معیشتی تقدیم کسانی که به دلیل بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند می‌شود.

,

عصمتی پور خاطرنشان کرد: در ماه گذشته تعداد ۷۰۰ بسته غذایی که هرکدام به ارزش  ۴۰۰ هزار تومان مجموعا ۲۸۰ میلیون تومان بوده در بین جامعه عشایری استان توزیع شده است .

,

وی اظهار کرد: همچنین طی روزهای گذشته در چهارمین مرحله از توزیع کمک‌های مومنانه، تعداد ۶۵۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان، با مجموع مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بین خانواده‌های نیازمند در شهرستان خوسف توزیع شده است.

,

تسهیلات پرداخت شده/ توزیع ۴۳۴ پنل خورشیدی

, تسهیلات پرداخت شده/ توزیع ۴۳۴ پنل خورشیدی, تسهیلات پرداخت شده/ توزیع ۴۳۴ پنل خورشیدی,

مدیرکل امور عشایر خراسان‌‍جنوبی با بیان این‌که امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشترین اعتبارات ملی را از سازمان امور عشایر کشور دریافت کردیم، گفت: اداره کل امور عشایر تاکنون ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره یک ساله در اختیار عشایر قرار داده که از این میزان ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ده درصد یک ساله در راستای طرح زنجیره تولید گوشت است و ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه که در اختیار تشکل‌های عشایری قرار می‌گیرد.

,

عصمتی‌پور به تولید برق برای مناطق عشایری استان از طریق پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: سهمیه خراسان جنوبی برای دریافت پنل خورشیدی یک هزار و ۲۰۰ پنل برای تامین برق عشایر است که تاکنون کار شناسایی عشایر و تامین هزینه انجام شده و پنل‌ها به زودی بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۴۳۴ پنل خورشیدی از طرف سازمان امور عشایر به صورت رایگان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بین عشایر استان توزیع شده است.

,

تامین علوفه

, تامین علوفه, تامین علوفه,

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی در مورد تامین علوفه برای دام‌های عشایر استان از ایجاد سیلوی ذخیره‌سازی ذرت علوفه‌ای برای ماه‌های سرد سال در شهرستان زیرکوه خبر داد و بیان کرد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این سیلو به تعاونی عشایری زیرکوه کمک شده است.

,

عصمتی پور با بیان این‌که ۵ هزار تن ذرت سیلو شده در شهرستان زیرکوه وجود دارد، گفت: کار توزیع ذرت از ابتدای بهمن ماه در استان آغاز شده و هدف از این اقدام تامین علوفه سالم، ارزان قیمت و با کیفیت است تا در اختیار عشایر قرار گیرد.

,

ایجاد شغل برای عشایر با همکاری بنیاد برکت/ ۴۵ درصد عشایر استان بیمه هستند

, ایجاد شغل برای عشایر با همکاری بنیاد برکت/ ۴۵ درصد عشایر استان بیمه هستند, ایجاد شغل برای عشایر با همکاری بنیاد برکت/ ۴۵ درصد عشایر استان بیمه هستند,

وی به همکاری بنیاد برکت برای تامین دام سبک و ایجاد شغل برای عشایر استان اشاره کرد و افزود: امسال تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای خرید و نگهداری دام عشایر با همکاری بنیاد برکت در اختیار عشایر استان که شغل نداشتند قرار داده شده است.

,

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی به افتتاح پروژه بزرگ تامین آب آشامیدنی انسان و دام عشایر در محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان طی دهه فجر اشاره و بیان کرد: اعتبار این پروژه ۱۷۵ میلیارد ریال است و ۲۸۰ خانوار از آن بهره‌مند شدند.

,

عصمتی‌پور در مورد بیمه عشایر استان اظهار کرد: برای هشت تعاونی عشایری کد بیمه روستایی و عشایری دریافت شده و تاکنون ۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفته‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای واکسیناسیون دام عشایر استان نیز امسال تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل دامپزشکی منعقد شده تا واکسیناسیون دام عشایر به صورت رایگان انجام شود. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه