اخبار داغ

بررسی حواشی شعار علیه روحانی؛

مطالبه اصلی فراموش نشود/ سینه‌چاکان فعلی برای فتنه ۸۸ نیز گریبان پاره می‌کردند

مطالبه اصلی فراموش نشود/ سینه‌چاکان فعلی برای فتنه ۸۸ نیز گریبان پاره می‌کردند
بیضایی گفت: نفس این عمل زشت نباید ما را از موضوع اصلی که همان نارضایتی مردم به بی عدالتی و تبعیض و ناکارآمدی دولت فعلی است گمراه نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یک هفته از ۲۲ بهمن تماشایی مردم ایران میگذرد. مراسمی‌که با ابتکار مردم به یکی از بی‌بدیل‌ترین جشن‌های انقلاب تبدیل شد. در حاشیه این مراسم چند جوان اصفهانی، شعارهایی سر دادند که از آن روز تا همین امروز دستمایه مانور حامیان دولت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

چند جوان معدود که به احتمال زیاد از روی دلخوشی یا ناآگاهی علیه رئیس جمهور شعار مرده‌باد سر دادند شاید نمی‌دانستند این حرکتشان با بازی سیاسی حامیان دولت همراه خواهد بود.

,

احمدرضا بیضایی استاد دانشگاه و فعال سیاسی فرهنگی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج به اتفاقات اخیر و ماجرای شعار علیه روحانی واکنش داد و اظهار داشت: ما باید چند موضوع را اینجا دسته بندی کنیم. اولین و مهمترین موضوع این است که توهین به هر مقام جمهوری اسلامی‌اشتباه و کار بدی است خصوصا این مقام رئیس جمهور و برآمده از رای مردم باشد.

,

دومین موضوع این است که توهین به رئیس جمهور برای اولین بار در این کشور رخ نداده چراکه در در دوره قبل عکس رئیس جمهور را آتش زدند و به او فحش دادند اما در هر زمان و مکانی این عمل محکوم است.

,

بیضایی ادامه‌ داد: موضوع مهم این است که نفس این عمل زشت نباید ما را از موضوع اصلی که همان نارضایتی مردم به بی عدالتی و تبعیض و ناکارآمدی دولت فعلی است گمراه نماید.

,

وی افزود: بر فرض و احتمال ضعیف، اگر این شعارها ساماندهی شده باشد، باید با عوامل آن برخود کرد اما آنچه از تصاویر بر میآید، چند جوان از روی غفلت و ناآگاهی شعار داده‌اند که می‌بایست با آنها با رأفت اسلامی‌برخورد شود و این موضوع به قوه قضاییه بازمی‌گردد.

,

فعال فرهنگی و سیاسی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید داشت: موضوع دیگر قابل اهمیت در این ماجرا، تفاوت در برخوردهاست. اگر یادتان باشد در فتنه ۸۸، در کف خیابان برخی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند، سوال اینجاست آنهایی که اکنون برای توهین به رئیس جمهور سینه چاک میکنند، آیا آن زمان محکوم کردند یا اصلا هم اکنون جرات محکوم کردن آن شعارها را دارند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه