اخبار داغ

از تالار شیشه ای چه خبر؟

تغییر نوسان دامنه در بورس و اثر آن بر بازار

تغییر نوسان دامنه در بورس و اثر آن بر بازار
یک هفته تا اجرایی شدن این مصوبه زمان بود که استقبال بازار از این مصوبه رویه مثبت بود و باعث شد بازار در هفته گذشته روند رو به رشدی را ادامه دهد و حتی در اولین روز اجرای این مصوبه نیز بازار رشد قابل توجه ای داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از اینکه بازار سرمایه روند نزولی به خود گرفت، با ادامه این روند سعی شد از این بازار حمایت شود و این حمایت در خبرها و جهت دهی ها به این بازار بود که در مجموع نتوانست موثر واقع شود و همچنان نیز این بازار روند نزولی را ادامه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بعد از تغییرات مدیریتی در بورس صحبت از تغییر نوسان شد؛ تغییر نوسان با هدف اینکه بتواند ریسک سرمایه گذاری در بازار را کم کند، ایجاد می شود، تحلیل هایی مخلفی در مورد مصوب های جدید مطرح شد، اما شاید مهمترین مصوبه جدید تغییر دامنه نوسان بود که کفه مثبت تا بیش از دو برابر از منفی سنگینی می کرد.

,

یک هفته تا اجرایی شدن این مصوبه زمان بود که استقبال بازار از این مصوبه رویه مثبت بود و باعث شد بازار در هفته گذشته روند رو به رشدی را ادامه دهد و حتی در اولین روز اجرای این مصوبه نیز بازار رشد قابل توجه ای داشت.

,

اما بازار در روز یکشنبه با رشد کمی رو به رو شد تا مقدمه منفی روز دوشنبه ایجاد شود و در سومین روز اجرای مصوبه بازار با رشد منفی روبرو شد؛ تا بازار روزی کاملاً متفاوت با روز شروع این مصوبه را به خود ببیند.

,

از نگاه کلی تغییر دامنه نوسان می تواند عامل مهمی برای ایجاد انگیزه باشد اما به نظر همچنان نیز بی اعتمادی از سوی سهماداران خرد باعث می شود آنها با دیدهای نوسانی به بازار نگاه کنند که به نظر همین بی اعتمادی و این نگاه سدی در مقابل رشد بازار است، اما راهکار خروج از این رفت و برگشت ها چیست؟

,

به نظر می رسد برای اینکه بتوانیم از شرایط فعلی خارج شویم باید علاوه بر اینکه باید موج منفی به بازار وارد نکنیم، حمایت از بازار به شکلی باشد که بتواند اعتماد به بازار را بازگرداند؛ از این رو قاعدتا تغییر دامنه نوسان به تنهایی نمی تواند این اعتماد را ایجاد کند چرا که حرفه ای ها از این حمایت به نفع خود سود می برند و افراد با علم کمتر که در این یکساله وارد بازار شدند همچنان به دنبال خروج از بازار هستند. و هز لحظه ای که ضرر آن ها کمتر شود و یا حتی به صفر برسد این اتفاق می افتد و عرضه ها دوباره بازار را منفی خواهد کرد؛ بنابراین نیاز است که حمایت ها فراتر از این باشد؛ اما در حال حاضر اگر تفکر این باشد که بازار سرمایه در کوتاه مدت صعودی باشد یک فرصت ایده ال برای ورود سرمایه است که باید دید چه مقدار از سرمایه گذاران با این دید در بازار ورود می کنند.

,

بسیاری نیز معتقدند شاخص باید از یک میلیون و 350 هزار واحد عبور کند تا علاقه برخی از سرمایه گذارن برای ورود به این بازار بیشتر شود اما به هر حال بازار در مرز صعود و یا سقوط قرار گرفته است و حرکت بازار در چند روز آینده می تواند دید عمومی به این بازار را مثبت یا منفی گرداند.

,

انتظار این است که مصوبه های جدید و خصوصا تغییر دامنه نوسان به رشد بازار کمک کند اما از طرفی اگر این اتفاق نیفتاد و شاخص از یک میلیون و 100 هزار واحد پایین تر رفت و یا اینکه در همین حوالی نوسان داشت به عبارتی باید گفت جذب اعتماد دوباره سرمایه گذاران بسیار سخت خواهد بود.

,

در این میان صندوق پالایش یکم هم که با قیمت 10 هزار تومان برای هر واحد فروخته شد هنوز نتوانسته به سود برای خریدارن برسد و در مرز درگیر مقاومت 10 هزار تومان است که بازهم در این دو روز سیر منفی پیدا کرده است و همچنان خریدارن این صندوق در ضرر هستند.

,

به طور کلی به نظر می رسد بازار تا نیمه هفته آتی روزهای سرنوشت سازی را پیش رو خواهد داشت چرا که روند بازار می تواند به ورود و یا خروج پول حقیقی در نهایت منجر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه