اخبار داغ

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با دانا:

روش‌های «توالی‌یابی» راهکار شناسایی کرونای انگلیسی/ مردم وحشت نکنند؛ نوع جدید کرونا فقط واگیردار تر است

روش‌های «توالی‌یابی» راهکار شناسایی کرونای انگلیسی/ مردم وحشت نکنند؛ نوع جدید کرونا فقط واگیردار تر است
استاد اپیدمیولوژی با توصیه به اینکه مردم باید نسبت به انتقال بیماری به دیگران نگران باشند،گفت: برای شناسایی یک گونه مشخص از ویروس کرونا باید از روش های توالی یابی ژنتیک استفاده کرد.
[

دکتر مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با شیوه کشف و شناسایی بیمارانی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و یا مشکوک به وجود ویروس جهش یافته اند اظهار کرد: برای تشخیص کرونا از آزمایش پی‌سی‌آر یا آزمایش ژنتیکی ته حلق که در بسیاری از مراکز کشور امروز موجود است، استفاده می شود.

, دکتر مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر مسعود یونسیان, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آزمایش پی‌سی‌آر, آزمایش ژنتیکی ته حلق,
 
,
وی افزود: اگر بخواهیم یک گونه مشخص از ویروس کرونا را شناسایی کنیم، در این صورت باید از روش های توالی یابی ژنتیک استفاده کرد و دستگاه های خاصی هستند که در برخی از مراکز درمانی این دستگاه ها وجود دارد و گونه انگلیسی را شناسایی می‌کنند.
, اگر بخواهیم یک گونه مشخص از ویروس کرونا را شناسایی کنیم، در این صورت باید از روش های توالی یابی ژنتیک استفاده کرد و دستگاه های خاصی هستند که در برخی از مراکز درمانی این دستگاه ها وجود دارد و گونه انگلیسی را شناسایی می‌کنند., روش های توالی یابی ژنتیک,
 
,
 
,
, , ,
تصویر آرشیوی مربوط به آزمایش تعیین توالی ژنوم ویروس کرونا است
, تصویر آرشیوی مربوط به آزمایش تعیین توالی ژنوم ویروس کرونا است,
 
,
 
,
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تفاوت هزینه‌های پرداختی تست کرونای چینی و انگلیسی، عنوان کرد: در مراکز دولتی هزینه‌های تست کرونا از سوی مردم پرداخت می‌شود، اما در مجموع هزینه های آزمایش تست پی‌سی‌آر در کرونای انگلیسی بیشتر از تست کرونای چینی است.
, تفاوت هزینه‌های پرداختی تست کرونای چینی و انگلیسی,
 
,
وی در توصیه‌ای به مردم، اظهار کرد: مردم سعی کنند از وجود ویروس کرونا و انواع انگلیسی و آفریقایی کرونا سردرگم وحشت زده نباشند؛ چراکه علائم بیماری و شیوه های مقابله با بیماری کرونا با دیگری متفاوت نیست، گرچه عده ای گفته اند کشندگی و شدت آن بیشتر است؛ اما این تأیید شده نیست و تنها می توان سرایت پذیری و واگیرداری آن را بالا دانست.
,
 
,
وی تاکید کرد: مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و  نسبت به انتقال این ویروس به دیگران نگران باشند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه