اخبار داغ

دومینوی ناتمام گرانی‌ها در بازار لرستان/ مرغ باز هم پرکشید

دومینوی ناتمام گرانی‌ها در بازار لرستان/ مرغ باز هم پرکشید
در حالی که هنوز مشکل روغن در بازار برطرف نشده، کمبود مرغ هم به آن اضافه شده است؛ بی توجهی مسئولان سبب شده هر روز در بازار بین عرضه و تقاضا مشکلاتی ایجاد و در این شرایط مردم متضرر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، قیمت مرغ و تخم مرغ به عنوان کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم، مدام در حال نوسان است، اگرچه تلاطم و آشفتگی ها در بازار بسیار زیاد است و هر روز قرعه کمبود و نایاب شدن به نام یکی از کالاها می افتد، اما این روزها بی ثباتی قیمت در بازار مرغ موج می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
از ابتدای سال تاکنون چندین بار قیمت مرغ بالا رفت به طوری که از ۹ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان رسیده اما باز هم با قیمت بالا در بازار نایاب شده است به طوری که صفوف طولانی جلوی مرغ فروشی ها گویای کمبود مرغ در بازار است.
,
 
,
قیمت بالای گوشت قرمز و ماهی سبب شده تا این دو پروتئین جای زیادی در سبد خانوارها نداشته باشند، اما نبود مرغ در این روزها، عدم دسترسی به مواد پروتئینی را دو چندان کرده است.
,
 
,
در حالی که هنوز نیاز بازار به روغن تامین نشده و قفسه های بسیاری از فروشگاه ها، خالی از روغن است، این روزها مرغ هم پرواز کرده و دست بسیاری از مصرف کنندگان به آن نمی رسد.
,
 
,
, ,
 
,
صف های تهیه اقلام ضروری و شیوع کرونا
, صف های تهیه اقلام ضروری و شیوع کرونا, صف های تهیه اقلام ضروری و شیوع کرونا,
 
,
علیرغم اینکه بارها هشدار داده شده که برای جلویگیری از شیوع کرونا لازم است از حضور در تجمعات خودداری شود اما کمبود چنین اقلام پرمصرف و ضروری سبب شده تا هر روز در مقابل فروشگاه ها و مرغ فروشی ها صف های طولانی برای تهیه این کالاها تشکیل شود.
,
 
,
این در حالیست که باز هم مسئولین توپ کمبود مرغ در بازار را به سمت مردم پاس می دهند و می گویند تقاضای بیش از اندازه سبب کمبود مرغ در بازار شده است در حالی که با تعطیلی تالارهای عروسی و عدم برگزاری بسیاری از مراسمات، نیاز به مرغ به نظر می رسد نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم یافته است.
,
 
,
چندی پیش کمبود نهاده ها و قیمت بالای آنها در مرغداریها علت اصلی کمبود این کالا عنوان شد اما امروز تفاوت قیمت بین استان و استان های همجوار علت کمبود مرغ در بازار شده به طوری که هم اکنون قیمت مرغ در بازار لرستان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و گفته می شود قیمت مرغ در استان های همجوار تا ۲۷ هزار تومان هم رسیده و این سبب شده تا مرغداریها تمایل داشته باشند مرغ ها را به استان های همجوار بفروشند.
,
 
,
درحالی که حدود یک ماه تا پایان سال باقی مانده و می طلبد نیازهای اصلی از جمله روغن، برنج، گوشت و مرغ به اندازه کافی در دسترس قرار گیرد اما به نظر می رسد ستاد تنظیم بازار به خوبی تنظیم نشده و مشکلات هر روز بر روی یکی از اقلام، آوار می شود.
,
 
,
لزوم تشدید نظارت بر بازار
, لزوم تشدید نظارت بر بازار, لزوم تشدید نظارت بر بازار,
 
,
روزبهانی یکی از شهروندان لرستانی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: این روزها که فقط برای تهیه کالاها و نیازهای اصلی وارد بازار می شویم اما متاسفانه کمبود برخی از اقلام سبب شده تا مردم هر روز باید در صف یک کالا ساعتها بمانند.
,
 
,
وی افزود: یک روز کمبود قند و شکر بود، بعد برنج و روغن و حالا نوبت مرغ است که در شرایط کرونایی چاره ای نیست جز این که ساعتها در صف باشیم تا بتوانیم مرغ را تهیه کنیم.
,
 
,
این شهروند لرستانی تصریح کرد: مسئولین باید برای بازار فکری اساسی داشته باشند و اجازه ندهند عده ای سود جو اینگونه کالاهای اساسی مردم را در دسترس قرار ندهند و تنها با نظارت مسئولین در بازار این مشکل برطرف می شود.
,
 
,
روزبهانی خاطر نشان کرد: وقتی روغن در قفسه فروشگاه نیست و مرغ در مغازه مرغ فروشی، چرا مسئولان اصرار دارند بگویند کمبودی نداریم؟ اگر کمبودی نیست چرا مانند همیشه این کالا به اندازه کافی در دسترس قرار نمی گیرد؟
,
, ,
 
,
روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان مصرف می شود
, روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان مصرف می شود, روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان مصرف می شود,
 
,
بختیار رازانی سرپرست صمت لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: نهاده ها به اندازه کافی در اختیار مرغداریها قرار می گیرد و برای این که مرغ های تولیدی در خود استان توزیع شود، در جلسه ای که برگزار شد مقرر گردید از خروج مرغ از استان جلوگیری شود.
,
 
,
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، ممنوعیت قطعه کردن مرغ بوده چرا که در برخی از موارد مرغ ها قطعه قطعه می شوند و با قیمتی بیشتر در بازار عرضه می گردد.
,
 
,
سرپرست صمت لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاده ها به صورت دولتی در اختیار مرغداریها قرار می گیرد، مرغدار مکلف است به همان میزان مرغ را تحویل دهد که در این راستا قرار شد اکیپ هایی از مرغداری تا کشتارگاه و از کشتارگاه تا عمده فروشی و خرده فروشی نظارت لازم را داشته باشند.
,
 
,
رازانی عنوان کرد: به نظر می رسد با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، مشکل عرضه مرغ برطرف می شود و اگر به همین صورت بین عرضه و تقاضا ناهماهنگی باشد، مرغ های منجمد را در استان توزیع خواهیم کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه استان مازاد بر نیاز مرغ تولید می کند، گفت: روزانه ۱۶۰ تن مرغ در استان تولید می شود که نیاز استان حدود ۱۰۰ تن می باشد و اگر همین میزان تولید در بازار استان عرضه شود قیمت ها تغییر پیدا نخواهد کرد.
,
 
,
هر ماه بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی می شود
, هر ماه بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی می شود, هر ماه بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی می شود,
 
,
محمد علی جعفرپور مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: تولید مرغ در استان مشکلی ندارد و به نظر می رسد تقاضا افزایش یافته است و مشکل بازار مرغ به دلیل قیمت و کشش بازار در استان های همجوار است.
,
 
,
وی افزود: در دو ماه گذشته ۷.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده و به طور متوسط هر ماه بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی می شود.
,
 
,
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود.
,
 
,
, ,
 
,
نظارت اکیپ هایی بر بازار مرغ
, نظارت اکیپ هایی بر بازار مرغ, نظارت اکیپ هایی بر بازار مرغ,
 
,
ناصر نجیب زاده معاون امور دام جهاد کشاورزی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: هم اکنون چند اکیپ بر تامین و نظارت بازار مرغ نظارت می کنند و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده انتظار می رود که طی روزهای آینده این مشکل برطرف شود.
,
 
,
وی افزود: بخشی از کمبود مربوط به اختلاف قیمت مرغ در استان و دیگر شهرها است که برخی به دنبال منافع خود هستند و مرغ ها را در شهرهای دیگر عرضه می کنند و همین امر سبب عرضه کم می شود که با نظارت ها، این مشکل برطرف می شود.
,
 
,
نیاز است مسئولین برای تامین مرغ به اندازه کافی تلاش کنند و با نظارت بیشتر بر بازار این مشکلات برطرف می شود، همچنین مرغ های تولیدی و سایر اقلام پرمصرف با نظارت کافی به خوبی به دست مصرف کننده می رسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه