اخبار داغ

اعتلای بسیج در خدمت رسانی مردمی است؛

اشتغالزایی ۳ هزار نفر؛ دستاورد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در جنوب شرق/تسهیلات ‏بسیج سازندگی فرصتی برای کارآفرینی و رونق تولید ‏است

اشتغالزایی ۳ هزار نفر؛ دستاورد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در جنوب شرق/تسهیلات ‏بسیج سازندگی فرصتی برای کارآفرینی و رونق تولید ‏است
بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان در یکسال گذشته با اجرای طرح های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال قریب به سه هزار نفر، گامی بلند به سوی رونق تولید و اشتغالزایی نیز برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه واژه اقتصاد مقاومتی، اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح شد، بیان کرد: از آنجایی که خودباوری، همت و تلاش مضاعف، ولایت‌پذیری، سازندگی و کارآفرینی از آموزه های ارزشمند فرهنگ بسیجی به شمار می رود با دستاویز شدن به آنها در عرصه های مختلف محرومیت زدایی، عمران، آبادانی، اشتغالزایی و سایر موارد می توان در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کرد، چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اجرای ساز و کارهای متعددی بوده که افزایش اعتماد به نفس، درون زایی، برون گرایی، اتکا به خود و استفاده از ظرفیت جوانان از مهمترین آنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور همگانی است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور همگانی است، باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید تفکر اقتصاد مقاومتی حاصل پیش برندگی کشور در حوزه اقتصاد و ایجاد رفاه نسبی باشد.

این مقام مسئول یکی از اقدامات بسیج سازندگی در سیستان وبلوچستان را ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح اعتلای بسیج با محوریت خدمت به مردم یا مشارکت دادن آنان در خدمات اجتماعی، امید به زندگی و رونق تولید را در بین اقشار مختلف افزایش دادیم؛ به گونه ای که افتتاح یک کارگاه خیاطی در شهرستان هیرمند روز گذشته به مناسبت هفته تبیین نقش بسیج سازندگی در دوران دفاع مقدس یکی از خروجی های این طرح به شمار می رود.

رونق تولید با طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای پروژه های اقتصادی مقاومتی و محرومیت زدایی در بخش صندوق های قرض الحسنه و طرح اعتلای بسیج به صورت پایدار و فصلی قریب به سه هزار نفر اشتغال در تمامی عرصه ها ایجاد شده است.
 
, تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور همگانی است, تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور همگانی است,
,
,
,
,
,
, رونق تولید با طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج, رونق تولید با طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج,
,
,
,

 
, ,
,
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارگاه بسته بندی حبوبات و صنایع تبدیلی در شهرستان هیرمند یکی از اقدامات مهمی است که توانستیم با اخذ مجوز های کامل و دریافت کدهای بهداشتی در راستای حمایت از تولیدات بومی و محلی منطقه مانند کشک، آچار، ادویه و رشته با برند بومی، نقش مهمی در اشتغال و پویایی منطقه ایفا کنیم.

وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در راستای پشتیبانی بیشتر، پیشنهاد حمایت از تولیدات بومی و محلی منطقه را در راستای حفظ این صنایع و کمک به معیشت کارآفرینان، در بسته های حمایتی کمک های مومنانه ارائه کرده ایم تا در صورت موافقت این اقلام جایگزین تن ماهی و سایر موارد شوند.

ملایی خاطر نشان کرد: افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی و کارگاه قالب بافی در شهرستان زابل، برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و کسب و کار و دوره های مرتبط با عرصه های اقتصادمقاومتی در اقصی نقاط استان طی هفته بسیج سازندگی از دیگر برنامه ها در دستور کار است.

گام های سازنده بسیج در مسیر "اقتصاد مقاومتی"

وی اذعان کرد: بسیج سازندگی از دیرباز با ورود میدانی و عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال تمام همت و تلاش خود را در محرومیت زدایی استان بکارگیری کرده به گونه ای که احداث و افتتاح دهکده های کوچک پرورش طیور، دام، آبزیان و ماکیان در عرصه اقتصاد مقاومتی، و همچنین با ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه های زراعی، باغی، ترشیجات، ادویه و سایر موارد که نیاز به فرآوری دارند ورود کرده، که در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی مانند سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی نیز اقدام به برگزاری دوره های مهارتی و گواهی مهارت به کارآموزان و کارآفرینان کرده است.
 
,
,
,
,
,
,
, گام های سازنده بسیج در مسیر "اقتصاد مقاومتی", گام های سازنده بسیج در مسیر "اقتصاد مقاومتی",
,
,
,

 
, ,
,
این مقام مسئول ادامه داد: در راستای بازاریابی و فروش محصولات تولید شده بومی و محلی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نیز طی انعقاد تفاهم نامه ای با "دیجی کالا" و "سلام" زمینه فروش محصولات کارآفرینان را تسهیل کرده ایم، به گونه ای که افراد می توانند تولیدات بومی و محلی را به صورت رایگان در این دو مرکز فروش بارگذاری کرده تا مردم سراسر کشور برای ثبت سفارش و خرید محصولات اقدام کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ایجاد و راه اندازی یک "هاب مسجدی" برای جمع آوری محصولات تولیدی کارآفرینان استان در عرصه استانداردسازی، بسته بندی، برند و بازار فروش اشاره کرد و افزود: بنیاد تعاون بسیج در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و افرادی که سرمایه کافی برای ایجاد کسب و کار ندارد، ورود کرده تا با ارائه تسهیلات قرض الحسنه در راستای ایجاد اشتغال و تحقق جهش تولید، ایفای نقش کند.

امیدهایی که بسیج سازندگی روشن کرد

مسئول بسیج سازندگی استان خاطر نشان کرد: در راستای تداوم زمایش کمک مومنانه و کمک به افراد آسیب پذیر از ویروس منحوس کرونا روز گذشته با حضور فرمانده سپاه سلمان در شمال استان مراسم نمادین توزیع پنج هزار بسته معیشتی در سیستان وبلوچستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این راستا هزار و  665 بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان و محرومان پنج شهر سیستان توزیع و مابقی بسته ها در سایر نقاط استان بین جامعه هدف پخش شد.
 
,
,
,
,
, امیدهایی که بسیج سازندگی روشن کرد, امیدهایی که بسیج سازندگی روشن کرد,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
ملایی گفت: امروز بسیج سازندگی پا جای پای جهادگران گذاشته و تلاش می‌کند در هر عرصه‌ای که نیاز باشد در خدمت مردم جامعه حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشد و بدون هیچ چشم داشت و منتی به مردم خدمات ارزنده ایفا کند.

گفتنی است برابر اطلس جهادی هزار و ۴۷۰ گروه جهادی ثبت شده در استان هستند که بر اساس توانمندی و تخصصی که دارند رصد و بنا به نوع توانمندی‌های خود  جهت خدمت رسانی به مردم اعلام آمادگی  می‌کنند که هم اکنون گروه‌های جهادی در حال ایفای نقش و رسالت خود در پروژه‌های عمرانی، کمک مومنانه و عرصه خدمت به مردم ایفای نقش می‌کنند.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه