اخبار داغ

گزارشی به مناسبت روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی؛

واردات نمونه‌‌های داخلی برای کارآفرین کمرشکن است/ مخترع البرزی مانع خروج ارز از کشور شد

واردات نمونه‌‌های داخلی برای کارآفرین کمرشکن است/ مخترع البرزی مانع خروج ارز از کشور شد
کارآفرینان در ابتدای راه پرپیچ و خم تولید محصول با به کارگیری سرمایه خود، تمام مخاطرات اجتماعی و مالی را به جان می خرند تا عامل رشد خود و کشورشان باشند. توسعه کارآفرینی در همه کشورها همواره با موانعی جدی مواجه بوده و این اقدام در ایران نیز نیازمند عزم ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اعمال تحریم های یک جانبه و غیر قانونی یکی از ابزارهای نظام سلطه برای وارد کردن فشار بر ایران بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مقام معظم رهبری در مقابل رویکردی که در طول ۳۵ سال گذشته همواره آمریکا به اجرا می گذاشت، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یاد کردند.

,

اقتصاد کشوری که دارای جهان بینی خاصی است و این جهان بینی با منابع ابرقدرت های دنیا در تضاد است، اقتصاد خاصی خواهد بود چرا که دشمنی با این کشور همیشه ادامه دارد و در هر دوره ای به شکلی بروز می کند. از این رو، باید همه ساز و کارها و اجزای کشوری مثل ایران به گونه ای طراحی شوند که از آن در برابر تهدیدات حفاظت کنند و مسیر رسیدن به اهداف کشور را هموار سازند.

,

یکی از مصادیق دشمنی با جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد، تحریم نفتی است. وابستگی کشور به درآمدهای نفتی مسئله ای است که دشمنان  از آن برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.

,

تحریم های نفتی با هدف کاهش درآمدهای نفتی ایران و تحت فشار قرار گرفتن دولت و مردم طراحی شده اند. با توجه به منشور اساسی اصل ۴۴ قانون اساسی و دستور مقام معظم رهبری برای تسریع انجام واگذاری بخش های مختلف اقتصادی به بخش خصوصی در راستای احکام برنامه چهارم و سند چشم انداز بیست ساله کشور حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی دولت می تواند گام مثبتی در جهت شکوفایی اقتصادی کشور با تاکید بر افزایش رشد اقتصادی، کاهش میزان بیکاری و جلوگیری از هزینه های مضاعف باشد.

,

توسعه کارآفرینی در همه کشورها همواره با موانعی جدی رو به رو بوده، از این رو، توسعه کارآفرینی در ایران نیز نیازمند عزم ملی است.

,

متاسفانه در سال های اخیر که کشور دچار یک جنگ اقتصادی شده است و دولتی ها چشم خود را به خارج از ایران دوخته اند و در نتیجه، مولفه های اقتصاد مقاومتی که حمایت از تولید ملی، نخبگان، توان داخلی و ... است مورد بی مهری قرار گرفته است.

,

کارآفرینان بسیار خوبی در استان البرز در زمینه های مختلف فعالیت می کنند، اما مهمترین مشکل آنها حمایت است. کارآفرین به جای پول، بستری برای رشد در کشور می خواهد اما دولت یازدهم چه امکاناتی برای این عزیزان فراهم کرده است؟!

,
, ,

خودکفایی معلولان با اشتغال‌زایی ۷۵۰۰ نفری/بانوی کارآفرینِ البرزی نان آور سفره توانیابان شد

, خودکفایی معلولان با اشتغال‌زایی ۷۵۰۰ نفری/بانوی کارآفرینِ البرزی نان آور سفره توانیابان شد, خودکفایی معلولان با اشتغال‌زایی ۷۵۰۰ نفری/بانوی کارآفرینِ البرزی نان آور سفره توانیابان شد,

"راحله رحیمی" از کارآفرینان استان البرز که توانسته است در زمینه قالیبافی، گلیم بافی و... ۷۵۰۰ نفر که بیشتر آنها از جامعه معلولین هستند  را در کشور به اشتغال‌زایی برساند، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مهمترین دغدغه منِ کارآفرین حمایت است، من برای تولید محصولات خودم به مواد اولیه احتیاج دارم، مواد اولیه ای که به دلیل تحریم ها مبالغش سر به فلک کشیده است، اما متاسفانه بستری در کشور فراهم نیست که مواد اولیه پس از تولید مبالغش برگردانده شود.

, تیتریک,

وی ادامه داد: دومین مشکل منِ کارآفرین وجود بازارهای داخلی و خارجی است. امروز اقتصاد بر خانواده ها فشار وارد کرده و کمتر خانواده های ایرانی تقاضای خرید فرش دستبافت را دارند ولی این امکان در خارج از کشور وجود دارد.

,

این کارآفرین استانی تصریح کرد: البته ما همین الان بدون حمایت نیز به پنج کشور محصولات خود را عرضه می کنیم و به شدت از قالی و گلیم ایرانی استقبال می کنند اما این حمایت در کشور خودمان وجود ندارد.

,

رحیمی گفت: من به اقشار مختلف جامعه اعم از نابینایان، معلولین، معتادان، زنان سرپرست خانوار و… را در اداره بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و مساجد استان قالیبافی، جاجیم بافی و گلیم بافی آموزش دادم و با این هنر توانستم ۷۵۰۰ نفر را در استان به اشتغال‌زایی رسانده و خودکفا کنم، اما وقتی از مسئولین درخواست تجهیزات کردم هیچ کدام از من حمایتی نکردند و من به دلیل علاقه ای که دارم این کار را ادامه می دهم تا بتوانم در سراسر ایران قالیباف تربیت کنم و این هنر را گسترش دهم.

,

وی افزود: در همه جای دنیا کارآفرین جایگاه ویژه ای دارد، ولی من در استان البرز تنها با علاقه ای که داشته ام کار را ادامه دادم و علاقه من اشتغال‌زایی معلولان است اما گاهی بی مهری ها باعث سست شدن انسان می شود. البته من هرگز خسته نشده ام و  بی مهری ها روز به روز من را در هدفم ثابت قدم تر می کند.

,
, ,

 صادرات "آب شیرین کن حرارتی" به بیش از ۷ کشور دنیا

,  صادرات "آب شیرین کن حرارتی" به بیش از ۷ کشور دنیا,  صادرات "آب شیرین کن حرارتی" به بیش از ۷ کشور دنیا,

"مهدی معمار زاده" مدرس دانشگاه، پژوهشگر، مخترع و کارآفرین البرزی است که تاکنون توانسته چندین اختراع در زمینه آب و فاضلاب را به ثبت برساند و رتبه سوم کشوری جشنواره خوارزمی را با اختراع دستگاه "فاضلاب به آب شرب" از آن خود کند در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من با هزینه شخصی خودم ساخت و گسترش این دستگاه را شروع کردم و فقط با شرکت در نمایشگاه های فناوری توانسته ام دستگاه را به جامعه معرفی کنم و هنوز تبلیغات گسترده ای انجام نداده ام.

, تیتریک,

این دستگاه اختراعی است که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، سوریه، تاجیکستان و... صادر می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه جلوی خروج ارز از کشور را گرفت، بیان کرد: با توجه به اینکه تمام قطعات این دستگاه داخلی است جلوی خروج ارز را می گیرد و چون برای اولین بار در ایران ساخته شده و قیمت پایینی هم دارد می تواند صادرات خوبی داشته و ارز آوری داشته باشد.

,

این پژوهشگر افزود: بهترین توصیه به مخترعین مشتاق و کسانی که در آرزوی کارآفرینی و اختراع به سر می‌برند، اعتماد به خود، در راه‌اندازی کسب‌وکار و اجرایی سازی ایده خلق‌شده است. چالش‌ها، موانع و مشکلات وجود دارند، اما در جهان اختراع و کارآفرینی، هیچ سقف شیشه‌ای وجود ندارد. تنها محدودیت، عدم جاه‌طلبی است که آن را هم خودتان ممکن است تحمیل نمایید.

, .,

وی با بیان اینکه ۲۰ سال در عرصه تولید دستگاه های فاضلاب و آب فعالیت می کند، گفت: با پیوند صنعت آب و فاضلاب و مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی قند کرج، ایده من از اختراع به تولید انبوه رسید، چیزی که در حد شعار مانده بود و در صورت تحقق در دنیای اشتغال جوانان غوغا به پا می کند.

, .,

معمارزاده تاکید کرد: من و تمام جوانان این کشور برای ثبت ایده و کارآفرینی احتیاج به اعتماد مسئولان داریم. من با هزینه شخصی خودم ایده ام را به تولید انبوه رساندم و از این بابت پشیمان نیستم، زیرا مطمئن بودم که ایده ام سرمایه ام را چندین برابر می کند ولی اگر منتظر حمایت های مالی مسئولین و... بودم هنوز ایده ام در حد تولید یک دستگاه باقی می ماند.

, .,

وی تنها انتظار خود از مسئولین را مساعدت از طریق رسانه های عمومی برای شرکت در نمایشگاه ها و تبلیغات دانست و خاطرنشان کرد: ما برای شرکت در یک نمایشگاه فناوری احتیاج به چندین روز پیگیری و نامه نگاری داریم، اما مسئولینی که در توانشان است این امر را برای پژوهشگر و مخترع فراهم سازند.

,
, ,

وقتی واردات نمونه های مشابه محصولات کمر کارآفرین را می شکند/ عدم توجه جامعه به ابتکار و تولید

, وقتی واردات نمونه های مشابه محصولات کمر کارآفرین را می شکند/ عدم توجه جامعه به ابتکار و تولید, وقتی واردات نمونه های مشابه محصولات کمر کارآفرین را می شکند/ عدم توجه جامعه به ابتکار و تولید,

کارآفرین دیگری در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هرچه توجه جامعه به تولید کمتر شود، نیازهای جامعه معطل تر می مانند و بیکاری بیشتر می شود. وقتی کسی فکری به حال شرکت های نوپا و روبه رشد نکند، مسلما آنها با مخارج سنگین بیمه و مالیات و… شکست می خورند و تمایلی به تولید نخواهند داشت، زیرا فقط وقت و سرمایه خود را هدر داده اند و هیچ کمکی در ازای آن دریافت نکرده اند.

, تیتریک,

احمد میر کاظمی که در زمینه سنگ های زینتی در استان فعالیت می کند و توانسته ۸ نفر را به اشتغال‌زایی برساند، ادامه داد: یک کارآفرین با شروع کار جدید خود، باید از سازمان ها و وزارت های گوناگون گواهی و مجوز بگیرد و به قول معروف باید هفت خان رستم را طی کند تا بتواند کارآفرین شود.

,

وی افزود: فرض کنید کارآفرینی با تمام ذوق و انگیزه اش یک محصول کاربردی تولید می کند و در اوایل کار به سود خوبی دست پیدا می کند، اما همین که قصد می کند کارش را گسترش دهد، یک نمونه از محصول وی با یک سوم هزینه نمونه داخلی به کشور وارد می شود! این کمر کارآفرین را می شکند و کارآفرین را نابود می کند. کارآفرین های زیادی در استان به این دلیل با شکست مواجه شده اند.

,

این کارآفرین استانی در خاتمه تصریح کرد: کارآفرین تازه کار باید بتواند میان دخل و خرج خود توازنی ثابت ایجاد کند، ولی با توجه به تورم و نوسان قیمت ها در بازار، این امر تقریبا غیر ممکن است و با هر تغییر قیمتی در نرخ ارز و طلا و… شوکی عجیب بر کارآفرین وارد می شود و این تازه یکی از مشکلات کارآفرینان است و اگر نداند که چه تمهیداتی بیندیشد تا جان سالم به در ببرد، ناامید از ادامه کار و محکوم به شکست می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه