اخبار داغ

واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

نمی توانیم درباره برداشته شدن تحریم ها به مردم پاسخ دهیم

نمی توانیم درباره برداشته شدن تحریم ها به مردم پاسخ دهیم
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تحریم ها برداشته خواهد شد و ما نتوانیم روال ارتباطات مالی را داشته باشیم، نمی توانیم به مردم پاسخ دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ۲۹ بهمن) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت انتصاب غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان بر سازمان استاندارد، گفت: یک ارزیابی در یک مقطع در ۲ سال قبل راجع به یکی از موضوعاتی که وزارت کشور در زمینه آن استانداران را مورد بررسی قرار می‌دهد به دست مطبوعات افتاده است در حالی که موارد ۱۰ تا پانزده‌گانه‌ای برای بررسی استانداران وجود دارد و این یکی از موارد خاص در ۲ سال پیش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمود واعظی, وزارت کشور,

وی افزود: این حق یک استاندار نیست که اگر در موارد بسیاری عملکرد مناسب داشته، به خاطر یک مورد خاص کنار گذاشته شود. کما اینکه به ما نامه‌هایی از استان خوزستان رسید که از ما می‌خواستند او را از استانداری برنداریم.

,

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری های بسیار نزدیک روسای قوه مجریه و مقننه و همچنین تشکیل کمیته مشترکی از دولت و مجلس در سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: نتیجه چنین جلسات متعددی چارچوب اصلاحی بود که به مجلس تقدیم شد.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت از همکاری با مجلس و کمیسیون تلفیق برای تصویب بودجه استقبال می کند، افزود: نتیجه توافقات و جلسات در ستاد اقتصادی دولت بررسی و پس از ارایه به مجلس کلیات لایحه اصلاحی با یک رای خوب تصویب شد لذا نباید چنین فضای خوب بوجود آمده بین دولت و مجلس با اظهار نظر یک یا دو نفر تبدیل به یک موضوع اختلافی شود.

,

واعظی در مورد FATF و بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: اگر در مجمع تشخیص برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تحریم ها برداشته خواهد شد و ما نتوانیم روال ارتباطات مالی را داشته باشیم، نمی توانیم به مردم پاسخ دهیم. امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود در راستای منافع کشور و داشتن روابط بانکی سالم باشد. آماده هستیم تا همکاری کنیم و تصمیم خوبی گرفته شود و مردم از آن سود ببرند.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: گذشته برخی بر این باور بودند چون ترامپ بنا را بر این گذاشت تا فشار حداکثری باشد و تحریم ادامه یابد، حتی اگر ما در مجمع تشخیص هم تصمیم بگیریم، این تصمیم ما در سایه تحریم‌های آمریکا عملا کارایی ندارد اما ورق عوض شده به این معنا که تمام علائمی که از روسای جمهور کشورها و مقامات سیاسی کشورهای مختلف دریافت می کنیم و اظهارنظرهایی که در داخل امریکا می‌کنند درباره بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها است. ‌

,

وی با تاکید بر اینکه  آمریکایی‌ها می گویند اول ایران برای بازگشت به برجام اقدام کند و ما هم می‌گوییم ابتدا آمریکا باید اقدام کند، اضافه کرد: به احتمال زیاد تحریم‌ها برداشته می‌شود. ما براساس اصول و مواضعی که داریم، اعلام کردیم آمریکا باید به تعهدات خود برگردد تا ما هم برگردیم. به نظر می‌رسد گذشت زمان این موضوع را روشن می‌کند.

,

واعظی در مورد تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATF، اظهار داشت: باید در مجمع تشخیص برنامه ریزی به گونه‌ای باشد تا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روال تعاملات بانکی را داشته باشیم. اگر تحریم‌ها برداشته شود و روال تعاملات بانکی به قبل بازنگردد، پاسخی برای مردم نداریم.

,

واعظی همچنین درباره سفر وزیر خارجه قطر به ایران و رایزنی‌های وی در تهران گفت: در دنیای امروز ارتباط بین همسایگان و کشورهای دوست رایج است و سفرغیرمترقبه معنایی ندارد. در واقع سفرها مثل سفرهای گذشته نیست و صبح می‌آیند و بعد از ظهر می‌روند.

,

وی افزود: این سفرها در بین کشورهای همسایه و دوست مرسوم است و تنها مربوط به ما نیست و در بسیاری از کشورهای جهان این اتفاق می‌افتد. سفر وزیر امور خارجه قطر درباره روابط دوجانبه و آینده منطقه با توجه به تغییرات در روابط آنان با عربستان بود.در این سفر گزارشی به ما دادند و نظر ما را نسبت به آینده برجام و شرایطی که بوجود آمده به عنوان یک موضوع مهم پرسیدند. نه پیغامی برای ما داشتند و نه ما پیغامی به آنان دادیم.

,

واعظی در مورد تصمیم برای روزهای عید نوروز با توجه به وجود کرونا و احتمال موج چهارم این ویروس تصریح کرد: برای برنامه نوروزی سخت‌گیری‌های ما مقداری ادامه می‌یابد. در صورت همکاری مردم، ستادهای استانی و استانداری‌ها و وجود وضعیت مناسب تا پایان اسفند-با توجه به اینکه مردم در یکسال گذشته سفر نرفته‌اند و بتوانند از این فرصت استفاده بهتری داشته باشند- سازوکار جدیدی را برای تعطیلات نوروزی خواهیم داشت.

,

وی افزود: برخلاف گذشته که هدف گردشگری ما در چند شهر و استان و تراکم تنها در شمال، مشهد، شیراز و اصفهان بود، بدنبال این هستیم تا با یک ساز و کار جدید این هدف گردشگری را به استان‌های دیگر نیز بکشانیم.

,

 واعظی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر هم آقای روحانی جلسه‌ای را در خصوص بحران کرونا گذاشته است و شنبه هم جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم از این یک ماه به خوبی استفاده کنیم و مردم همکاری کنند، سعی می‌کنیم مردم تا ایام تعطیلات مقداری آزادی تردد و سفر داشته باشند.

,

وی درباره لغو امکان ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات بیان داشت: امروز در دولت این موضوع را بحث کردیم و این بند اصلاح شد و موضوع به شرایط قبل بازمی‌گردد.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اظهارات دادستان پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در کی‌اف مبنی براینکه تاکنون تردیدها بیشتر شده، بیان داشت: در تماس‌هایی که میان مسوولان ایرانی و اوکراینی بود تمامی آنچه می‌خواستند بدانند به آنان اطلاع داده شد. دادستان پرونده در جلسات چنین اظهاراتی نکردند اما شاید به عنوان یک کار تبلیغاتی سخنانی گفتند که خیلی در جریان پشت پرده این مطلب نیستم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه