اخبار داغ

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان خبر داد؛

رشد ۵.۵ درصدی شاخص مقاوم‌سازی شهرستان فاروج با پرداخت تسهیلات مسکن محرومان

رشد ۵.۵ درصدی شاخص مقاوم‌سازی شهرستان فاروج با پرداخت تسهیلات مسکن محرومان
وحید خاکپور گفت: با پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات مسکن محرومین و بهره برداری از آن شاخص مقام سازی در شهرستان فاروج به حدود ۵۵ درصد می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید خاکپور، سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: ۳هزار فقره تسهیلات ویژه مسکن محرومین برای استان خراسان شمالی اختصاص شده که از این تعداد ۳۰۰ فقره مختص شهرستان فاروج است.

وی افزود: در تسهیلات ویژه مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال بصورت تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال هم بصورت بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

خاکپور افزود: این تسهیلات شامل کسانی می شود که در منازل خشتی و گلی و فرسوده ساکن هستند و استطاعت مالی ساخت مسکن را ندارند.

وی همچنین گفت: تا کنون از ۳۰۰ فقره تسهیلات شهرستا ۲۰۰ فقره برای عقد قرداد به بانک ها معرفی شده‌اند و مابقی هم تا پایان بهمن معرفی خواهند شد. بحث نقشه و پروانه ساخت برای کسانی که تسهیلات مسکن محرومین را دریافت می کنند رایگان بوده و این واحد ها تا تیر ماه سال آینده باید به بهره برداری برسد.

خاکپور گفت: در شهرستان فاروج ۶۸ درصد جمعیت روستایی هستند که این شاخص در استان ۴۴ درصد و در کشور ۲۸ درصد است.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج در خصوص بهسازی مسکن روستایی در شهرستان گفت: از سال ۱۳۸۴ با شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی پنج هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی با پرداخت پنج هزار و ۶۰۹ فقره تسهیلات در روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده و  شانزده هزار و ۵۸۸ نفر از این طرح برخوردار شدند.

وی با اشاره به شاخص مقاوم سازی در شهرستان که ۵.۴۹ درصد است، گفت: این شاخص از میزان استانی کمتر است که با پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات ویژه مسکن محرومین تا تیرماه سال آینده شاخص شهرستان به ۵۵ درصد خواهد رسید.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج گفت: در حوزه عمران روستایی از ۸۵ روستا سطح شهرستان برای ۷۲ روستا طرح هادی مطالعه شده و در طرح هادی ۹روستا نیز بازنگری شده است.

خاکپور اظهار داشت: از سال ۹۴ تا ۹۸ صدهزار متر مربع آسفالت در سطح روستا ها انجام شده است، امسال هم قیر رایگان به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج گفت: در بحث صدور اسناد مالکیت از ابتدای طرح با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان ۶  هزار و ۶۳۶ جلد سند مناطق روستایی و  یک هزار و ۷۸۰ جلد سند مناطق شهری شهرستان صادر شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه در شهرستان این شاخص باید به ۷۵ درصد برسد.

وی افزود: در بخش ناظران فنی ساختمان ها اولویت بر نیروهای بومی بود که کارمند یا شاغل نباشند تا بتوانند وقت بیشتری صرف کار خود کرده و هم ضمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده شهرستان فراهم شود که الحمدالله در آزمون امسال ۱۵نفر  نیروی تحصیلکرده شهرستان که اشتغال ثابتی هم نداشتند در آزمون پذیرفته شدند که با استفاده از ظرفیت آن ها نیاز شهرستان نیز در این بخش تامین می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه