اخبار داغ

گلایه مردم از افزایش قیمت اقلام خوراکی در بازار؛

خیار ۱۸ هزار و موز ۴۰ هزار تومان شد/ قیمت موز از مرغ پیشی گرفت

خیار ۱۸ هزار و موز ۴۰ هزار تومان شد/ قیمت موز از مرغ پیشی گرفت
طی یک ماه گذشته قیمت اقلام اساسی، حبوبات و میوه در بازار افزایش قابل توجهی داشته است به طوری‌که قیمت یک کیلوگرم موز 40 هزار تومان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، تامین و توزیع کالاهای اساسی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است که باید با دقت و نظارت انجام شود. چند ماهی می‌شود که در کشور و استان خراسان‌جنوبی شاهد کمبود روغن جامد، کمبود و بی‌ثباتی قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ هستیم به گونه‌ای که در برخی از نقاط استان مردم برای دریافت مایحتاج عمومی مجبور به حضور در صف‌های چند ساعته هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

کمبود کالاهای اساسی که شامل مواد غذایی می‌شود مسئله‌ای نیست که اگر به آن توجه نشود و راهکار اساسی اندیشیده نشود تاثیری در زندگی مردم نداشته باشد بلکه بلعکس، مردم اگر از تامین مسکن، خودرو، پوشاک و سایر ملزومات زندگی بگذرند از مواد غذایی نمی‌توانند بگذرند چراکه سلامت جسم به تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن است هرچند که با وجود قیمت‌های بسیار زیاد نمی‌توان به تمام نیازهای مغذی بدن پاسخ داد.

,

برای بررسی و رصد اقلام خوراکی به چند مغازه در شهر بیرجند رفتیم. قیمت‌ها اغلب نسبت به حداقل یک ماه گذشته افزایش یافته بود. مردم نیز کم و بیش در حال خرید بودند و برخی با شنیدین قیمت‌ها از خرید منصرف شده یا به خرید حداقل میزان مورد نیاز رضایت می‌دادند.

,

ابتدا به فروشگاه گوشت مرغ رفتم. تمام مرغ‌های بسته‌بندی داخل یخچال در وزن متوسط به پایین بود ‌و مغازه‌دار قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان عنوان کرد.

,

وی در مورد قیمت گوشت گوسفند نیز افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند از ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان در مغازه‌ها است اما من هر کیلوگرم گوشت گوسفند را ۱۰۵ هزار تومان می‌فروشم.

,

خرید تخم مرغ با کد ملی

,

در فروشگاه دیگری، خرید تخم‌مرغ با ارائه مشخصات از جمله نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس امکان‌پذیر بود و هرکیلوگرم تخم مرغ به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

,

وقتی دلیل گرفتن مشخصات مشتری را از مغازه‌دار پرسیدم گفت: به ما گفته شده هر مقدار تخم مرغی که به فروش می‌رسانید باید مشخصات خریدار را ثبت کنید. دلیل را نمی‌دانم.

,

افزایش ۱۰۰هزار تومانی در کیسه برنج

, افزایش ۱۰۰هزار تومانی در کیسه برنج, افزایش ۱۰۰هزار تومانی در کیسه برنج,

فروشنده دیگری نیز درباره قیمت برنج، حبوبات و قند، با بیان این‌که قیمت‌ها از ماه گذشته افزایش داشته، به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر قیمت یک کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج ایرانی ۳۷۰ تا ۴۵۰ هزار تومان، برنج پاکستانی ۲۸۰ هزار تومان و برنج هندی ۲۲۰ هزار تومان است.

,

وی افزود: در مورد قیمت برنج ایرانی در هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت وجود دارد.

,

این مغازه‌دار قیمت یک بسته ۵ کیلوگرمی قند را ۷۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت قند نیز طی ماه گذشته ۲۵ هزار تومان افرایش داشته است.

,

وی از افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی سه برند چای که بیشتر مورد استفاده مردم است خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر بسته نیم کیلوگرمی چای گلین ۹۸‌ هزار تومان، چای احمد و گلستان ۱۰۰ هزار تومان است.

,

این مغازه‌دار در مورد قیمت حبوبات، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم لوبیا قرمز ۲۷ هزار تومان، لوبیا رشتی ۳۷ هزار تومان و لوبیا چشم‌بلبلی ۳۸ هزار تومان است که نسبت به قبل تغییری نداشته است‌.

,

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم عدس ۲۷ هزار تومان، لپه ۳۹ هزار تومان و نخود ۲۷ هزار تومان است. در مورد قیمت عدس و لپه دو هزار تومان و قیمت نخود چهار هزار تومان افزایش وجود داشته است.

,

خیار؛ ۱۸ هزار تومان

, خیار؛ ۱۸ هزار تومان, خیار؛ ۱۸ هزار تومان,

قیمت میوه در میوه‌فروشی‌ها بسیار بالا است و در برخی از موارد قیمت میوه از گوشت مرغ، پیشی گرفته بود. میوه‌فروشی‌ها نسبتا شلوغ بود و بیشتر مردم سوال‌کننده قیمت‌ها بودند تا خریدار.

,

یکی از میوه‌فروشان، قیمت هر کیلوگرم پرتقال را بستگی به درجه، ۱۳، ۱۵ و ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب درختی نیز ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

,

وی از افزایش قیمت خیار خبر داد و افزود: قیمت هر کیلوگرم خیار سبز ۱۸ هزار تومان است.

,

این میوه فروش بیان کرد: قیمت موز درجه یک در بازار ۴۰ هزار تومان است.

,

وی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال ۱۷ هزار تومان، کیوی ۱۲ هزار تومان و لیمو ۱۵ هزار تومان است.

,

این مغازه‌دار اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۶ هزار تومان، پیاز و سیب زمینی ۴۵۰۰، بادمجان ۴۵۰۰ و فلفل دلمه ۱۰ هزار تومان است.

,

روغن جامد نیز در مغازه‌های سطح شهر به صورت محدود توزیع می‌شود و اغلب عرضه آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی است. قیمت ۴.۵ کیلوگرم روغن جامد ۷۰ هزار تومان و روغن مایع سرخ‌کردنی دو لیتری ۳۰ هزار تومان است‌.

, روغن جامد ,

افزایش قیمت خیار توجیه ندارد

, افزایش قیمت خیار توجیه ندارد, افزایش قیمت خیار توجیه ندارد,

محمد حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: افزایش قیمت میوه مربوط به تمام کشور است و مختص خراسان جنوبی نیست.

,

وی افزود: خراسان جنوبی در مورد میوه مصرف کننده است و همین مسئله باعث افزایش قیمت میوه شده است.

,

رئیس اتحادیه میو و تره بار بیرجند بیان کرد: ۹۵ درصد میوه خراسان جنوبی از استان‌های دیگر تامین می‌شود. در زمینه پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار سبز، بادمجان و ... نیز ما مصرف کننده هستیم.

,

حیدری در مورد افزایش قیمت بیش از حد خیار سبز عنوان کرد: خیار نیز به دلیل اینکه وارداتی است و گلخانه‌های استان دچار سرمازدگی شده و محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار از بین رفته، افزایش قیمت داشته است.

,

وی عنوان کرد: قیمت خیار خیلی زیاد است و اصلا توجیه ندارد که خیار در میدان بار به ۱۳ هزار تومان برسد.

,

رئیس اتحادیه میو و تره بار بیرجند گفت: قیمت موز نیز در همه استان‌ها افزایش داشته است.

,

حیدری با بیان این‌که قیمت موز در مشهد ۵۵ هزار تومان است، گفت: قیمت موز در بیرجند به نسبت پایین است و این نیز به دلیل جذب سهمیه‌ای خاص برای توزیع موز در بیرجند است که قیمت از ۴۰ هزار تومان بیشتر نشود.

,

وی در مورد میوه برای نوروز اظهار کرد: میوه برای نوروز تامین شده و مشکلی در این خصوص نیست.

,

رئیس اتحادیه میو و تره بار بیرجند بیان کرد: میوه نوروز پرتقال تامسون، والنسیا و سیب است.

,

حیدری افزود: در حال حاضر قیمت میوه نوروز مشخص نیست‌.

,

کمبود و تغییرات ارزی دلیل افزایش قیمت مواد غذایی

, کمبود و تغییرات ارزی دلیل افزایش قیمت مواد غذایی, کمبود و تغییرات ارزی دلیل افزایش قیمت مواد غذایی,

محمد شریف رئیس اتحادیه مواد غذایی بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: قیمت مواد غذایی از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون افزایش داشته و در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات رسیده است.

وی افزود: افزایش قیمت بسته ۵ کیلوگرمی قند از ۵۰ به ۷۵ هزار تومان به دلیل کمبود شکر است.

رئیس اتحادیه مواد غذایی بیرجند بیان کرد: افزایش قیمت برنج به ویژه در برنج ایرانی که از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته نیز به دلیل کمبود برنج تولیدی بوده است.

شریف در مورد افزایش قیمت حبوبات و چای، عنوان کرد: افزایش قیمت حبوبات و چای به دلیل تغییرات در ارز است. قبلا ارز ۴۲۰۰ تومانی به حبوبات و چای اختصاص داده می‌شد اما در حال حاضر این ارز حذف و ارز نیمایی به حبوبات و چای داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل روغن جامد همچنان وجود دارد و اغلب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی به فروش می‌رسد و در خرده‌فروشی و سوپر مارکت‌های سطح شهر یافت نمی‌شود.

بنابراین گزارش؛ آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند طی روزهای گذشته از عدم‌مدیریت صحیح توزیع کالاهای اساسی گلایه کرد.

مردم نیز از این وضعیت بی اساس رو به رشد قیمت‌ها گلایه داشته و خواستار رسیدگی و نظارت بر قیمت‌ها هستند.

طی یک ماه گذشته قیمت تمام مواد غذایی و میوه افزایش قابل توجهی داشته که نیاز است قیمت‌ها مدیریت و کنترل شود تا مردم در آستانه سال نو قادر به تهیه مایحتاج زندگی باشند و قشر ضعیف جامعه بتوانند حداقل مایحتاج زندگی را تهیه کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه