اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سیدالشهدا(ع) مصداق تمام و کمال حدیث فراق است

سیدالشهدا(ع) مصداق تمام و کمال حدیث فراق است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه فاصله بین آمدن و رفتن انسان از این دنیا حدیث فراق است، گفت: حدیث فراق که همان حیات انسان است تا زمان بازگشت به سوی خداوند ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله شیخ علی خاتمی امروز در نشست «راویان بالندگی» که به منظور تجلیل از شاعران ملی و استانی انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: 3 سوال اساسی در حیات معمول انسان‌ها مطرح است که این سوالات ربطی به دین، آیین، مکتب و مرام خاصی ندارد و هرکسی بخواهد زندگی‌اش معنی‌دار باشد باید پاسخ درخور به این سوالات داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این سوالات شامل از کجا امده‌ام؟ به کجا می‌روم؟ و برای چه آمده‌ام؟ است، خاطرنشان کرد: انسان اگر بر اساس فکر، اندیشه و ظرفیت خود، پاسخ این سوالات را بیابد، زندگی‌اش جهت‌دار و معنی‌دار است وگرنه فنا است.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به آیه «انا لله و انا الیه راجعون» افزود: پاسخ 2 مورد از سوالات در این آیه بیان شده زیرا ما به انتخاب خود نیامده‌ایم و خواست خودمان هم نبوده و برای خداوند آمده و به سوی او بازمی‌گردیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زندگی و حیات انسان در بین از کجا آمدن و به کجا رفتن قرار دارد که حدیث فراق و دوری است زیرا با گریه از مادر جدا شده و به این دنیا آمده‌ایم.

,

وی افزود: حدیث فراق، شکل‌های مختلفی دارد که می‌تواند شعر، موسیقی، نظم، نثر و اَشکال مختلف دیگر باشد.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حدیث فراق تا «الیه راجعون» ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) مصداق تمام و کمال حدیث فراق است که تمام زندگی خود را در روز عاشورا برای خداوند عرضه کرد.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسائل علمی و فلسفی با مباحثه، رشد و توسعه پیدا کرده و بالنده و کامل می‌شود، گفت: آفت جوامعی که فکر و اندیشه در ان وجود ندارد این است که مسائل را کوچه‌بازاری کرده و گاهی با یک کلمه، حکم تکفیر فرد، ثابت می‌شود اما در محافل علمی، شاگرد با حرمت و احترام کامل و با ارائه دلایل مستدل، نظریه استاد خود را رد می‌کند.

,

به گزارش موج رسا؛ در این مراسم  از استاد ولی‌اله کلامی (پیشکسوت شعر انقلاب) و امیر رسولی (چهره فعال شعر انقلاب) تجلیل شد و همچنین از پایگاه اطلاعات علمی و پیک کتاب نیز رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه