اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد؛

میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس/ تشییع خودرویی در ۶ شهر انجام می‌شود

میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس/ تشییع خودرویی در ۶ شهر انجام می‌شود
عبدالله ملکی از میزبانی مازندران از پیکر ۱۰ شهید گمنام و باهویت سالهای دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار عبدالله ملکی عصر امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، هشت شهید گمنام و ۲ شهید با هویت هستند.

وی افزود: پیکر‌های شهدا عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان مازندران می‌شود و در میدان جانبازان قائمشهر مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار می‌گیرد.

ملکی با بیان اینکه پیکر‌های شهدا پس از مراسم استقبال، به صورت خودرویی و موتورسواران تا ساری تشییع می‌شوند، گفت: پیکر شهدا پس از ورود، در خیابان‌های ساری تشییع خواهند شد.

این مسئول با اعلام مکان‌های تشییع خودرویی ادامه داد: شهدا از بلوار پاسدارن به سمت بلوار آزادی و میدان ساعت تا میدان شهدا و میدان هلال احمر تشییع شده و پس از آن، تشییع خودرویی در مسیر بلوار دفاع مقدس به سمت میدان ولیعصر (خزر) و جاده دریا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیکر‌های پاک شهدا از ششصد دستگاه به سمت میدان ساعت و از آنجا تا خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، بلوار ارتش و بلوار عسگری محمدیان به صورت خودرویی تشییع خواهند شد.

ملکی افزود: شهدا پس از تشییع خودرویی برای برگزاری مراسم شب وداع استانی به حسینیه عاشقان کربلا منتقل شده و مراسم شب وداع تلویزیونی بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پیکر‌های هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهر‌های رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولین شهر‌های قائمشهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

ملکی ادامه داد: پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولین شهر‌های مربوطه خواهد بود و مراسم تشییع نیز در روز یکشنبه دهم اسفند ساعت ۱۰ صبح در شهر‌های مورد نظر برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: شهرستان بهشهر میزبان ۲ شهید ۲۱شهید ساله از تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

ملکی، ۲ شهید دانشگاه آزاد چالوس را ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شملچه و عملیات والفجر یک در فکه اعلام کرد و افزود: همچنین ۲ شهید آمل، ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ در شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند.

ملکی همچنین سن ۲ شهید رامسر را ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به شناسایی پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس گفت: پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید «علی اکبر محمدی» فرزند «جان محمد» که در تاریخ ۱۱/۱۰/۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائمشهر باز می‌گردد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ادامه داد: خبر بازگشت این شهید توسط مسئولین استانی و شهرستانی به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شده است.

سردار ملکی گفت: اطلاعات مربوط به دیگر شهید با هویت پس از اطلاع رسانی به خانواده به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه