اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

تحصیل رایگان و شرکت در آزمون های استخدامی؛ از امتیازات حوزه علمیه خواهران است

تحصیل رایگان و شرکت در آزمون های استخدامی؛ از امتیازات حوزه علمیه خواهران است
جهانگیری گفت:فصل جدید پذیرش حوزه های علمیه شروع شده است و امتیازات تحصیل آن رایگان است و می توانند از فضای آموزشی و پژوهشی در محیط شبانه روزی استفاده کنند و در آزمون های استخدامی، بدون محدودیت شرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ عبدالمحمود جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در پاره ای از اوقات از سوی افراد قضاوت های ناروایی نسبت به حوزه ها و طلاب می شود که درست نیست اما با تمام‌ مشکلاتی که ملت ایران با دشمن خود داشته است ۴۳ سالگرد پیروزی انقلاب را نیز پشت سر گذاشتیم که یکی از دستاوردهای آن تاسیس حوزه های علمیه خواهران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: از مهم ترین نقش هایی که زنان طلبه در جامعه ایفا می کنند فعالیت در خانواده و انسان سازی در نظام اسلامی است که با ورود به حوزه های علیمه از این حرم و حریم دفاع می کنند.

,

جهانگیری ادامه داد:در استان هرمزگان بیش از ۱۵ سال است که حوزه های علمیه خواهران در تمامی شهرستان های استان و حتی در بخش رودخانه  در بعدهای آموزش، پژوهش، فرهنگ و تبلیغ  فعالیت می کند که بیش از ۲ هزار طلبه تربیت کرده است افرادی که فارغ التحصیل شده اند در جایگاه های مختلف دولتی اعم از سپاه، آموزش و پرورش فرمانداری، استانداری و غیره مشغول به خدمت هستند.

,

وی تصریح کرد:  فصل جدید پذیرش حوزه های علمیه شروع شده است و امتیازات تحصیل آن رایگان است و می توانند از فضای آموزشی و پژوهشی در محیط شبانه روزی استفاده کنند و در آزمون های استخدامی، بدون محدودیت شرکت کنند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان از ۲۵ بهمن ۱۳۹۹  شروع شده است و تا  تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد، آزمون ورودی برای مقطاع  مختلف مقطع عمومی ۲۵ تیرماه و سطح عالی و دکتر نیز ۴ تیر برگزار می شود همچنین خواهرا طلبه ای که از تحصیل جامانده اند و دوره را تکمیل نکرده اند  ۴تیرماه در آزمون بازپذیری شرکت کنند.

,

جهانگیری ادامه داد: ۷۵۰ ظرفیت پذیرش در سال جاری است که داوطلبین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت whc.ir و یا به مراکز حوزه علمیه در شهرستان ها مراجعه کنند.

,

وی افزود: پذیرش داوطبلان در سه مقاطع تحصیلی انجام‌می شود که جذب از مدرک دیپلم را نیز داریم که به مدت ۵ سال به طول می انجامد و مدرک آن لیسانس رسمی و مزایای استخدامی نیز دارد و در تلاش هستیم سیکل عمومی را نیز در شهرستان بندرعباس راه اندازی کنیم.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: سطح عالی و تخصصی مقطع ارشد را  با ۱۷ رشته مصوب داریم اما در استان هرمزگان ۴ رشته آن را تاسیس کرده ایم یک سال است که پیگیر سطح ۴ مقطع دکتری هستیم که تا به اکنون حاصل نشده است.

,

جهانگیری گفت: حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در طول یک سالی که گذشت بیش از ۵۰ نشست علمی و ۳۰ کارگاه پژوهشی را برگزار کرده است و کتابدار مدرسه الزهرای بندرعباس رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد همچنین اساتید راهنما و مشاور استان نیز استاد برتر کشوری انتخاب شدند.

,

وی ادامه داد:  بیش از ۱۵۰۰ فعالیت از پژوهشگران استان ثبت شده است که ۲۴۰ اثر آن مربوط به سومین جشنواره علامه حلی است همچنین بیش از ۲۵ پایان نامه در رشته های فقه و اصول، تفسیر و  کلام نیز ثبت شده است و ۱۰ اثر در قالب کتاب به چاپ  رسیده است.

,

جهانگیری افزود: ایجاد نشریات فرهنگی الفت، کوثر، بشیر و شمیل از کارهای فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان است  و مرکز مشاوره آن  با حضور مشاوران و حقوق دادان متخصص خدمات را برای عموم ارائه کرده است.

,

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸ مرکز نیکوکاری با مجوز کمیته امداد تاسیس شده است  که در بحث اشتغال، معیشت مردم، تامین جهیزه، لوازم و تحریر وغیره به نیازمندان ارائه خدمت می کند در ایام کرونا نیز طلاب جهادی خوب در قالب گروه های جهادی ریحانه الوادی، ریحانه الرسول و الزهرا به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته اند  و به صورت شبانه روزی در تغسیل اموات در طرح «احرام عشق» تدفین را انجام می دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه