اخبار داغ

گفتگو با کارآفرین نمونه ای که زمانی کودک کار بود؛

اقتصاد یک کشور ایده ها و اختراعات آن است

اقتصاد یک کشور ایده ها و اختراعات آن است
مزیدی گفت: دولت باید بداند تکنولوژی، ایده و اختراع در یک جامعه تسلط ایجاد می کند و اقتصاد یک کشور ایده ها و اختراعات آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اقتصاد پاشنه آشیل هر جامعه ای است و اگر این چرخه از حرکت بایستد معیشت و رزق و روزی مردم را دچار مختل می کند و بر همین اساس است که دولت مردان نیز باید متناسب با فرهنگ و پیشینه مردم برای اشتغال آنها کمر به همت ببنندند و نرخ بیکاری را به صفر برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگرچه این روزها دولت مردان ایران نه به فکر بیکاری بلکه اقتصاد را نیز به فنای گرانی کشانده اند اما هستند افرادی که دل در گرو موفقیت گذاشته و برای رسیدن به هدف ها و ارزوهای خود دست از تلاش و کوشش نمی کشند همان هایی که د ر فرهنگ  لغت کارآفرین خوانده می شوند.

,

و زمانی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سال ۱۳۹۶ را اقتصاد مقاومتی نام گذاری می کنند جرقه ای می شود در اذهان مردم که بدانند این همان اقتصادی است که باید با تلاش تمام هم میهنان به ثمر بنشیند و مقاومتی را در دل مردم ایران ایجاد کند.

,

در همین رابطه گفتگو کردیم با صادق مزیدی که متولد ۱ خرداد ۱۳۶۹ و یک روستا زاده از توابع شهرستان نیریز استان فارس است به علت بیماری و مرگ پدر، کودک کار می شود و از ۸ سالگی به مراکز کودکان کار رجوع می کند.

,

اگرچه شغل خود را از موز فروخت کنار خیابان شروع کرده است اما اکنون مدیرعامل مجموعه پله های امید دانش مرکز رشد، پرورش و تجاری سازی ایده و اختراع را در سمت شغلی خود دارد و موفق به ثبت مراکز موفقی در استان های تهران، هرمزگان و شیراز است و به اکنون که به جایگاهی رسیده است که ایده های خود را می فروشد.

,

مزیدی از زمانی که دریافته است بزرگترین ثروت؛ انسان ها و تفکرات آنها است ایده های افراد را دریافت کرده و آنالیز می کند تا به افراد کمک کند بتوانند در بازار کار موفق عمل کنند.

,

وی این فعالیت را از سال ۱۳۹۲ شروع کرده است و در سال ۱۳۹۶ شرکت خود را در استان هرمزگان به ثبت رسانده است و با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان و قطر نیز همکاری می کند.

,

مزیدی که باعث شکل گیری گروه ها و شرکت های زیادی شده است ۳ بار استعدادرخشان بنیاد ملی نحبگان شده است، کسب مدال طلای اختراعات جهان را در پرونده افتخارات خود دارد و در مسابقات بین المللی مقام آور بوده است.

,

وی همچنین فن بازار استان هرمزگان و نماینده رسمی کانون پتنت، ارزیاب فنی دانش بنیان برای معاونت فناوری، مدیرعامل مجموعه پله های امید دانش،مشاور شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان بوده است و در این سال ها انتقال های تکنولوژی به کشورهای افریقا و اروپا را داشته است.

,

مزیدی گذشته را بسیار سخت می دیده اما چون فکر می کرده یک آینده روشنی در پیش دارد این مشکلات برایش لذتبخش شده است زمان حال را خوشحال می بیند زیرا به آرزوهای  خود رسیده است و آینده را نیز بسیار درخشان می بیند.

,

صادق مزیدی کارآفرین نمونه و مدیرعامل مجموعه پله های امید دانش مرکز رشد درگفتگو با هرمز اظهار کرد: آینده همان چیزی است که ما هر روز به آن فکر می کنیم، روزی که من در رابطه با اختراعات صحبت می کردم خیلی ها به من می خندیدند اما اکنون همه می دانند که مخترع چه کسی است.

,

این کارآفرین نمونه و مدیرعامل مجموعه پله های امید دانش مرکز رشد افزود: خودم کودک کار بودم پدرم که فوت کرد برای هزینه های زندگی مجبور بودم کار کنم و این کار سخت من را به فکر کردن واداشت که در یک مسیر لذتخبشی مشکلاتم را حل کنم و درآمدزایی داشته باشم.

,

مزیدی ادامه داد: زمانی که کودک کار هستی فکر می کنی تمام درها بسته است و شما باید تمام هزینه های خود را تامین کنی به همین دلیل زمانی که دوستان و همکلاسی هایت مشغول بازی هستند تو در حال کار کردن هستی تا بتوانی هزینه دفتر و مداد و کرایه هایت را تامین کنی.

,

وی تصریح کرد: مشکلات باعث شدکه از سن ۱۱ سالگی اختراعاتم را ثبت کنم و زمانی اصلا نمی دانستم که این ایده ها می توانند اختراع باشند ارتباط گرفتن با افراد مختصص در این زمینه و آموزش هایی که داشتم در دو رشته مهندسی مکانیک جهت انجام کارهای طراحی و پرورش ایده ها و لیسانس مالکیت فکری جهت تجاری سازی این ایده ها درس خواندم و وارد بازار کار شدم.

,

این کارآفرین نمونه با بیان اینکه  ایده می تواند نوآوری را در بازار داشته باشد خاطرنشان کرد: اقتصاد یک کشور  همین ایده ها و اختراعات است ایده و تکنولوژی قدرت می آورد، ثروت دارد و اقتصاد را رونق می بخشد.

,

مزیدی افزود: دولت باید بداند تکنولوژی و ایده و اختراع در یک جامعه تسلط ایجاد می کند و کشورهای توسعه یافته این را به خوبی می دانند، زمانی که فردی ایده ای دارد باید از او حمایت کنند و به استارتاپ ها و سرمایه گذ اران معرفی شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی؛ فرهنگ جامعه را تغییر می دهد، تصریح کرد: حمایت از مخترعین همیشه مالی نیست گاهی مکانی برای کار می خواهند و گاهی نیاز به حمایت های بررسی و تکمیل کار دارند  و مشاوره و حمایت تجاری سازی و فروش می خواهند.

,

مزیدی در پایان با معرفی کتاب « دیوانه گان ثروت ساز» ادامه داد: بسیاری از وسایل  که اکنون خریداری می کنیم روزی مورد تمسخر مردم قرار گرفته است ادیسون در زمان خودش به شدت مورد تمسخر قرار می گرفت اما اکنون با اختراع برق او جهان متحول شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه