اخبار داغ

رئیس بازرسی اتاق اصناف استان سمنان:

کالای شب عید کاملا تامین شده است/ پلمپ ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی

کالای شب عید کاملا تامین شده است/ پلمپ ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی
سید امیرمهدی برهانی در مورد امار بازرسی ها و تخلفات گفت: ۵۴ هزار بازرسی طی سالجاری در سطح استان انجام شده است، که ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی پلمپ شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرمهدی برهانی رئیس بازرسی اتاق اصناف استان سمنان در گفتگو با مرآت با بیان اینکه با وجود کرونا، اتاق اصناف موفق به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام شب عید نشده است، گفت: امسال نمایشگاهی به وسعت ایران برپا می شود که در آن شرایط فروش فوق العاده انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان سمنان در ادامه افزود: در این طرح، واحد های صنفی که در امر تامین کالاهای اساسی هستند از طریق اصناف استان ثبت نام کرده و با اخذ مجوز های لازم امر فروش فوق العاده را آغاز می کنند.
,
 
,
وی در مورد تامین کالاهای اساسی استان اظهار کرد: اقلامی اعم از روغن، برنج و شکر در کل کشور تامین شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
,
 
,
برهانی درخصوص تامین مرغ تازه در استان بیان کرد: در استان سمنان، برخلاف استان های هم جوار که قیمت مرغ تا ۴۰ هزار تومان بالا رفته بود، قیمت مرغ را ثابت نگه داشته ایم و از لحاظ تامین این قلم به صورت منجمد و تازه هیچ نگرانی وجود ندارد.
,
 
,
پلمپ ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی
, پلمپ ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی,
 
,
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان در مورد شرایط کرونایی و فعالیت های اتاق اصناف تصریح کرد: بعد شروع شرایط کرونایی بازرسی های مشترکی باهمکاری سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، بهداشت، اصناف و اماکن عمومی ناجا داشته ایم و همچنان نیز بازرسی ها به صورت مستمر در مقطع صبح و بعد از ظهر در حال انجام است.
,
 
,
برهانی در مورد امار بازرسی ها و تخلفات گفت: ۵۴ هزار بازرسی طی سالجاری در سطح استان انجام شده است، که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ اخطار و تذکر صادر شد  و ۶۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات تعطیل و پلمپ شدند. 
,
 
,
وی بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده الزامی است، همه این موارد در بازرسی ها رصد شده و اگر رعایت نشوند به عنوان تخلف عدم انجام پروتکل های بهداشتی به اداره تعزیرات معرفی می شوند.
,
 
,
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان با بیان اینکه در وضعیت آبی یا زرد همه واحدهای صنفی می بایست کد (کیو آر) را دریافت کرده و در ورودی واحد صنفی خود نصب کنند، افزود: با توجه به رنگ بندی های اعلام شده، گروه بندی انجام گرفته و اصناف به گروه های ۱و ۲و ۳و۴ تقسیم  شده اند.
,
 
,
برهانی با اشاره به اینکه گروه ۱  کالاهای اساسی و خدمات اساسی مردم را تامین می کنند، مثل سوپرمارکت ها، داروخانه ها و مکانیکی ها و غیره که  در هر شرایطی باز هستند، اظهار کرد: گروه های ۲ به بعد که در گروه تامین خدمات و کالای اساسی قرار ندارند در شرایط نارنجی و قرمز تعطیل بوده و اگرهم تعطیل نباشند به صورت موردی مجوز صادر شده و با رعایت ضوابط و مسائل خاص مجاز به فعالیت خواهند بود.
,
 
,
تاسیس ایستگاه ستاد خبری اصناف در سطح شهر سمنان
, تاسیس ایستگاه ستاد خبری اصناف در سطح شهر سمنان,
 
,
وی از تاسیس ایستگاه ستاد خبری اصناف در سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: بازرسی اصناف با همکاری بسیج  اصناف ایستگاه ستاد خبری را راه می اندازد که اولین پایگاه در میدان سعدی تاسیس خواهد شد تا ارائه گزارشات تخلفات توسط مردم اسان تر و سهل الوصول تر باشد.
,
 
,
برهانی افزود: ۸۰ واحد گشت در اصناف مختلف با همکاری تعزیرات، بسیج اصناف و اداره اماکن عمومی ناجا  تشکیل شده است اما با توجه به تعداد زیاد واحدهای صنفی نمی شود همه واحد های صنفی را پوشش داد و جلوگیری از تخلفات  نیاز به همکاری جدی مردم است.
,
 
,
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان سمنان با بیان اینکه بیشترین کمک به جلوگیری از تخلفات باید توسط گزارشات مردمی باشد، گفت: اتاق اصناف در سال ۹۹ اقدام به چاپ تراکت و پخش آن کرده است که در این تراکت ها به مردم اعلام شده کلیه تخلفات صنفی و فروشگاهی اعم از تخلفات بهداشتی، رعایت نکردن پروتکل های کرونایی و چه تخلفات صنفی مثل گرانفروشی، عدم درج قیمت و یا کم فروشی را از طریق سامانه سراسری ۱۲۴  یا شماره ۳۳۴۱۹۱۹۹ به بازرسی اتاق اصناف به صورت شبانه روزی اعلام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه