اخبار داغ

اینجا عرضه مرغ گرم با مشکل مواجه است/ کمبود مرغ در هرمزگان قابل پذیرش نیست

اینجا عرضه مرغ گرم با مشکل مواجه است/ کمبود مرغ در هرمزگان قابل پذیرش نیست
پس از افزایش چشمگیر ماهی و میگو که قوت غالب هر هرمزگانی است آنها دیگر دلخوش به تامین خوراک از طریق گوشت مرغ بودند حالا اما نا امیدتر از غذاهای دریایی؛ عرضه گوشت مرغ گرم است که در سفره های مردم خود نمایی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ کمبود مرغ در هرمزگان دیگر کارش از یک روز و دو روز گذشته و به هفته ها کشیده است اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر مردم قادر به خرید مرغ نخواهند بود، گویا ستاد تنظیم بازار از هرمزگان به کلی چشم پوشیده است که سفره های معیشت مردم را خالی از نعمت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پس از افزایش چشمگیر ماهی و میگو که قوت غالب هر هرمزگانی است آنها دیگر دلخوش به تامین خوراک از طریق گوشت مرغ بودند حالا اما نا امیدتر از غذاهای دریایی؛ عرضه گوشت مرغ گرم است که در سفره های مردم خود نمایی می کند.

,

این درحالی است که فاز نخست مجتمع دامپروی پیشتاز دهنگ بستک هرمزگان نیز افتتاح شده است؛ این طرح که بزرگترین مجتمع دامی استان هرمزگان است در زمینی به مساحت ۲۲هکتار با سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد افتتاح شد.

,

فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این پروژه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال ۹۲ با عضویت ۲۰ نفر و با  تولید شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک به ثبت رسیده است.

,

استاندار هرمزگان تصریح کرد: پروانه بهره برداری این تعاونی با ظرفیت نهایی پرورش یک هزار و ۳۰۰ راس دام است که در فاز نخست با ۵۰۰ راس گاو شیری و با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن شیر از طریق بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی افتتاح شد این مجتمع با زیرساخت های فراهم شده، ظرفیت توسعه دامداری را تا دوهزار راس دام سنگین دارد.

,

مقام عالی اجرایی استان هرمزگان گفت: صید بیش از ۸۰درصد آبزیان استان توسط اتحادیه تعاونی های صیادی شامل ۸۴ شرکت تعاونی با عضویت بیش از ۱۸هزار نفر و دارا بودن چهار هزار و ۵۰۰شناور صیادی کوچک و بزرگ و اشتغال مستقیم بیش از ۲۸هزار نفر انجام می گیرد.

,

با این وجود اما مشکل کمبود مرغ در استان هرمزگان جای دیگری است به گونه ای که ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار کرد: با هدف مدیریت بازار مرغ استان خروج مرغ از هرمزگان ممنوع است و اداره کل تعزیرات حکومتی باید با متخلفان اصلی که اقدام به خروج مرغ از هرمزگان می کنند قاطعانه برخورد کند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تولید مناسب مرغ در سطح مرغداری های استان، کمبود این ماده پروتئینی در بازار هرمزگان قابل پذیرش نیست،  فرمانداران مبادی خروجی شهرستان ها را رصد و کنترل کنند تا از هرگونه خروج مرغ جلوگیری شود و در این زمینه از ظرفیت پلیس اقتصادی بهره گرفته شود.

,

وی با انتقاد از روند توزیع مرغ،ادامه داد: بخشی از اختلالات موجود در بازار مرغ نارسایی ها در شبکه توزیع است که ضروری است بر شبکه توزیع مرغ هرمزگان نظارت بیشتری صورت گیرد.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: عرضه مرغ در فروشگاه های کوچک و خرده فروشی ها تقویت شود و در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف بهره گرفته شود.

,

حیدری افزود: جهاد کشاورزی با برنامه مشخص و مدون در زمین تامین بازار تامین مرغ مورد نیاز استان با رفع مشکلات فعالان این بخش اقدام کند تا از هرگونه اختلال و کمبود در بازار این محصول جلوگیری شود و از کشتارگاه های هرمزگان با رفع موانع حمایت شود تا روند عرضه مرغ به بازار سرعت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه