اخبار داغ

در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه کرمان مطرح شد؛

حرکت سیاست های ارزی کشور در راستای محدود کردن صادرات/ صادرات بیان گر وجه اقتصادی یک کشور در مجامع بین المللی است

حرکت سیاست های ارزی کشور در راستای محدود کردن صادرات/ صادرات بیان گر وجه اقتصادی یک کشور در مجامع بین المللی است
سیدمهدی طبیب زاده گفت: متاسفانه ما نه حمل و نقل ارزان و نه تسهیلات ارزانی داریم، سیاست های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب رساندن به آنها نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی با حضور جمعی از مسئولان در کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در ابتدای این همایش اظهار کرد: ۲ مدل اقتصادی در کشورها وجود دارد که در مدل تثبیت، در شرایط بحرانی و عمدتا جنگ و مشکلات زیاد، همه تلاش به این معطوف می شود که بخشی یا همه کالاهای اساسی را با قیمت در کمتر اختیار مردم گذاشته و در این دوران گذر کشور را مدیریت کنند اما این نوع نگاه به اقتصاد فقط مربوط به شرایط بحرانی است.

,

وی افزود: مدل دوم سیاست تعدیل اقصادی است که بحث جدی رقابت است؛ اینکه شبکه وسیع تولید، توزیع، مصرف و صادرات دنبال می شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: برای موفقیت صادرات باید همه در کنار هم قرار گرفته و با فعالیت درست بازرگانان، مسئولان و تولیدکنندگان، صادرات شبکه ای قدرتمند خواهد بود و اگر هرکدام ضعیف باشد و به سهم خود درست کار نکنند، موفق نمی شوند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: قوای مجریه و مقننه و در جایی که نیاز است، قوه قضائیه باید هر کدام سهم خود را به بهترین نحو انجام بدهند و امیدواریم در این همایش ها سهم هر بخش مشخص شود و دستگاه های مسئول، نظارت را به طور دقیق انجام بدهند تا کوچک ترین ضعفی نباشد و آن وقت رونق را خواهیم دید.

,

صادرات بیان گر وجه اقتصادی یک کشور در مجامع بین المللی است

, صادرات بیان گر وجه اقتصادی یک کشور در مجامع بین المللی است, صادرات بیان گر وجه اقتصادی یک کشور در مجامع بین المللی است,

وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرات آنقدر مهم است که وجهه اقتصادی یک کشور را در دنیا مشخص می کند و بخشی از وجه اقتصادی، داخلی و مردم کشور است و صادرکنندگان نیز وجهه اقتصادی کشور را در بازار بین المللی نشان می دهند.

,

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه این همایش عنوان کرد: درخواست ما برای تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه این است توجه به صادرات و تجلیل از صادرکنندگان از حالت شعاری خارج شود.

,

وی افزود: باید این برنامه ها به واقعیت مبدل شود، در این راستا لازم است که مدل توسعه اقتصادی طراحی شود چرا که تمام کشورهای توسعه یافته جز تکیه بر این روش و مسیر به جایی نرسیده اند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان مطرح کرد: اگر بپذیریم صادرات موتور محرکه توسعه کشورها است، توجه به این بخش بسیار ضروری است، صادرکنندگان به سختی کار می کنند و موفقیت در صادرات، در سرعت و کیفیت عرضه و قدرت رقابت در بازارهای بین المللی است.

,

حرکت سیاست های ارزی کشور در راستای محدود کردن صادرات

, حرکت سیاست های ارزی کشور در راستای محدود کردن صادرات , حرکت سیاست های ارزی کشور در راستای محدود کردن صادرات ,

طبیب زاده تصریح کرد: متاسفانه ما نه حمل و نقل ارزان و نه تسهیلات ارزانی داریم، سیاست های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب رساندن به آنها نبوده است.

,

وی یادآور شد: نرخ تسهیلات برای صادرکنندگان در کشور ما چندبرابر رقبای ما در بازارهای بین المللی است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه با همراهی مسئولان در استان کرمان برای افزایش صادرات تلاش می کنیم، ادامه داد: صادرات استان کرمان در سال جاری تاکنون علی رغم کاهش صادرات کشور، ۲۶ درصد رشد داشته که پتانسیل بسیار زیادی است.

,

طبیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: حداکثر صادرات استان کرمان ۲.۷ میلیارد دلار است که به راحتی امکان افزایش آن به ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد و باید به سمت کالاهای دانش بنیان و با تکنولوژی جدید برویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه