اخبار داغ

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:

هلال احمر ۲ اردوگاه اضطراری سرپوشیده در سی‌سخت ایجاد کرد/ زلزله خسارات جانی به همراه نداشته است

هلال احمر ۲ اردوگاه اضطراری سرپوشیده در سی‌سخت ایجاد کرد/ زلزله خسارات جانی به همراه نداشته است
قوسیان مقدم گفت: چادرهای امدادی شب گذشته به سی‌سخت ارسال و ۲ اردوگاه اضطراری در سالن سرپوشیده راه‌اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس خبر اجتماعی شیرازه، محمدحسن قوسیان مقدم امروز 30 بهمن در سفر سه روزه خود به استان فارس در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص هدف سفر به این استان، گفت: این سفر بیشتر به منظور افتتاح چند پروژه امدادی و سرکشی از پروژه‌های تجاری است که جمعیت هلال احمر در استان فارس در حال اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
وی با بیان اینکه این بازدیدها از جنوب استان فارس آغاز شده است، افزود: در این بازدیدها یک انبار امدادی در شهرستان مهر  یک انبار امدادی در شهرستان داراب، یک انبار امدادی در شهرستان کازرون و یک پایگاه امداد جاده‌ای نیز در همین شهر به بهره‌برداری رسید، امروز هم از بعضی از فضاهای جمعیت هلال احمر در شهر شیراز بازدید خواهد شد.
,
 
,
قوسیان مقدم اضافه کرد: در ادامه این سفر سه روزه، فردا به شهرستان‌های لار و جهرم سفر خواهیم کرد و از تأسیساتی که جمعیت هلال احمر در این شهرها راه اندازی کرده سرکشی می کنیم.
,
 
,
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: از مهم ترین برنامه‌هایی که داریم راه‌اندازی و گسترش خانه‌های هلال است که حرکت جدیدی است که در کشور آغاز شده و در استاها دنبال می‌شود به این منظور که خانه‌های هلال به عنوان یک شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر بتواند فعالیتهای جمعیت هلال احمر را به روستاها منتقل کنند.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
قوسیان با بیان اینکه در استان فارس در این سفر حدود ۱۱۰ خانه هلال در روستا افتتاح  خواهد شد، در خصوص کارکرد این خانه ها عنوان کرد: اگر خانه‌های هلال را به صورت فعال در روستاها دنبال کنیم به وقت بحران و بلایای طبیعی می‌توان با یک تلفن مشخص کرد وضعیت روستا در چه حدی است و یا چقدر خسارت و خرابی به بار آمده است.
,
 
,
 وی در ادامه در خصوص وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت و امدادهایی که توسط این جمعیت انجام شده است ، گفت: شب گذشته منطقه سی سخت و حدود 121 روستا در این شهر در گیر زلزله شدند که از ساعت 10شب تا ۴ صبح گروه های ارزیاب مشغول ارزیابی بودند که زلزله در کدام روستاها و در چه میزان خسارت اتفاق افتاده است.
,
 
,
دبیر کل جمعیت هلال احر کشور با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از شب گذشته تا کنون عملیات سنگینی را در منطقه سی سخت انجام داده است، افزود: بخشی از منطقه که در استان اصفهان قرار دارد حدود ۲۶ روستا بود که تا ساعت یک بامداد جمع بندی شد و اطلاعات تکمیلی به دست ما رسید ولی در منطقه کهگیلویه و بویراحمد تا ۴ صبح شناسی مناطق خسارت دیده و ارزیابی خسارات ادامه داشت.
,
 
,
قوسیان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، خسارت سنگینی به روستاها وارد نشده است، اظهار کرد: ریزش سقف خانه ها در این زلزله ناچیز بوده و بیشتر حیاط و محوطه ها ریزش کرده و یا دیوارها ترک خورده اند.
,
 
,
وی پیرامون زلزله سی سخت ادامه داد: تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است و در منطقه ی مربوط به اصفهان 5 مصدوم گزارش شده که عمدتاً به خاطر فرار از منطقه بوده اما خسارات سنگین نداشتیم ولی در منطقه کهگیلویه و بویراحمد حدود 44 مصدوم اعلام شده که همه به صورت سرپایی مداوا شدند و خسارات جانی و مالی سنگین اعلام نشده است.
,
 
,
دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: درخصوص تخریب‌ها نیز عمدتاً تخریب دیواره ها بوده و ریزش سقف در هیچ‌ یک از مناطق وجود نداشته بیشتر حیاط و محوطه منازل مسکونی تخریب شده استو ما آمادگی کامل را داریم که امداد رسانی به موقع را انجام دهیم.
,
 
,
 قوسیان افزود: شب گذشته ۶ استان آمادگی خود برای امداد رسانی  را اعلام کردند و چادر های مسافرتی از چند استان به دست زلزله‌زدگان رسیده، همچنین  2 اردوگاه اضطراری در سالن سرپوشیده سی سخت راه اندازی شده امروز هم از استان خوزستان تعدادی چادر به منطقه ارسال شده است.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه جمعیتی حدود ۱۴ هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند، گفت:جای نگرانی خاصی نیست و همه چیز تحت کنترل است زلزله خسارت جانی و خسارت مالی سنگینی به همراه نداشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه