اخبار داغ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید رابطه دولت و اقتصاد کشور اصلاح شود/ بیش از 150 چترباز اقتصادی در کشور وجود دارد

باید رابطه دولت و اقتصاد کشور اصلاح شود/ بیش از 150 چترباز اقتصادی در کشور وجود دارد
رضایی گفت: روند فعلی باید متوقف شود تا پول ملی از بین نرود؛ پول ملی یک طرف ترازوی اقتصاد است یک طرف دیگر تولید است و باید رابطه دولت و اقتصاد اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی عصر امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: در آستانه تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم کشور هستیم و این برنامه اولین برنامه گام دوم انقلاب است؛ انتظار رهبر انقلاب، ایجاد تحولی در این برنامه است تا بتواند مبنای تحولاتی در فرهنگ و اقتصاد جامعه بشود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمی‌خواهیم فهرستی از سیاست‌های کلی را برای قوای سه‌گانه لیست کنیم؛ بلکه می‌خواهیم بدانیم مثلا فعالان اقتصادی و کارآفرینان و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان چه نقشی را در برنامه توسعه هفتم برعهده خواهند گرفت و کارآفرینان نقش و اولویت‌های خود را برای ایجاد تحول در کشور تبیین کنند و به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک ‌کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: احتمالاً از این به بعد، دولت و سایر قوا موظف خواهند شد که ظرف شش ماه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن آن سیاست کلی را اعلام کنند و در آن مرحله، برنامه‌های دولت را با پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی مقایسه خواهیم کرد و موارد نادیده گرفته شده را یادآوری خواهیم کرد.
,
 
,
 رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه برای دریافت بی‌واسطه و شنیدن دیدگاه‌های فعالان خط مقدم جبهه بزرگ اقتصادی و رونق تولید و کارآفرینی به هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان آمده است، بخش عمده جلسه را به شنیدن دغدغه‌ها اختصاص داد و از پیشنهادات اعضای جلسه استقبال کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه با تمرکزایی دارایی‌های مردم در تهران(پایتخت) به نوعی اقتصاد کشور قفل شده است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های گوناگون نیازمند عزم جدی و مدیریت قرارگاهی هستیم تا دیگر شاهد فقر، فساد و تبعیض نباشیم.
,
 
,
رضایی بیان داشت: من سال ۹۲ به مردم گفتم که ارزش پول ملی را باید با برنامه حفظ کرد؛ این سال‌ها ارزش پول ملی کم شده است و توان خرید با یارانه ۴۵ هزارتومانی در سال ۹۲ برابر ۲۷۰ هزارتومان امروز است و قدرت خرید ۴۵ هزار تومان یارانه امروز برابر ۷ هزار تومان در سال ۹۲ است.
,
 
,
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  این روند باید متوقف شود تا پول ملی از بین نرود؛ پول ملی یک طرف ترازوی اقتصاد است یک طرف دیگر تولید است و باید رابطه دولت و اقتصاد اصلاح شود.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه هیچ دغدغه‌ای جز رفع خطر از کشور نمی‌دیدم، گفت: بعد از جنگ هیچ خطری به اندازه اقتصاد را برای کشور تهدید آمیز نمی‌دیدم که از رشته مکانیک به سمت رشته و تخصص اقتصاد تغییر مسیر دادم.
,
 
,
رضایی با بیان اینکه هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد که دارای ایالات اقتصادی نباشد، ادامه داد: هدف از مطرح کردن این طرح واگذاری اختیارات به خود مردم با نظرات دولت مرکزی است.
,
 
,
فرمانده سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس  گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه جنگ اقتصادی به پیروزی برسیم باید ابتدا تعریفی از نقش ایران در حوزه اقتصاد بین‌الملل و منطقه، دوم تقسیم کار ملی و سوم باید از فضای کسب و کار هر کدام از استانهای کشور تعریفی به خصوصی داشته باشیم.
,
 
,
وی افزود:  بنابر اطلاعات موثق بیش از  ۱۵۰ نفر در کشور هستند که متخصص چتربازی هستند این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود.
,
 
,
رضایی در پایان خاطرنشان ساخت: در مورد وقایع اخیر بورس هم طیف مذکور به خوبی پیش‌بینی کرده بودند که این فرصت چه موقع رخ خواهد داد، با این حساب پول‌های خود را به آن سمت بردند و برداشت سودآور و قابل توجهی در سال گذشته از بورس داشتند و قشر متوسط و ضعیف جامعه این وسط به شدت متضرر شدند، لذا ضرورت دارد در خصوص این نوع فعل و انفعالات مقطعی که با خود هیجان و تبعات مختلفی به بار می‌آورد به صورت جدی تصمیم‌گیری شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه