اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ در لرستان/ صنایع تبدیلی و فرآوری قارچ ایجاد شود

تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ در لرستان/ صنایع تبدیلی و فرآوری قارچ ایجاد شود
مرادی با اشاره به تولید بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ در لرستان، گفت: لازم است صنایع تبدیلی قارچ در استان ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بردیا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به وجود ۴۸ واحد فعال پرورش قارچ در استان، اظهار داشت: سطح زیر کشت پرورش قارچ در لرستان، هشت هزار متر مربع است و امسال میزان تولید ما هزار و ۲۱۸ کیلوگرم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: شرایط بسیار وخیم کرونایی و تاثیری که روی بازار داشت سبب شد تولید قارچ در لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل پیشرفتی نداشته باشد البته نسبت به استان‌های دیگر بهتر توانستیم در این شرایط خودمان را حفظ کنیم و این میزان تولید خوب بوده است.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر پرورش قارچ در همه شهرستان‌های استان از جمله خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و سلسله وجود دارد ولی واحدهای اصلی ما بیشتر در شهرستان‌های دورود، خرم‌آباد و بروجرد هستند که متوسط عملکرد در استان به صورت عمده ۲۰ کیلوگرم در متر مربع بوده اما ممکن است میزان تولید تا ۲۵ کیلوگرم نیز برسد.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانیکه قارچ تولید می‌شود به موقع به بازار فروش نرسد خیلی زود از بین می‌رود و باید دور ریخته شود بنابراین اگر بتوانیم در بحث صنایع تبدیلی ورود کنیم با این مشکل مواجه نخواهیم شد؛ ما در لرستان مشکلی از نظر تولید نداریم اما صنایع تبدیلی استان، ضعیف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه